Hier altijd Pampers Baby Dry. Andere luiers zijn van die dikke proppen tussen de beentjes en de Pampers zijn dun en soepel, lijkt me veel prettiger zitten voor een baby. Ik koop altijd een voorraad als de aanbieding 'drie halen, twee betalen' er is, zo ben je niks duurder uit.
Pampers vind ik perfect! De active fit ook zeker, die zitten gewoon heel goed om het lijfje. Kruidvat zijn veel mensen heel enthousiast over daarom heb ik in de aanbieding 3 pakken gekocht maar ik vond het ondingen! Ruben lekte er in door, kreeg voor het eerst uitslag doordat hij nat bleef en na een uur of 2 voelt het al als een harde bonk en staat ie nog boller als een pamper na een hele nacht. Ik heb ook de bumblies gebruikt, dit is het eigen merk van DEEN. Die vond ik helemaal verschrikkelijk. Hard en stug. Ruben lekte er met 2 maanden in door al had ie m net een half uurtje om. Ik heb nu de luiers van de ALDI gekocht om uit te proberen, ik gebruik ze nu 4 dagen en ze bevallen me heel erg goed. Ze zijn zacht, dun en soepel en veranderen niet in een grote bonk na een uurtje. Ik gebruik deze nu overdag en pampers voor de nacht en als we gaan wandelen in het bos/strand en ik een tijdje geen kans heb om hem te verschonen. Mijn tip is dus eigenlijk: Koop niet te veel luiers van tevoren! Wat voor een ander goed werkt hoeft voor jou nog niet goed te werken. Ik zou 1 of 2 pakken newborn kopen en meer niet. Luiers zijn bij alle supermarkten te koop en bovendien weet je niet hoe groot je kindje zal zijn. Misschien gebruik je de newborn maar heel kort. Of je slaat bergen pampers in en blijkt je kindje er allergisch voor of zo. Bovendien zijn er altijd wel weer aanbiedingen mocht je gaan voor de pampers. Ik koop ze ook altijd 3 halen 2 betalen en haal dan 3 of 6 pakken en red het altijd ruim tot er weer ergens een aanbieding is.
gek dat er zoveel verschillende ervaringen zijn met merken luiers. je zou denken dat t toch bij iedereen beetje hetzelfde zou moeten zijn. nog een vraagje voor de ervaren mama's onder ons: wat is nu het grote verschil tussen de pampers baby dry en active fit? merk je daar echt verschil in? en is t niet zo dat de luieruitslag vaak van de billendoekjes komt en niet door de luiers zelf? dat lijkt mij nl een logischere verklaring voor de uitslag. Groetjes, Baby4me
Uitslag door de doekjes kan idd. Ruben kreeg direct uitslag van de Zwitsal doekjes. Ik had daar een proefverpakking van gekregen. Mijn kraamverzorgster raadde me deze ook af (en zij was zeer ervaren, deed het al ruim 25 jaar!) Ik ben overgegaan op doekejs van de HEMA, goedkoop, ruiken lekker en er zit niet zoveel rotzooi in Ruben kreeg wel uitslag van de Kruidvat luiers doordat hij er nat in bleef. Net zoals wanneer je niet goed zou drogen tussen de plooien van een baby, dat ze dan smetplekken kunnen krijgen. Dat soort uitslag. De Active fit is een hele dunne luier met flexibele randen en hele stevige sluitstrips voor als je kindje lekker gaat bewegen. Hij is ook duurder als de baby-dry. De baby-dry kan heel veel vocht opnemen. Ruben draagt ze 's nachts van 19.00 tot 8.00 en heeft dan nog droge billen, en de randen lekken echt absoluut niet door. Ik gebruik dus overdag Aldi luiers, soms active-fit en 's nachts baby-dry.
bedankt voor de info! heb je niet t gevaar bij die baby dry dat omdat t zolang droog is je in t begin als je pas mama bent denkt van o ik hoef nog niet te verschonen. of doe je dat toch wel op gevoel? die active fit is dus beste voor als kindje wat ouder is of kan je die baby dry ook gewoon overdag gebruiken of is dat niet handig?
