Kosten vrijgezellenfeestje

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, ik vraag me af of ik erg niet meer bij de tijd ben, of dat het wel meevalt ;).

Het betreft de kosten van een vrijgezellenfeestje die nu worden geschat op ruim € 100,-- p.p.

Ik vind dat dus echt veel te veel geld en ruim boven mijn (ons) budget. We moeten voor de bruiloft natuurlijk ook nog kleding en een cadeau kopen en ervoor naar het buitenland reizen.

Maar goed, ben ik nou zo wereldvreemd, of vinden jullie ruim € 100,-- per persoon ook wel erg veel?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben ook uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest.. hier worden de kosten ook geschat op 60 - 100 pp.. vind het ook wel veel, maar het is wel normaal volgens mij.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Het is wel veel inderdaad, als je er bij nadenkt, maar wel gebruikelijk. ik heb over twee weken een vrijgezellenfeestje en er is mij nog steeds niets verteld over eventuele kosten. Ik ben erg benieuwd. Als het 100 euro kost ga ik denk ik niet.

4. Amethist

Nou ja, ik vind nogal een verschil zitten tussen € 60,-- en € 100,--. Met € 60,-- zou ik nog prima kunnen leven, maar ruim € 100,-- vind ik toch wel van een hele andere orde...

5. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hmm, ik vind 100 euro ook wel veel geld ja! Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je daarvoor gaat doen, of het echt 100 euro waard is zeg maar. Dan zou ik er minder moeite mee hebben dan wanneer je 100 euro betaald en dat het dan naar jouw idee niet echt de perfecte invulling van een vrijgezellenfeestje is.

6. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    had binnenkort ook een vrijgezellenfeest.. kosten zijn voor mij 100 euro maar voor me vriend dan ook nog een x.. nou voor al die intensieve spelletjes waar ik toch niet aan mee kan doen en sushi eten ga ik echt niet zoveel geld betalen..

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb geen idee wat normaal is maar ik vind 100 euro p.p wel erg veel!

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Mijn laatste vrijgezellenfeestje zat rond de €75. Best een hoop geld, maar je bent natuurlijk ook een hele dag bezig, incl. eten en op stap gaan. En het ging om een hele goede vriendin dus dan heb ik het er wel voor over. Maar ik weet dat er wel en aantal mensen is afgehaakt vanwege de hoge kosten.

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn mond valt open hier. Pfff.. wat een bak geld.
    Ik vind 50 toch echt de max hoor. Waarom moet het allemaal zo duur en groot? Gezellig een etentje en stappen hoeft toch niet zo duur te zijn?

10. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik vind het ook veel hoor. Meestal gaat zoiets dubbelop, omdat je man/vriend ook gaat. Dan is het dus al 200 euro. En als je niet zoveel te besteden hebt, vind ik dat erg veel geld.
    Er zijn best leuke dingen te vinden onder de 50 euro pp!

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik vind het ook vrij veel geld, maar is wel normaal.. bij mijn vrijgezellenfeest die 50 euro koste pp, vonden ze t al te duur en haakte mensen af.. toen hebben ze een deel geschrapt en koste t 35 euro pp...

12. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik ben nu ook bezig om een vrijgezellenfeest te organiseren en in alle eerlijkheid...wij hebben als budget 150 euro gesteld en dat is ex stappen. Het is denk ik ook afhankelijk van de groep.

13. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is natuurlijk net of je het zelf waard vindt.

Ik heb een vrijgezellenfeest georganiseerd vorig jaar en de activiteit (workshop cocktails maken) kostte €30. Uit eten was €40. En entree voor Crazy Piano's was €10. Dan zit je op €80 en iedereen betaalde gezamelijk voor de vrijgezel, dus werd het €90. En dan nog je drankjes tijdens het uit gaan (dat was ieder voor zich).

Wij zijn zelfs met een heel stel nog in een hotel blijven overnachten, dit lieten wij ieder zelf bepalen of ze dit wilde.

14. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Het schijnt normaal te zijn. 100 tot 150 euro. Voor het feest van m'n broer werd zelfs 200 euro gevraagd. Mijn man en ik kunnen eigenlijk nooit mee- want het is voor ons gewoon veel te veel geld... best wel rot vind ik dat, want het is dan net of we niet mee /willen/... maar we moeten wel alles dubbel betalen, aangezien we bijna alleen maar gemeenschappelijke vrienden hebben.

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Kan me voorstellen dat dat echt vervelend is. Wel jammer dat er niet met jullie meegedacht wordt dan... Het hoeft niet per se zo duur te zijn toch.

16. Amethist

Tja, ik weet dat ik de enige ben met kinderen en een parttime baan. Dus dat speelt ongetwijfeld ook mee.

We gaan eerst iets bij iemand thuis doen, dan naar een stad om verschillende activiteiten te doen, eten en stappen.

Mijn vrijgezellenfeestje bestond uit een cocktailworkshop bij de Crazy Piano's à € 20,-- pp, een 3 gangen keuzemenu à € 23,50 en dan nog wat drankjes en stappen daar. Nou, ik geloof nooit dat dat ruim € 100,-- p.p. bij elkaar was. Entreegeld hoefde trouwens niet betaald te worden omdat we daar al binnen waren voor die workshop.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het ook veel, ookal ga je iets geweldigs doen. Ook als ik het geld niet over had, zou ik het niet doen..

18. Amethist

Overigens is het geen kwestie van het er voor over hebben, maar gewoon een kwestie van het niet hebben. Houd er rekening mee dat mijn man en ik ook allebei nog een outfit moeten hebben, dat we een cadeau moeten kopen en dat we voor de bruiloft naar Italië reizen waarbij we uiteraard zelf de kosten voor het vervoer en het verblijf daar dragen. Én we gaan in september een nieuwe badkamer maken, dus daar hebben we ook flink wat geld voor nodig.

19. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier is het ook dubbelop idd.. Man gaat naar het 'mannenfeest' :p .. Wel veel geld in één keer.. maar ja om nou niet te gaan vind ik ook niet kunnen eigenlijk.. het zijn wel je vrienden en ze willen jou bij dit feestje hebben..

20. minon

minon Niet meer actief

Ik vind het ook veel. Wij hadden er pas ook een. Een avondje van 18:00 tot 22:00 kostte 100 euro! Wij hebben feestelijk bedankt voor de eer. Dit moest dan ff keer twee, oppas voor de kleine en daarna stappen. Er moest een cadeau komen en een cadeau voor de bruiloft, kleding etc. Het hele grapje zou dan bij elkaar zo richting de 500 euro gaan. Dank je de koekoek zeg. Daar kan ik leuk van op vakantie hoor. Wij vonden 50 euro echt de max!!

Deel Deze Pagina