Welke week geplande keizersnede ivm placenta Praevia totalis

Discussie in 'De bevalling' gestart door girl13, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, eigenlijk ging het heel goed. Controle vrijdag zag er prima uit. Gyn ontdekte een plaats waar placenta dunste is en waarlangs ze willen snijden. Dus klonk goed. Bd was redelijk hoog maar acceptabel. Gister heel rustig gedaan. Zat lekker op de bank maar daaruit opstaan gaat niet meer zo vloeiend als het ging... Dus 3 x aan het proberen om overeind te komen en toen in 1 spurt door naar toilet. Was iets heviger dan vorige maar naar 5 minuten werd het minder. Zh gebeld en weer direct komen. Ctg gemaakt (anderhalf uur) en met baby alles goed! Bloeddruk werd er al met al niet minder op dus vertouwden ze ook niet. En toen ook maar weer urine afgenomen en bloed voor alles naar het lab te doen. En nu weer ctg en lab afwachten....
    Glittertje, hoop dat het gaat met je zenuwen!!! Maar ik snap ze volledig. Girl, tja dat had je goed aangevoelt....

2. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blauwdruifje: Hmmmm, volgens mij ga jij de geplande keizersnede datum niet halen hoor...........weer een bloeding gehad en weer opgenomen. Misschien dat ze je deze keer tot aan de keizersnede in het ziekenhuis willen houden (ook met het oog op de bloeddruk). Voor jou ook allemaal reuzespannend op deze manier (lijkt me overigens vreselijk, ben zooooo blij dat die ellende me verder bespaard is gebleven deze zwangerschap). Succes hoor, ik hoop voor je dat alles mee valt...........en dat zowel je kindje als jij het gewoon heel goed blijven doen (en zo niet, dan wens ik je alvast heeeeel veel succes met de keizersnede mochten ze je onverwacht toch gaan "verlossen" en ik niet meer de kans heb om je succes te wensen ;)).

@All; Ik ben nog maar een laatste uitstapje aan het organiseren haha, we gaan morgen met de kids naar de binnenspeeltuin. Kunnen de kids lekker spelen en mams op een van de vele stoeltjes zitten en relaxen (en genieten van de kids). De kids hebben herfstvakantie en papa, opa en oma gaan ook mee, dus genoeg mensen om ze in de gaten te houden. Ik moet morgen aan het einde van de middag naar het ziekenhuis, de verpleegafdeling, krijg ik vast info over wat er de volgende ochtend precies gaat gebeuren. Eigenlijk weet ik dat allemaal wel, maar het is gewoon de standaard procedure natuurlijk.

:)

3. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, en ik moet me dinsdagochtend om 07:15 uur op de afdeling melden en om 08:00 uur lig ik op de OK :$:$:$:$:$:$

Duimen jullie voor me??!!

(Ik probeer morgenavond nog even de berichten hier te checken, maar mocht ik het niet redden........).

4. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee Glitterje, wat goed dat je nog op stap gaat. Leuk voor je andere kinderen ook. Die hebben vast nog niet door dat je zo ook even "uit de running" bent. Ik ga heel erg voor je duimen dinsdag!.
    Overigens geloof ik dat we allemaal nog van geluk mogen spreken want iedereen hier vind dat ik nog maar heel weinig in het ziekenhuis ben geweest met een voorliggende placenta en 36 weken zwangerschap. Er zijn dus vrouwen die er wekelijks zijn met een bloeding. Ja, als het zo bekijkt valt het wel weer mee. Ik heb het dus niet over de keizersnede....
    Verder wacht ik maar gewoon af wat ze voor ons in petto hebben. Tuurlijk wil ik graag weer naar huis maar als het ....
    Ow, daar kwam gyn net binnen, gelukkig dezelfde als vrijdag. Mag wat mobieler worden, als het goed gaat vanavond of morgen naar huis! Lab waarden goed, wat een opluchting. En jullie weten het bijna live!
    Glittertje, als ik je niet meer tref, hou je haaks.!
    Girl13, hou het ook nog even rustig, en voorzichtig aftellen...

5. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames.
    @BD.... wat fijn dat je lab waarden goed zijn. Ik hoop dat je vandaag geen nieuwe bloeding krijgt. Nogmaals rustig aan doen he! En dan ook echt heel rustig aan! Ik ben ook nog steeds bang voor een bloeding. Soms verlies ik wat en dan denk ik direct dat t weer bloed is, maar gelukkig niet het geval. Laten we hopen dat je vanavond of morgen weer naar huis mag. Bij mij zeiden ze wel dat als je eenmaal een bloeding hebt gekregen de kans op nieuwe bloedingen groter is.
    Ik vind ook dat Glittertje echt van geluk mag spreken dat haar dit allemaal bespaard is gebleven!

