hoihoi... 28 sept ga ik voor het eerst naar de VK voor een intake gesprek. En ik had zo graag willen horen of er een hartje klopt, maar de VK zegt dat je met 9.5 week nog geen hartje kan horen met een doppler alleen via een echo, maar ik heb hier overal gelezen dat meiden dat al veel eerder hebben kunnen horen? Ik snap het niet... Is dat dan met een ander apparaat gegaan ofzo ? Groetjes Iris
Is idd met ene dopler echt heel lastig te horen, het is nog zo klein en zit nog helemaal achter je schaambeen. Met een echo kan het idd wel... zo heb ik het met 7 en 10 weken gehoord. Met 11 weken kon de vk het na veel zoeken vinden maar dit is dan ook mn tweede en ik groei nu iets sneller.
meestal met een week of 12 hoort je verloskunde het wel vaak ligt je kleine nog verstopt en kunnen ze het daarom niet horen het is gewoon nog te klein en daardoor de hartslag te zwak
Ik dnek dat de meeste het voor hun 12wk bij d evk hebben gehoord. Mijn zusje heeft er zelf ook een, zij kon het zelf pas met 14weken horen. gr Jodi
Via een echo apparaat kan je het wel al met 9,5 week horen, maar met een doppler vaak niet. Het kindje is, zoals al gezegd, erg klein en zit achter het schaambot, daarnaast klopt het hartje nog zo zachtjes omdat het nog zo klein is.
Zelfde probleem hier! Ik heb ook in alle enthousiasme een doppler gehuurd, maar ik kan ook geen hartslag vinden/horen....
Toen ik voor de intake ging met 8,5 week ging ze ook even luisteren maar dat zou niets worden zei ze. Nou het was dus wel te horen! De vk was zelf ook verbaasd dus gebruikelijk zal het zeker niet zijn.
Ze luisteren voor 12 weken in ieder geval niet naar het hartje. Ze kunnen het alleen zien kloppen, meestal via een inwendige echo. Zelfs een uitwendige echo kan vaak nog niet omdat het vruchtje nog zo klein is. Maar ... je kunt het wel ZIEN kloppen ! Groetjes, Nikki F
Met de dopler is het heel moeilijk om al zo vroeg een hartje te horen kloppen. de meeste verloskundigen luisteren met 9 weken nog niet naar het hartje omdat het heel moeilijk te vinden is en als ze het wel zouden doen en ze kunnen het niet vinden dan wordt de zwangere veel te zenuwachtig en bang! Ik heb een termijnecho gehad in het ziekenhuis met 9 weken en 5 dagen. De verpleegkundige liet het hartje toen horen. Dit was heel uitzonderlijk want dat doen ze nooit. Maar omdat ik vlak voor deze zwangerschap een MK heb gehad liet ze me het hartje horen.
Bij ons lukte het met 10 weken nog niet om het hartje te horen via de doptone bij de vk, en ze zei toen dat we ons daarover niet ongerust hoefden te maken omdat dit normaal is. Bij de volgende controle - met 15 weken - zou het volgens haar zeker lukken. En dat was ook zo, dus toen hebben we het voor het eerst gehoord (we hadden het eerder al wel twee keer gezien op de echo, maar nog niet gehoord). Bijzonder geluidje hoor! Groetjes, Wendy
wij hebben t bij de eerste echo gezien(kloppen)en 1ste afspraak was ik 10wk en 2dgn en 2horen kloppen met de doptone bij de VK! ja je moet geluk hebben zei ze al idd,nou gelukkig hadden we die! succes.. groetjes krulliewullie