Welke week geplande keizersnede ivm placenta Praevia totalis

Discussie in 'De bevalling' gestart door girl13, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas nog niks vernomen van glittertje!
    Laten we hopen dat ze lekker aan t genieten is van de baby!
    Hoe gaat t nu met jou?
    Fijn hè die stolsels! Ik had daar toen ook last van! Waren echt grote stolsels! Heb jij dat ook?

2. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bd check even fb

3. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben erg benieuwd hoe het met glittertje en de baby is. Hoop alles oké.
    Bij mij voortzetting beleid. Dus nog ziekenhuis...

4. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag Blauw Druifje,
    Ja ik ben ook ontzettend benieuwd naar Glittertje en de baby.
    Logisch dat ze nu eerst moet herstellen. We weten per slot van rekening niet hoe de operatie gegaan is. Hopelijk kan ze snel wat van haar laten horen. Maar ik denk dat ze nu eerst wat anders aan haar hoofd heeft natuurlijk.

Maar goed, jij ben dus nog in het ziekenhuis. Kom je de dagen een beetje door? Zijn er verder nog ontwikkelingen. Hoe is je bloedverlies nu dan?

5. glittertje81

2 sep 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Lieve dames,

Hier even een kleine update van mij.
    Zoals jullie vast al hadden begrepen is het idd een heel zware bevalling geweest helaas.....:(. Het wakker intuberen was mensonterend (girl, dat zou ik weigeren als ze dat voorstellen). Ze hebben de procedure niet af kunnen maken en me eerder onder narcose gebracht omdat het niet goed ging.

Toen de eerste snee gezet was (bikinilijn) begon er al vanalles te bloeden. Toen ze door alle lagen heen waren bleek er zoveel placenta te liggen dat ze die opening niet konden gebruiken om het kindje mee uit de buik te halen. Ook kwam de placenta door de baarmoeder heen, totaal vergroeid. Dus ze hebben naast de bikinisneden ook een grote snee verticaal moeten maken (tot onder mijn navel), dus ik heb echt een anker wond nu.

De baarmoeder was uiteraard niet meer te redden dus die hebben ze moeten verwijderen. Daarnaast ben ik 6 liter bloed verloren, dus vreselijk moe, pijn, duizelig, alles.............

Ook nog een infuus ontstoken, dus een heel pijnlijke hand. Ik ben ook wat verkouden en hoesten is een groot drama (echt niet te doen). Mijn pijnpomp is helaas verwijderd en nu zit ik aan de diclofenac.

Maar goed, nu het goede nieuws. We hebben een wolk van een zoon. Hugo! Weegt 3852 gram zwaar (foto op FB). Hugo doet het perfect, beter dan mams. Hopelijk herstel ik ook een beetje snel......

@girl: Die blaascatheter stelt echt niets voor!!! Maak je daar maar niet druk over........

6. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Glittertje ik ben echt heel blij van je te horen!
    Ik vreesde al dat het een hele zware operatie zou gaan worden!
    Ik had voor mezelf ook al besloten het wakker intuberen te gaan weigeren! Filmpje op you tube gezien, echt vreselijk!
    Meis wat heb ik met je meegeleefd!
    En wat ontzettend kl.... Dat ze direct al op complicaties stuitten!
    Dus een extra grote gevoelige wond ook nog! Ik kan me voorstellen dat je bekaf bent en veel pijn hebt!
    En dan uitgerekend ook nog geklooi met je infuus!
    Had je een ellende abonnement genomen ofzo?
    Bah vreselijk!!!

Maar godzijdank is jullie mannetje er! Ik had via fb al begrepen dat hij er was maar wilde pas reageren nadat jullie zelf iets hadden geschreven! Gefeliciteerd nogmaals hier ook met jullie prachtige blondje mannetje Hugo! Super leuke naam ook!
    Meis doe heeeeeel rustig aan en hopelijk kun je ondanks alle ellende toch genieten van je gezinnetje!
    Ps. Erg van je baarmoeder!!!

7. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Praat jullie later bij maar alles is goed gegaan. Prachtige zoon!!!

8. glittertje81

2 sep 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blauwdruifje: Goed nieuws!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Lekker genieten nu....

@Girl: Jouw datum komt ook dichtbij...........

9. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Wat geweldig
    Om te horen! Al twee jongens!
    Nou ik nog! Wish me luck

10. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    Nog in het ziekenhuis. Morgen of maandag naar huis.
    Ik zou jullie even bijpraten. Woensdag werd ons verteld dat ze het risico op een grote bloeding te groot vonden vanwege het aanhoudende verlies. Omdat ik volgens hun berekening al op 37 weken zat (ik zat zelf 4 dagen vroeger) zou het kunnen. Ik was het mee eens omdat het anders een echte spoed operatie zou kunnen worden met alle gevolgen van dien. Wegens de drukte op de ok zou ik tussendoor, als er een plek open was geopereerd worden. Balen was wel dat ik de hele dag nuchter moest zijn, maar ach...
    De dag brak aan. Met een beetje mazzel zou het voor de middag worden, toen net na de middag. Omdat het een semispoed was werd ik al wel gepreped op de kamer (dus blaaskatheter voor de verdoving maar idd, dat stelt niet veel voor.) Uiteindelijk werd het half 3 voor we naar de ok mochten. Het ziekenhuis had een verpleegkundige aan ons toegewezen die de hele dat met ons is meegelopen, dat was ook erg fijn om een vast contactpersoon te hebben.
    De ok op, lief een mooi steriel pakje aan en ik nog met dikke buik de ok op. Ruggeprik ging direct goed en er werd me verteld dat als het bloedverlies te groot zou zijn ik een algehele narcose zou krijgen. Dat was gelukkig niet nodig al was het best even heftig uiteindelijk met het uit mijn buik halen van de baby omdat ze niet direct bij het hoofdje konden. Maar het ging heel snel en goed en voor ik het wist zat lief naast mij met onze zoon. Ik kon hem toen nog niet goed zien en hij kon ook niet op me gelegd worden, dat was wel raar. Gelukkig liep er iemand van de ok met mijn fototoestel rond die ook onze eerste foto met 3en heeft gemaakt. Toen ik weer 'in elkaar zat' en de operatie afgelopen was voelde ik me duizelig worden. Op de recovery bleek ik tijdens de operatie 'maar' 750 cc kwijt geraakt te zijn maar bleef echter nog even doorbloeden. Uiteindelijk was het zo'n 1,25 -1,50 liter en ik bleef ook maar in slaap vallen. Heb even geprobeerd om onze zoon vast te houden maar werd al snel zo duizelig dat het niet lang lukte. Bloed bij gekregen en uiteindelijk ging het wel beter maar was wel pas 3,5 uur na operatie op kamer. Kreeg daar nog iets om baarmoeder snel samen te laten trekken, dat was misschien nog wel het rottigste middel van de dag (om de bloedingen te laten afnemen ging dat nogal vlot mijn systeem in) Maar ach, alles was verder goed gegaan, onze prachtige zoon lag al verzorgd op me te wachten en ik ben dolgelukkig dat het zo gegaan is. Op dit moment, 2 dagen later, gaat het nog steeds goed.
    Glittertje, hoe voel jij je momenteel, al een beetje bij van het bloedverlies, ik moet al rust houden met deze hoeveelheid. Jij hebt nog een veel en veel heftigere operatie gehad!
    Girl13, gaat het een beetje met de voorbereiding. Denk aan je hoor.

11. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Girl: Heb je een pb'tje gestuurd

@Blauwdruifje:
    Wat fijn dat het bloedverlies minimaal is gebleven bij je bevalling (althans, mij klinkt 1,5 liter weinig in vergelijking met de 6 liter die ze er bij mij in hebben moeten kieperen haha). Maar jij hebt natuurlijk wel van te voren al bloedverlies gehad en ik niks. Nadat ik wakker werd op de recovery (na een 4 uur durende keizersnede!!!!) heb ik ook geen bloed meer bijgekregen oid, bleef er allemaal mooi in (baarmoeder is ook verwijderd, dus vloei ook niet meer na).

Misschien heb ik het gemist, maar hoe heet je zoontje???
    Wanneer mag je naar huis?

@All: Hier gaat het langzaam aan wat beter. Ik ben soms zwaar gefrustreerd omdat ik dingen niet goed kan (bed uit komen, opstaan etc). Ik ben zo stijf als een plank omdat ik alleen maar in 1 houding kan slapen (op mijn rug). Verder heb ik nog het gevoel dat ik nog een zwangere buik heb (alsof er gewicht aan hangt zeg maar), terwijl die buik er echt niet meer zit hoor.
    Vrijdag mogen als het goed is de hechtingen uit mijn buik eruit. Ziet er overigens echt niet uit, wordt echt geen fraai litteken.
    Ik heb ook nog steeds heel erge darmkrampen (als ik niet beter wist zou ik denken dat het naweeen waren), vreselijk. Het heeft ook ruim 4 dagen geduurd voordat deze weer activiteit vertoonden, dus op zich hoort het er wel bij).

Hugo doet het geweldig, de voeding komt nu goed op gang en ik hoop vandaag te horen dat hij goed gegroeid is (hij woog nog maar 3420 gram van de 3852 gram bij de geboorte). Vandaag komt de verloskundige langs voor controle. Het is een heel zoet kereltje dat weinig anders doet dan slapen en eten (en poepen en plassen haha). Dus met hem alles helemaal prima!

Verder eigenlijk niet veel te melden......

12. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    dammes, voor jullie allebei een privebericht

13. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen geboren
    onze dochter Elsemieke
    2500 Gr. En 44 cm!
    Vreselijk operatie gehad!
    Grote paniek en alsnog narcose! Ruim 8 liter bloed verloren! Het is kantje boord geweest!
    Ook placenta accreta. Dus toch vergroeid!
    Om mijn leven te redden is ook de baarmoeder verwijderd!
    Ik moet vandaag en morgen op de ic blijven!