@ Gliitertje.. wat heerlijk dat je er even lekker uit gaat nog met de kids + familie. Even wat afleiding, althans ik denk dat je je hoofd toch bij andere dingen hebt. Wel heel fijn dat je direct om 08.00 aan de beurt bent.... dan heb je gelukkig voor die tijd niet zo'n lange zit.
    Ikzelf ben ook om 08.00 aan de beurt maar ik moet er al wel om 06.30 zijn. Het zal per ziekenhuis misschien wel verschillen. Ik moet de dag ervoor ook heen, maar daar hoor ik nog meer over.

@all...... ook voor mij geldt dat ik jullie allebei alvast heeeeeeel veel succes en sterkte wil wensen, mocht ik een van jullie voor die tijd niet meer spreken. (doel nu voornamelijk op BD, aangezien ik net als glittertje denk dat zij de geplande datum niet gaat halen)

Aangezien het nu allemaal wel heel dichtbij komt voor ons allemaal.....
    hebben we nog tips voor elkaar?
    - bij ruggenprik...... blaaskatheter na de ruggenprik inbrengen. (vond ik zelf erg prettig)

6. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van dat katheder geloof ik na gister onmiddellijk. Goede tip!
    Vraagje, hoe lang na de keizersnede en verkoeverkamer is bezoek vorige keer langsgekomen om kleinkind of neefje/nichtje te zien. Of ja, voor glittertje zal vorige keer wel niet tellen met die ervaring toen. Doe je gewoon nu niet meer, het gaat dinsdag gewoon zoals het hoort.
    Maar ik vroeg het me af omdat er directe en erg betrokken familie op ongeveer anderhalf/twee uur rijden woont. Geen idee wat gebruikelijk dan wel handig is...

7. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @BD... bij mij moest ik de vorige keer vrij lang op de verkoeverkamer blijven (3.5 uur). Maar dat is per persoon verschillend. Je moet je tenen weer kunnen bewegen en dat lukte me pas na 3,5 uur. Gemiddels ga maar van 1,5-2 uur uit. Ik had namelijk een spoedkeizersnede en misschien is dan de verdoving anders, ook omdat ik dus niet nuchter op de OK lag.
    Ik was snachts om 03.30 terug op de kamer. Toen hebben we uiteraard direct de familie gebeld. Die zijn gewoon sochtends gekomen. Bij mij was het natuurlijk snachts dus toen is er niemand geweest. Weet eigenlijk ook niet of dat wel had gemogen. Maar in mijn geval moest ik eerst slagen van de verpleging.
    Maar je moet even gemakshalve uitgaan van een operatie van 45-60 min. en dan 2 uur verkoever. dus drie uur in totaal voordat je weer terugkomt op de kamer. Dit natuurlijk wel allemaal onder voorbehoud dat alles zonder complicaties verloopt. Terug op de kamer wil je eerst even alleen met je partner en baby zijn. De verpleegkundige wil je misschien direct aankleden en wassen. Dus houd voor jezelf en je partner even wat tijd in gedachten ook.

Bij mij is het t zelfde, een zus moet 3 uur rijden, dus die heb ik ingelicht over de datum, net als mijn ouders (passen op zoon bij ons thuis). Dus die zullen zich wel "verzamelen"bij ons thuis. Wij bellen hun pas als ik zelf weer terug ben op de kamer en eerst even met mijn man alleen ben geweest met de baby. Mijn ouders komen dan onze zoon brengen, zodat we eerst even met ons viertjes zijn. En dan de rest. (schoonfamilie en zussen, broer etc)

8. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx girl13. Helpt me weer wat beter een beeld te krijgen.

9. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn familie woont ook 325 km verderop (ruim 3 uur rijden). Terwijl ik op de verkoever lag heeft mijn man iedereen gebeld. De meesten kwamen de volgende dag (en neem maar van mij aan, da's wel vroeg genoeg haha). Ik voelde me direct na de keizersnede alsof ik door een tractor was overreden, vreselijk. Daarnaast lig je dan nog in je operatiehemd, onder de infusen, besmeurd met jodium etc. De morgen na de keizersnede halen ze je katheter eruit, je infusen kunnen losgekoppeld worden en kan je lekker douchen (je gaat dan ook alweer zelf je bed uit proberen te komen!). Dus dan ben je toe aan bezoek en voel je je weer een beetje mens!
    Dit was tenminste zo bij mijn 1e keizersnede, de 2e was natuurlijk een ramp en kon ik niet eens telefonisch mensen te woord staan omdat ik daar geen behoefte aan had (of de energie op dat moment). Pas 4 dagen na de keizersnede was ik weer aanspreekbaar (vreselijk als ik daar aan terugdenk).....

Met een epidurale de 1e keizersnede heb ik maar 3 kwartier op de verkoever gelegen. Met de algehele narcose van de vorige keizersnede en nabloeding weet ik het echt niet meer (toen heeft de bloedingsoperatie ruim 4 uur geduurd :$ en was het 's nachts rond 01:00 uur toen ik bij kwam -> zoonlief was om 17:00 uur geboren).

