de zin of onzin van een griepprik?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sensea, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

de zin of onzin van een griepprik

1. ik vind het wel zin hebben

2. ik vind het onzin

3. ik weet het niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

de titel zegt het al. ik ben op zoek naar meningen van anderen over de zin of onzin van de griepprik.

ik had vorige maand de griepprik moeten halen maar voor mij komt hij steevast te laat. ik ben dus al ontzettend verkouden en beroerd geweest 3 weken achtereen. nu het net 2 weken beter gaat heb ik dit jaar mijn prik laten passeren.de assistente kon daarvoor geen begrip opbrengen denk ik aan haar reactie te horen. ik wordt meestal behoorlijk beroerd van zo'n prik en blijf dat soms ook maandenlang. zei zegt dat dat niet kan. nouja, ik voel het toch denk ik dan.

ik zit nu behoorlijk te dubben over de zin of onzin van een griepprik omdat ik meestal juist ziek wordt van het ding. en als ik de verhalen hoor van dat er meer dan 200 soorten griep zijn en er maar een stuk of10/20 in de prik passen en soms moet je er nog eens achteraan krijgen omdat er toch weer andere soorten bij moeten.

ik ben heel benieuwd wat jullie meningen hierover zijn.

wat is je keuze zin of onzin? en waarom?

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Uhm tsja, ik haal de griep prik ook nooit ;)

ik ben steeds VOOR de griepprik ziek, en derna niet meer dus waarom zou ik dan nog de moeite nemen om hem te halen ;)

3. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik krijg er niet eens een oproep voor. :p
    Maar ja, ik snap het nut er ook niet van. De meeste mensen worden toch wel ziek, met of zonder prik.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Toevallig was er een paar weken geleden een heel programma over op TV waarin werd gezegd dat de griepprik niet zoveel zin had.
    ben ff aan het denken welk programma dat ook alweer was.. op Nl 2 in elk geval... ehm..

nee, kom er niet op..

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik ben eingelijk nooit ziek, op een verkoudheidje na maar dat vind ik niet ziek zijn, heb de prik ook nog nooit gehaald =3

snap het nut er niet zo van haha

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

engeltje@ net als bij mij dus.

essenhout@ je krijgt hem alleen als je in een doelgroep zit.

limmeke@ misschien kom je er later op. ik hoor het dan graag.

7. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ik heb gestemd op "Weet ik niet". Maar het moet eigenlijk zijn "Dat ligt eraan". Bij mensen die in een risicogroep vallen kunnen de bijwerkingen van de griepprik vervelend zijn, maar lang niet zo vervelend dan als zij daadwerkelijk die griep zouden krijgen. Dus dan is het wel degelijk nuttig om het te halen, om erger te voorkomen.

Voor mensen zonder risico indicatie zou ik het niet snel aanraden. je wordt er denk ik alleen maar sterker van.

8. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Voor gezonde mensen heeft het ook niet zo veel zin, die kunnen de griep ook best aan, maar voor ouderen en zieken heeft het zeker zin. Daarnaast is de griepprik volgens mij niet voor een verkoudheid maar voor de echt griep (en ik kan je vertellen dat je daar echt heel ziek van kan zijn).

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

eowyne@ ik hoor tot een milde risico groep. niet een zware maar ook niet tot geen. dat maakt het lastig.

misa misa@ ik weet dat je er erg ziek van kunt worden. heb er al meermalen kennis meegemaakt. maar een griep begint bij mij in 99 procent van de gevallen met een zware verkoudheid.

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Mensen met een mindere weerstand kirijgen de oproep zoals ouderen (65+) en mensen met bijv astma.
    De zin of onzin van de prik is lastig, voor gezonde mensen is het idd niet echt nodig. Maa
    r voor mensen die snel longontsteking oplopen natuurlijk wel. Voor de rest wordt het virus van de prik bepaald naar aanleiding van epidimien in andere landen en daarvan wordt berekend hoe groot de kans is dat dit virus hier komt en dan wordt dat klaargemaakt voor hier. Mocht dit virus alweer gemuteerd zijn, dan klopt het niet echt met het virus in de prik en kun je alsnog griep krijgen. Wel meestal minder erg dan anders.
    Nou goed een heel verhaal.
    dus kon niet kiezen zin of onzin omdat het afhankelijk is van de situatie.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je weet natuurlijk nooit of de prik werkt of niet.

Maar voor mezelf heb ik zoiets van: Als die prik voorkomt dat ik ziek wordt, of in minder heftige mate ziek wordt, dan vind ik het nuttig genoeg voor mezelf.
    Maar ik heb dan ook totaal geen last van het ding verder. Afgelopen jaar moest ik 1 week voor m'n bevalling komen officieel, maar in overleg met de huisarts heb ik hem 2 weken nadien gehaald. Nu waren ze hier ook vrij vroeg overigens: 12 oktober ofzo konden wij hem al halen.

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
  13. Sensea

Sensea Niet meer actief

bedankt!

14. mroos

mroos Niet meer actief

Ik haal de prik wel elk jaar. Ik heb astma en voel me er fijner bij om de prik te krijgen.

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Vroeger heb ik er 3 keer 1 gehad. Maar was stront ziek van de spuit. Griepje beviel beter;) Dus hier nooit meer die spuiten.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als je echt last hebt van die prik elk jaar, en niet tot een hoge risicogroep behoort... dan lijkt me de keuze ook wel snel gemaakt :)

Maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb m in 2007 voor het laatst gehad via ex-werkgever. Vond het eigenlijk onzin, maar omdat ik richting Azie ging, dacht ik kan geen kwaad. 2 jaar lang niet ziek geweest!
    Afgelopen jaar niet gehad en geloof dat ik dit jaar al wel 4 a 5x ziek ben geweest.
    Dus hier helpt hij wel ;)

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik haal hem ook elk jaar. En ben dit jaar voor het eerst ziek geweest direct na de prik. Toeval?
    Verder nooit griep, wel regelmatig flinke verkoudheden. Ik dacht ook vaak dat ik een griep te pakken had, tot ik een keer echte griep had gehad (en dat jaar dus geen prik had gehaald..). Ik ben echt nog nooit zo ziek geweest.. Daar is een flinke verkoudheid echt niks bij, hoe beroerd ik me dan ook voel.
    Maar sindsdien haal ik keurig elk jaar mijn prikje weer;)

19. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik krijg hem ieder jaar omdat ik tot de risicogroep behoor. De laatste 2 jaar al helemaal, gezien ik medicijnen spuit die weerstandsverlagend werken.

Ik heb hem nu volgens mij 14 keer gehad en ik heb er nog nooit last van gehad. Geen last van mijn arm en ook niet dat ik er ziek van word.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Door de griepprik verlaagt je weerstand tijdelijk even (omdat je lichaam aan het werk moet om met het dode virus uit de prik om te gaan), dus de kans dat je dan aangestoken wordt door een griepvariant die niet in de prik zit is dan groter.

Zo is het mij iig uitgelegd ;)

Deel Deze Pagina