Mijn dochter (6 jaar) heeft haar scheenbeen gebroken. Ze zit nog bijna 2 weken in gips van haar tenen tot haar lies, daarna krijgt ze hopelijk loopgips. We gebruiken een rolstoel en tillen haar naar de wc bijvoorbeeld, ze kan weinig zelf. Maandag begint school weer en ik vraag me af hoe anderen het gedaan hebben met school.
Bij ons op school ging een jongen met rolstoel naar school, ook gips van teen tot lies. Maar geen idee hoe ze dat met de wc deden... Veel beterschap!
Is het voor jou mogelijk om tussendoor even naar school te gaan om haar bij het naar de wc gaan te helpen? Of vind je dochter het geen probleem als een juf haar even helpt? Als een van beide kan zou ik het gaan proberen.
In principe zou ze heen kunnen maar een leerkracht hoeft niet te helpen met naar de wc gaan. Dan zou jij of iemand anders gebeld moeten worden. Als je dit kunt regelen, zou ik eerst maandag contact leggen met de lkr en daarna pas je kind heen laten gaan. Dan wordt juf niet verrast maar heb je alles al samen besproken.
Denk dat de juf best wil helpen maar misschien niet direct tijd heeft. Misschien luierbroekje om voor de hoge nood, als je niet snel genoeg op school kunt zijn of de juf niet snel genoeg weg kan.
Ik zou haar naar school laten gaan. Fijne afleiding juist misschien. Het lijkt mij dat de juf vast wel even kan helpen, en anders iemand anders op school? Het is iets tijdelijks en ze zal vast niet meee om t uur naar de wc hoeven. Ik zou het vragen er zal vast wel mee worden gedacht.
Oppaskindje ging ook met gebroken been, is in een rolstoel naar school geweest. Er is vast iemand die kan helpen met naar de wc gaan, zoals een juf, meester of stagiaire. Ik zou het even overleggen op school wat er mogelijk is. Zou zonde zijn als ze school moet missen hierdoor.
Sneu als ze het begin van het schooljaar moet missen. Gewoon even overleggen wat er mogelijk is. Misschien dat er een staigiair of onderwijsassistent ofzo is die haar wat helpen. Eventueel halve dagen laten gaan, het zal wel erg vermoeiend zijn, want je wilt altijd meer dan je lichaam aankan.
Bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad maandag even met de juf in overleg wat mogelijk is. Zelf ziet mijn dochter er erg tegenop om in de rolstoel naar school te gaan. Ze wil niet zo afhankelijk zijn en is bang dat ze weinig kan doen en veel moet wachten of dat kinderen er tegenaan stoten (de plek van de breuk is nog steeds wat gevoelig). Haar juf gaat richting pensioenleeftijd en ik denk dat ze haar niet op de wc kan tillen, maar misschien is er iemand anders of kan ik gebeld worden inderdaad. Maar even afwachten wat ze op school zeggen. Het is zonde als ze de eerste weken meteen mist. Iemand ook ervaring met hoe het gaat als ze weer uit het gips mag en zelf moet gaan lopen? Alles zal wel verzwakt zijn en ook tijd nodig hebben