In de volle zon

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kayke, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik ben nu 18 weken zwanger en ben uitgerekend op 28 juli 2012.
    Zoals iedere zomer is er in augustus een hele grote rommelmarkt.
    Vorig jaar was het meer dan 30 graden in de volle zon ...
    Nu is het dit jaar 18 augustus opnieuw rommelmarkt.

Mijn vriend zou al heel graag een uurtje of 2 willen gaan.
    Is het aangeraden?
    Bijvoorbeeld in de draagmand met parasol, in een body zodat hij niet te warm krijgt.

Ik weet nu al dat ik overbezorgd ga zijn, maar wil toch eventjes jullie mening vragen.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    als het echt zo ongelooflijk warm gaat worden zou ik niet gaan met zo'n klein baby'tje. Ook al heb je een parasol of wat dan ook... Maar dat is mijn mening en wat ik zou doen ;)

3. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Dat is dus ook mijn mening Sassie, maar mijn vriend zegt dan van: Ge gaat ons toch niet opsluiten??
    Nee natuurlijk niet, maar je moet het niet gaan opzoeken ook! Het is al lastig voor ons in zo een warm weer, laat staan voor een kindje van 2-3 weken oud.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Kun je niet vragen als je vriend graag met jou wil of er een opa/oma/buurvrouw/vriendin even 2uurtjes voor jullie oppassen?

En dan daarbij ik lag 3weken na mijn bevalling weer terug in het ziekenhuis omdat ik zomaar ineens 40graden koorts kreeg en bleek dat er placentaresten waren blijven zitten en ik een baarmoederontsteking erbij had. Dus ik raakte weer uitgeschakeld en het heeft ontzettend lang geduurd voordat ik weer een beetje op de been was (bij bevalling en bij curettate toen zo ontzettend veel bloedverloren dat ik toen ook een bloedtransfusie kreeg) en natuurlijk antibiotica en HB was veel te laag, dus ik moest er zowiezo niet aan denken om weg te gaan. Maarja een vriendin van mij had zo'n perfecte bevalling die ging na een week alweer de stad in.... Dus dat ligt er ook allemaal weer aan heo je jezelf voelt.

En anders zou ik zeggen er komt heus nog wel een keer dat jullie samen ergens heen kunnen gaan. En dan indd desnoods oppas vragen en dat jullie dan een dagje weg kunnen. Ik zi ehet zelf niet als opsluiten maar gewoon als het beste voor je kleintje....

xx

5. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik zei daarnet: Als het zo warm is als vorig jaar, dan ga ik niet mee. Ik kreeg als antwoord: Dan ga ik wel een paar uurtjes met de kleine. "Uhm nee, ik bedoel dat ik thuisblijf met de kleine". Dat is nog altijd mijn moedergevoel dan. Ik vind het veel te riskant. En ik weet natuurlijk ook niet hoe ik me zal voelen na de bevalling. Sowieso ga ik het nog even navragen in het ziekenhuis als hij geboren is, zodat mijn vriend het zelf ook eens hoort.

6. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Is het niet makkelijker om gewoon tegen die tijd te kijken?
    Misschien giet het wel :D, dat je je daar nu al druk over maakt

7. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Omdat mijn vriend nu al zegt dat hij wilt gaan met de kleine.
    Ik zei ook dat ik wel afwacht tot dan! Het weer kunnen we helaas niet voorspellen en kiezen :)

8. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik weet zeker als het tegen die tijd 30 graden is, de mussen van het dak vallen hij echt wel even achter zijn oren krabt om te gaan met die kleine.
    Teminste dat mag ik hopen dat hij dat dan doet.
    Ik zou me daar nu nog niet druk om maken meis ;)

9. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ok, dankje :)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Houd je er sowieso rekening mee dat je ook overtijd kunt lopen? Ik ben zelf bij de oudste pas met 42 weken bevallen en als je net 4/5 dagen geleden bevallen bent zit je daar sowieso niet op te wachten. Ook misschien niet als je 2 weken geleden bevallen bent. Qua kindje, tja, als het daar warm is, is het ergens anders ook warm, dus dat zou mij niet uitmaken.

Maar ik zou mij eerder afvragen of je zelf tegen die tijd wel voldoende hersteld bent om naar een drukke/warme bijeenkomst te gaan. (ik kon zelf pas na 3 weken weer 5 minuten lopen bij de oudste, maar wel een ks+veel bloedverlies gehad).

11. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad, lekker afwachten tot dan! Je hoeft je om dat soort dingen nog niet druk te maken hoor, als je mannetje ziet dat je kleintje het niet fijn heeft, zal hij hem echt niet meenemen hoor! En wie weet is het heerlijk weer! Zit je je nu druk te maken... Zonde!!! Geniet beter lekker van het gefriemel in je buik!!!!!

12. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    als je gewoon zoveel mogelijk een schaduwplekje opzoekt met de wagen moet t kunnen.. of ff ergens binnen een half uurtje bijtrekken?
    en anders kan je altijd weer naar huis gaan toch;)
    niet te druk om maken hoor:)

Deel Deze Pagina