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Wow girl13 ik kwam zomaar ff lezen, maar wat ontzettend heftig zeg!
    Gefeliciteed met jullie dochter. En heel veel sterkte met t herstel!

15. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Girl: PB'tje heb ik niet ontvangen.....

@Girl: o neeeee, ook zo'n vreselijke bevalling als de mijne dus. Ik had zo gehoopt dat het je bespaard zou blijven........(dat je je baarmoeder kon behouden).
    Wat een klein hoopje meisje heb je gekregen! Wat heb ik dan een buffel zeg met 3800 g en ruim 50 cm!!
    Hopelijk herstel je net zo vlot als ik, ik ben alweer aardig op de been en de hechtingen zijn vandaag verwijderd!

Dikke knuf voor jou! En natuurlijk een heeeeeele dikke proficiat voor jou, je man en je zoontje.

16. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow girl, wat een schrik! Wat een heftig verhaal ook. Sterkte op de ic. Wel gefeliciteerd met jullie dochter... Liefs!!!!

17. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    Heb door de dag heen steeds aan jullie moeten denken. Bij mij is het alles meegevallen, toch kom ik nog nauwelijks van mijn bed af en ben ik ontzettend duizelig als ik opsta. Ze geven het bloedverlies de schuld maar als ik dan bedenk hoeveel jullie hebben verloren kan ik alleen maar verzinnen hoe jullie je voelen. En die vreselijke operaties van jullie alletwee... nou ja, zoals ik al zei, jullie 'spoken' steeds door mijn hoofd heen.
    Ons zoontje is ook maar een ukkie die de eerste dagen meer dan 10% had verloren van zijn gewicht. Maar gelukkig zijn we op de weg terug en liggen we op schema om in 10-14 dagen weer op geboortegewicht te zijn. (2675 gram) Voeden gaat gelukkig goed. Heb wel halsoverkop maatje 44 moeten regelen omdat de 50-56 echt erg groot was. Verder is het een wolk waar we helemaal weg van zijn!
    Liefs

18. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat ook alles nu weer redelijk. Ik ben alweer aardig zelfredzaam en de kleine man doet het ook geweldig. Ook Hugo was meer dan 10% van zijn geboortegewicht afgevallen (en met een ruime 3800 gram is dat wel echt veel!!). Maar ook hij is op z'n retour en gaat waarschijnlijk dit weekend weer over z'n geboortegewicht heen.
    Wat een buffel heb ik vergeleken bij jullie ienieminie kindjes zeg. Maar goed, mijn andere kids waren ook geen kleintjes. Zelfs Hugo zwemt in kleertjes maatje 56 dus ik kan me voorstellen dat jullie op zoek moeten naar nog een maatje kleiner (Hugo heeft verder ook echt geen spek, maar heeft wel zijn lengte, ik schat zo'n 52 cm).

Zelf heb ik vooral last van vermoeidheid en vreselijke last van mijn darmen (bij alles wat ik eet heb ik 5 minuten daarna ontzettende darmkrampen die echt heel pijnlijk zijn).
    De hechtingen in mijn buik zijn er woensdag uitgehaald, heel lelijk natuurlijk, maar ja, niets aan te doen helaas...........die wond zit er nu eenmaal.

Voordeel van de verwijderde baarmoeder is dat ik na 3 dagen wat bloedverlies helemaal geen bloedverlies meer heb gehad. Dus hopelijk krabbelt mijn HB nu weer snel omhoog (ok, dat is ook wel het enige voordeel hoor, ik had 'm liever behouden en bloedverlies voor lief genomen natuurlijk).
    Dus ik heb nog in de aanbieding: Kraamverband - Maandverband - Tampons - Anticonceptiepil - Ovulatie testen - Zwangerschapstesten. Heb ik helaas nooit meer nodig.............

Groetjes

p.s. Blauwdruifje: Wees blij dat je bevalling beter is gegaan dan die van Girl en mij. Je kon ook nooit iets vergelijkbaars hebben, want je had nog geen eerdere keizersnede gehad waardoor je placenta nooit door je baarmoeder kon groeien. Wat niet inhoud dat je wel een praevia had met veel bloedverlies. Lijkt me vreselijk om dat mee te moeten maken in een eerste zwangerschap!!!!
    Elke bevalling is een hele bevalling zeg ik altijd en ik ben blij dat we zo ervaringen hebben kunnen uitwisselen, vooral omdat er op internet zo weinig up-to-date info en forums over te vinden was.
    En hoe bijzonder dat onze babies allemaal binnen een week tijd geboren zijn?!!!! Toch uniek hoor!!!!

19. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, voor jullie een pb.

20. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ik schrijf jullie als ik thuis ben meer!
    Hopelijk is dat een dezer dagen!
    Dochter valt te veel af! Van 2530 weegt ze nu nog 2300
    Dus even in de gaten houden hier anders niet naar huis!
    Leuk Pb berichtje blauw druifje! Erg mooi gedaan!!
    Ik zal m in de gaten houden

Deel Deze Pagina