Welke wijn in boeuf bourguignon?

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Ik ga weer eens boeuf bourguignon maken maar weet niet meer welke wijn ik daarvoor gebruikt heb. Het was toendertijd een fles uit een kerstpakket. Er staat me iets bij dat het iets moest zijn met merlot erop. Maar welke wijn is nu lekker in zn stoofgerecht? Maakt het uit of ik een fles van 15 euro koop op een huismerk fles van 5 euro??

ps. ideetjes voor gerechten eromheen zijn ook welkom. Gaat nl om een etentje met vrienden.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  3. minon

minon Niet meer actief

Weet alleen nog dat er in ieder geval merlot op de fles moest staan maar misschien dat iemand weet of het voor de smaak uitmaakt welke wijn je in een stoofgerecht doet. Stel dat ik een goedkope fles van een paar euro erin doe en het smaakt ineens nergens naar zou zonde zijn.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou een midden segment pakken. De goedkope gaat ook wel maar ik vind een flesje of 5,- vaak toch net wat beter uitkomen ...

Smakelijk ... je brengt me op ideeën :D

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Een merlot is idd heerlijk maar een cabernet sauvignon zou ook goed kunnen. Zijn 'wijnen met een lekker krachtige smaak en dat is wel fijn in zo'n gerecht.
    In de supermarkt hebben ze vaak van die fair trade wijn,Fles met beige/paars label. Staat meestal bij de zonnatura producten enzo. die is echt super lekker hiervoor!:)

Deel Deze Pagina