Optie 1, daarna heb je lekker lang weekend. Ik weet niet hoe het op jullie basisschool is maar de kleuters hebben hier op ma & di een lange dag en de rest van de week halve dgn. Dus dat zou dan bij mij ook meespelen.
Optie 2, hoef je niet te haasten om je kleine van school te halen. 's ochtends lekker de boodschapjes doen, in huis rommelen en de middag lekker samen zijn. Lijkt mij ideaal!
Ik zou voor optie 2 gaan, eerst 2 volle dagen en dan alleen nog even een donderdagochtend (nadat je de hele woensdag vrij bent). Lijkt me heerlijk!
optie 3 heb het precies zo gedaan toen mijn ouders 5 weken weg waren en ik op vrijdag geen oppas had wat was dat heeeeeeeeeeeerlijk
Optie 2, zelf doe ik dit al jaren, alleen dan 3 hele dagen. Mijn dochter is geregeld vrij op vrijdag en op woensdagmiddag sowieso dus dat bespaart opvang kosten als ik die 2 dagen thuis ben. Ook vind ik dat de woensdag vrij lekker de week breekt en op vrijdag vrij betekend, lekker lang weekend als mijn dochter dan ook vrij is van school, ook ga ik op vrijdag even het hele huis door zodat ik in het weekend niet zo heel veel hoef te doen.
Ik ga straks zelf werken volgens optie 2. Weet nog niet hoe het bevalt, maar vind het zelf nooit erg om op maandag te werken. En scheelt weer 2 vrije dagen per jaar (pasen en pinksteren)