Welke wikkeldoek kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Orchidee26, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Hoi,

Ik ga in de winter bevallen eind januari, ik heb een maxicosi cabriofix met voetenzak gekocht, en wanneer ik van ziekenhuis naar huis ga dan moet de baby goed inpakken dus ik dacht eerst een extra jasje aan doen en dan in de voetenzak maar mij lijkt het beter om hem eerst in een wikkeldoek te doen en dan in de voetenzak omdat hij zo klein is en er komt een streng winter aan..

Wat raden jullie aan in de maxicosi zit de voetenzakje erin en in de voetenzak heb ik de verkleiner ingedaan zodat hij bij hoofdje steun krijgt, en in die verkleiner komt de baby met de wikkeldoekje ( en een mutsje dat houd lekker warm...

2. misa

misa Niet meer actief

Vorig winter hebben wij ons zoontje gekregen en moesten ook van zh naar huis. Veel sneeuw en kou! Wij hebben gewone kleertjes aan gedaan, vest/jasje aan en in de voetenzak. Maar je kunt er altijd een wikkeldoek bij om of overheen leggen. Dat sluit wat beter aan dan een voetenzak.
    Maar vergeet niet: te dik/warm inpakken is ook niet goed! :)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vond een simpele babydeken ideaal. Overal te gebruiken, niet duur, en is net even genoeg voor het stukje van de auto naar binnen, of als je baby net lekker ligt te slapen in de box. Je mikt er zo even zo'n klein, zacht dekentje overheen!

Ik zou dus niet te moeilijk doen, en kijken naar een simpel extra dekentje. Bij de C&A hebben ze wel eens cadeauverpakkingen met zoiets, of bij een babyzaak!

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje is van 28 januari 2011 (koud, sneeuw, glad) en gewoon kleertjes met een wikkeldeken was hier voldoende.

Denk dat als je kleertjes+wikkeldeken+voetenzak doet het wel érg warm is. Dat is ook niet goed ;)

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    precies, te warm is ook niet goed.

Ik had de shelter van Lodger als voetenzak/draagzak. Vooral de fleeceversie is lekker warm. Ze hebben nu ook de wrapper motion, die kan je ook in de maxi cosi doen en is lekker warm

miek

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien ook handig om gewoon even aan te kijken wat voor weer het wordt ;). Ik zou zeggen gewone kleertjes + jasje/ vestje + voetenzak. Je kan eventueel een extra dekentje meenemen bij twijfel, maar wat anderen ook al zeiden: pas op met te warm aankleden!
    Als je twijfelt even voelen in het nekje, voelt het gewoon warm, niets aan de hand. Zweterig = te warm aangekleed. Koud = een laagje extra aandoen.

Trouwens nooit aan de handjes voelen, vaak voelen die koud aan, maar dat kan geen kwaad en zegt niets over de lichaamstemperatuur van je kleintje!

7. Linana

Linana Niet meer actief

ik heb zo'n babyboek met allemaal leuke/handige dingen erin
    daarin stond een wikkeldoek, de nomade ofzo?
    Dan heb je de voetjes apart en de bovenkant gewoon ingewikkeld
    moet je maar ff op googlen, was wel prijzig 55 euro... maar leek mij in ieder geval erg fijn dat ding

8. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    zou zeker geen kleertjes+jasje+wikkeldeken+voetenzak doen...lijkt me te warm.
    Zou gewoon kleertjes+jasje+voetenzak doen en dan eventueel moest het echt koud zijn nog een dekentje over de voetenzak.

wil je liever een wikkeldeken zou ik idd voor de lodger shelter of wrapper motion gaan...

Maar zoals iedereen dus als zegt,te warm is zeker niet goed ;)

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij zijn fan van de snoozebaby!!

Wij waren ook iets te fanatiek met aankleden, daar snel weer van terug gekomen,, arme meid..

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb van de week de Snoozebaby Wikkeldeken Dutch Pride gekocht :)

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63

Deel Deze Pagina