Hoi, Wij gebruiken eerst Pampers en Etos, nu Pampers en Kruidvat. De luiers van Etos ben ik erg tevreden over, alleen is maat 1 te klein en maat 2 te groot De luiers van Kruidvat maat 2 zitten wel goed, dus die gebruiken we nu. Ik gebruik 's nachts Pampers, omdat deze meer urine kunnen opvangen als een eigen merk. En overdag gebruiken we dan luiers van eigen merk, dat is toch iets goedkoper. Groetjes Saskia
Baby dry kun je gerust ook overdag gebruiken hoor, vooral nu hij flexrandjes heeft. Active fit beviel hier helemaal niet, hier dus dag en nacht baby dry. En in het begin verschoon je toch voor/na elke voeding, dus nee dat zul je niet hebben
Hier huggies maat 1. Deze zitten hier het beste, het is denk ik heel verschillend wat voor bouw je kindje heeft. Wij vinden dat de Pampers newborn luiers breder zijn (tussen de benen) dan de huggies mt 1. Bij ons is dus de pasvorm van de huggies die beter past. Eigenmerken heb ik (nog) geen ervaring mee. Hier voorlopig nog maar even huggies.
Mee eens! En in het begin gebruik je ook de new born luiers. En natuurlijk kun je de baby dry ook overdag gebruiken, ik doe het alleen niet altijd omdat ik dus een goedkoper alternatief heb gevonden voor overdag. Maar zo zie je maar weer, Sweetangel vind de active fit helemaal niks terwijl ik dat de meest prettige luier vind Dus onderdruk die nesteldrang en koop gewoon 1 of 2 pakken newborn luiers
Ik gebruik nu luiers van de schlecker... Ik ben hier op het forum nog niemand tegengekomen die ze gebruikt, maar ze bevallen prima en zijn lekker goedkoop. Het zijn zachte dunne luiers. Onze meid is nog jong dus misschien gaan ze later wel doorlekken, maar dan zie ik weer wel.
Bijna een jaar lang van de Kruidvat gehad.. tot meneer meer ging plassen en elke ochtend zeiknat in bed lag :S.. Toen huggies geprobeerd, maar lekte meneer ook in door.. heb nu ruim een jaar Pampers.. en dat bevalt me prima! Hij is nu ruim 2 jaar.. en misschien 3x doorgelekt bij de pampers, in 1 jaar.en een mannetje van 2 pist er een end op los, vooral als hij veel drinkt haha!
Etos eigen merk luiers, eco-luiers van Etos, Pampers en Huggies bevallen hier allemaal goed. Kruidvat vond ik niets, Aldi ook niet, het vocht kwam gewoon door haar broek heen. Nog erger zijn die Bumblies, wat een ondingen. AH ging ook wel, maar waren wat stug. Wat doekjes betreft ben ik heel tevreden over Pampers sensitive. Kreeg ook nog van die Bubliesdoekjes in het supermarktpakket, maar die stonken zo! Etos eigen merk gaan ook wel en C1000.
Moest zo hard lachen toen ik dit onderwerp zag, vooral omdat ik het net daarvoor met mijn moeder over luiers had. Ze vond het helemaal raar dat baby's tegenwoordig na de geboorte ook wegwerpluiers krijgen i.p.v. eerst een tijd katoenen luiers.. Maar ik ga tegen die tijd gewoon voor eigen merk luiers, misschien alleen voor snachts merk luiers.
wij gebruikten in het begin new born van kruidvat! prima luiers. daarna op huggies overgestapt. maar de pasvorm van huggies is niet fijn voor Dano. moest op een gegeven moment al maat 5 aan..... Kruidvat heeft nu een nieuwe formule, met verbeterde bovenrand, e.d. ik moet zeggen perfect. geen rode striemen meer en gewoon weer maat 4+ ik raad je aan niet meer dan twee pakken new born te halen en zo hier en daar eens uit proberen welke luiers je het fijnst vind. dat kan zoals in mijn geval ook tussendoor nog wisselen
Hier gebruiken we nu pampers baby dry 2 en newborn 2 en allebei super! In t begin newborn 1 van pampers gehad..die bevielen t beste! We hebben de c1000 geprobeerd en bumblies en die bevielen echt niet.. helemaal doorweekt..