Gezond eetpatroon

Discussion in 'De lounge' started by Me26, Sep 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Geen idee waar ik moet zijn voor advies, mogelijk hebben jullie tips.
    Ik merk al langere tijd dat ik in de middag op zoek ben naar energie en dan de neiging heb te snaaien naar chocola of koek. Wat wel even energie geeft. Maar niet de oplossing is natuurlijk. Ik wil dit anders.
    Ik ben niet oververmoeid ofzo, maar ben op zoek hoe ik me eetpatroon kan veranderen om hele dag door energieker te zijn.

Ik ontbijt nu met muesli en yoghurt. Brood krijg ik er niet in in de ochtend. Later in de ochtend fruit.
    Smiddags een salade of twee broodjes en een cracker. Halverwege de middag kak ik dan in en ga snaaien. Ook dan neem ik wel eens fruit, maar dat helpt niet altijd. Wat zou ik kunnen veranderen?

Het gaat dus niet om afvallen. Mijn gewicht is goed en gezond en ik sport. Het gaat me puur om gezonder eetpatroon om me energieker te voelen.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    ik zou je kunnen helpen.

3. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Je kan van havermout zelf repen maken en die eten als tussendoortje. Wij mixen havermout, kokosolie, honing(optioneel), banaan, pindakaas(100%), studentenhaver(iets gehakt) en cacao door elkaar. 150graden in de oven voor 15 minuten. Heerlijk om 16.00.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb 5 eet momenten op de dag, dit houdt je verbranding bezig.
    Rond 15.00/16.00 neem ik vaak een bakje met magere kwark of yoghurt en doe daar een klein beetje fruit is. Vult gigantisch en is erg lekker!

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Bedankt voor de tips.
    Tina, kun je meer vertellen hoe je mij kan helpen? Mogelijk in een pb. Ben benieuwd.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    ik stuur je pb;)

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Zo te zien zit je vrij hoog in de suikers/koolhydraten en laag in de eiwitten/vetten. Die laatsten zorgen echter voor de verzadiging waar je misschien wel naar op zoek bent. En ze maken het makkelijker om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Ik zou beginnen om naar de verhouding van je voedingsstoffen te kijken. Ontbijten met een paar eieren en groenten doet bij mij wonderen, maar als dat je te ver gaat kun je ook starten met een lunch waarin flink eiwit zit. En in plaats van twee keer fruit (plus in je muesli) zou ik ook in de tussendoortjes minder naar suiker grijpen. groenten en bijvoorbeeld hummus. Stukje kaas of worst. Een ei. Een bakje kwark (mager of vol, hangt er een beetje vanaf wat jij prettig vindt), een paar noten.

Share This Page