Nu hebben we besloten om pas te bellen als ik weer op de afdeling lig (kan ik ook eens zelf bellen met de naam etc, lijkt me zo leuk, heb ik nog nooit kunnen doen). We vragen de familie pas om op z'n vroegst woensdag langs te komen. Mijn ouders vormen natuurlijk de uitzondering, die zijn afgelopen vrijdag al gekomen en zorgen voor de kids in de week dat ik in het ziekenhuis lig. Mijn moeder is bij de vorige bevalling met spoed naar het ziekenhuis gereden toen mijn man haar huilend opbelde dat het niet goed met me ging, dus die maakt zich nu ook weer enorme zorgen. Die zal (samen met mijn vader) dinsdagmorgen de kids naar het dagverblijf brengen en dan beneden ergens in het ziekenhuis wachten tot mijn man haar op komt halen. 's Middags komen mijn ouders met de kinderen langs om ze kennis te laten maken met hun nieuwe broertje/zusje. Dat wil ik dus wel graag de eerste dag al (prioriteiten stellen haha).
    Maar wel mits het kan natuurlijk, anders moet het via skype haha.

Dus ik zou persoonlijk niet al te snel de familie bellen, maar eerst even rustig bijkomen van alles.............

qua tips heb ik er eigenlijk niet veel..........al mijn keizersnede waren tot nu toe heel anders haha (ook herstel erna etc).

10. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar blauw druifje het verschilt echt per persoon!
    Mijn herstel daarentegen was super! Alleen last van naweeën gehad maar niet van de keizersnede!

Wat nog een handige tip is. Neem lekker een ruime jogging broek(yoghurt broek zoals ik t noem ha ha) mee voor als je weer naar huis mag!

11. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie berichten. Jullie hebben ook al vast geraden dat ik toch nog een nachtje bij mocht tekenen. Hmm... En volle maan vanacht.... Blijf nog maar even zitten kleine....

12. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik was er al bang voor dat ze je vandaag nog niet zouden "vrijlaten" ha ha! Maar je bent in ieder geval in goede handen (enige troost).
    Lig je alleen of met meerdere?
    Ik stuur je even een Pb !

13. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net weer bijgepraat. Heb nog steeds licht helrood verlies. Ze wachten tot dat stopt en dan pas huis. Wordt het weer erger dan keizersnede en ook als zw.vergiftiging zou doorzetten... Dus....
    Glittertje, gaat het met de voorbereiding een beetje? Stuur je nog even een pb hart onder de riem...
    @all, tot snel weer.

14. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm zolang het helder rood is laten ze je niet gaan weet ik uit ervaring. Hoe is je bloeddruk nu verder eigenlijk?
    Nog even volhouden daar he! En hopelijk houdt het bloeden op, of halen ze het gewoon (dan ben je er van af!).

Ik hoop dat Glittertje een leuke en gezellige dag heeft gehad. Ze zal straks en vanavond wel op zijn van de zenuwen.

15. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele gezellige en relaxte dag gehad!! De kids hebben zich ontzettend goed vermaakt!!

Net nog even naar het zkh geweest voor de laatste gesprekken, CTG, bloedprikken etc.
    Was allemaal gesneden koek, behalve dat ik bij de narcose een "wakkere intubatie" ga krijgen. Daar moest ik toch even van slikken eerlijk gezegd. Lijkt me doodeng, maar is blijkbaar bij een zwangere de meest veilige manier van intuberen.............:$. Daar hadden ze bij het gesprek met de anesthesist niets over gezegd.

Tot nu toe geen extra stress eigenlijk, nog altijd even relaxed haha. Zal morgenochtend (vannacht??) wel komen denk ik.

Tot binnenkort!!

16. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te horen dat je een relaxte dag hebt gehad met de
    Kids! En de spanning zal idd wel komen! Ik ben zelfs gewoon zenuwachtig voor jou!
    Wat shit van de wakkere intubatie! Ik vrees nu dus al dat ik dat grapje dan ook ga krijgen! Bah bah bah!
    Meis, blauw druifje en ik leven ontzettend met je mee en hopen dat je desondanks vannacht een beetje kan slapen!
    Heel veel succes en sterkte morgen en hou je taai!!! X

17. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx meiden en Girl, bedankt voor je FB berichtje en blauwdruifje voor je PB'tje. Jullie krijgen nog verslag hoor!!!

Tot snel!

-xxx-

18. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Blauw Druifje.... hoe gaat het vandaag met je? Nog bloedverlies?

Ben je ook zo benieuwd naar Glittertje? Ik zit vanaf vanochtend al de hele tijd aan haar te denken. Als het goed is is voor haar nu alles achter de rug en ligt ze op de verkoever of misschien al wel op de kraamafdeling met haar baby!

19. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Girl, ja, ook heel benieuwd. Had een half uurtje voor je nog gekeken maar bedacht ook meteen dat dat veel te vroeg was.
    Toen ging ik zelf rommelen, 3x weer stolsels verloren. Gisteravond opok. Nu al een bijna 2 uur aan ctg omdat baby dol blijkt te zijn op verstoppertje spelen. Gaat wel goed hoor met hartslag en beweging! Gelukkig. Als ik kan check ik in de loop van de dag weer berichten.
    Groetjes

20. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch nog ff checken....

Deel Deze Pagina