Goeiemiddag! Gister de schrik van mn leven gehad. Mn paard schrok ergens van en schoot naar voren. Hij was zo in paniek dat hij de ruit van de deur niet zag er en dwars doorheen wilde en dus uiteindelijk ook ging. Gelukkig hield mijn man hem vast en kwam hij met zijn harde voorhoofd tegen het dubbelglas en niet met zjn snuit want dan was de ellende niet te overzien.. Om maar te zwijgen als hij was doorgelopen. Anyway, schade aan het paard valt mee op een schrammetje na. Maar dat komt goed Ik was alleen niet thuis! Het was de achterdeur bij iemand anders. En nu vroeg ik mij af of ik dit dan kan verhalen op mijn aansprakelijkheids verzekering? Of kan ik dan beter zeggen dat ik er zelf doorheen ben gelopen (sorry erg gemeen, maar ik wil het zo graag vergoeden voor die mensen...!) Hoop dat iemand me aan een antwoord kan helpen. Alvast bedankt Groetjes Romy
Heb je geen paardenverzekering waar het onder gedekt kan zijn? Ik weet alleen dat als het een pony is, het dier onder huisdier valt en dan valt de schade onder je aansprakelijkheidsverzekering (tenminste dat vertelde onze tussenpersoon destijds).
Nee hijzelf is niet meer verzekerd omdat mij onwijs veel geld door mn neus is geboord door de verzekering. Máár het is inderdaad een pony, wel een grote, maar het is een pony! Misschien dat ik dan toch beter kan vertellen dat ik het zelf heb gedaan...? Bedankt voor je antwoord!
Dat lijkt mij ook want jij bent als eigenaar verantwoordelijk voor de acties van je paard. Zelfs als deze met een ander op pad is. Lekker trouwens van je paardenverzekering (niet!) dat die je geld door de neus hebben geboord...
Ze kunnen gaan kijken of je een ruiterbewijs hebt zo niet heb je kans dat ze niks dekken. Ik zou zeggen dat je er zelf perongeluk doorheen bent gegaan
Ruiterbewijs is niet verplicht, en paard valt gewoon onder je WA, ruiterbewijs of niet. (ben verzekeringsadviseur geweest en heb meerdere akkefietjes met mijn eigen paarden gehad)
Ik zou niet zeggen dat je er zelf doorheen bent gegaan, dit is fraude. Als ze erachter komen kun je jezelf nooit meer ergens verzekeren. Daar komt bij dat het niet eerlijk is. Ik zou gewoon je tussenpersoon of verzekeringsmaaschappij bellen en uitleggen wat er gebeurd is. De betreffende bewoners kunnen trouwens ook gewoon de schade op hun opstalverzekerring verhalen als ze een glasdekking hebben, is net zo makkelijk en maakt voor hun niets uit.
ruiterbewijs is alleen als je op je paard rijdt en je maakt dan schade. Niet als je paard losloopt en iets vernield. dat zou lekker zijn, heb je nog geen auto-rijbewijs maar alvast wel een auto en die zou achterruit rijden van de parkeerplaats af en dan zou je niet verzekerd zijn omdat je geen autorijbewijs hebt?
je dieren vallen onder je WA-verzekering. ik heb dat speciaal nagevraagd indertijd (heb een paard en een hond). dus ik zou even je verzekering bellen en het uitleggen en dan komt het vast goed. sterkte! enne.. beterschap met je Rambo-paard.
idd ook honden vallen eronder, zo heb ik al eens gel gehad omdat de hond van mijn vriend (toen nog een kennis) mijn hond goed had gebeten
Oke meiden, super bedankt! Ben echt blij met jullie antwoorden! Waar dit forum wel niet allemaal goed voor is
idd via wa ! ik verkoop interpolis .... en moet geen probleem zijn ! je paard zelf zou idd via een "eigen" paardenverz. zijn ! succes .........
Nu blijkt dus dat we met het volgende probleem zitten... Ik heb nog (veels te) lang bij mijn moeder op de verzekering gestaan. Maar vorig jaar ben ik dus gaan samenwonen en heb ik alles geregeld, behalve mn WA verzekering dus Mijn man is wel verzekerd, ben ik dan automatisch ook verzerkerd omdat we samenwonend en getrouwd zijn? (echt erg dit, verdorie alles voor de baby en wat allemaal nog meer is voor elkaar behalve mn eigen verzekering )
Een AVP (aansprkelijkheidsverzekering) moet je altijd wijzigen als je gaat samenwonen er is nl. een verschil tussen alleenstaande dekking en samenwonende dekking. Ik weet niet of jouw vriend zijn verzekering ooit heeft gewijzigd? Zo niet heeft hij een alleenstaande dekking en ben jij niet automatisch gedekt. Misschien als je het 'lief' vraagt dat ze een uitzondering maken.