Wat was jullie favoriete kinderboek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar :) Ik heb namelijk onlangs mijn allerfavorietste kinderboek eindelijk kunnen kopen en ik ben echt zo superblij :D Ik heb het vroeger echt zo vaak van de bieb geleend en nu heb ik hem zelf :)

Mijn favoriete kinderboek heet dus 'Het prinsesje dat gewoon wilde zijn' van MM Kaye. Het is een soort sprookje.

Ik vond de boeken van over De Vijf van Enid Blyton ook erg leuk net als de boeken van Thea Beckman en Roald Dahl. Juniper en Heksenkind van Monika Furlong heb ik ook helemaal stuk gelezen.

Ben benieuwd naar jullie keuzes :)!

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hier ook een Enid Blyton fan en dan vooral de serie van de 5 detectives.:D
    Maar heb ook alle boeken van de 5, de avonturenserie (het eiland van avontuur enz.), Pitty en de Dolle Tweeling gelezen.:p

Sommigen series staan nog steeds in de kast of heb ik in de loop der jaren gevonden.:)

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik vond vroeger alle boeken van Madelief erg leuk. Zoals "een hoofd vol macaronie" en "op zijn kop in de prullenbak" enz. Zo leuk!
    Ik hoop dat ze er later ook nog zijn als mijn meisje groter is om ze te lezen.
    Ook vond ik idd de boeken van thea beckman erg spannend!
    Nou ik las zowieso vroeger alles wat los en vast zat....ik was echt wekelijks in de bieb te vinden en las heel snel!
    Nu nog als ik er de tijd voor neem, helaas is dit niet al te vaak...
    Ik vind het heerlijk om een goed boek te lezen, heb dan helemaal geen ogen of oren meer voor mijn omgeving, zit er helemaal in!

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Oja en niet te vergeten alle boeken van "de olijke tweeling"!

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    alle boeken van Roald Dahl met als grote favoriet: Mathilda.
    Verder heb ik de pitty boekjes van enid blyton (die van mijn moeder waren) helemaal stuk gelezen. en harry potter lees ik nog steeds!

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb als kind écht ontzettend veel gelezen, maar als klein meisje was mijn favoriete boek toch echt: Tommie Tomatensoep (ofzoiets).
    Ik kan dit boek alleen nergens meer vinden, ben er echt al jaren naar opzoek maar het lijkt wel nooit te hebben bestaan. Het leek me zo leuk om dit boek samen met mijn zoontje te lezen.
    Het gaat over een jongetje dat gek is op tomatensoep en dat alles dan ineens veranderd in tomatensoep (soep uit de douche, uit de kraan enzovoort).

Dus als iemand dit boek nog heeft of weet waar het te verkrijgen is, tell me please!

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Pluk van de Pettenflat (maar toen was ik nog wat kleiner)
    ehm.. 1 april kikker in je bil (maar weet niet meer van wie, volgens mij burny bos ofzo)
    en toen ik wat groter was vond ik wonderkinderen van Thea Bekman geweldig.

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    de boeken van pinkeltje! Heb ze allemaal gelezen!
    En ind de boeken van ronald dael ook die heb ik bijna allemaal gelezen.

En een boek dat mij altijd is bijgebleven is "blauwe plekken" vond ik zo een zielig boek, hem hem wel 5 keer gelezen geloof ik!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het geheime eiland vond ik ook geweldig! Die zou ik ook nog wel een keer willen. Heb ook de pitty serie (nog van mijn moeder geweest :) ) en een paar van de dolle tweeling.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mathilda is idd erg leuk. Harry Potter vind ik ook leuk, maar dat was er natuurlijk niet toen ik klein was :D

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik het een verzamelboek van richard scarry echt stuk gelezen. Dat was echt een heerlijk boek. Deels verhalen, deels leerdingetjes (tellen, letters).

Later meer roald dahl en thea beckman. Maar heb geloof ik de hele sectie jeugdboeken uitgelezen van die kleine vestiging ;)

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn moeder las me zoveel voor dat ik toen niet echt een favoriet had maar later was ik gek op de boeken van Carry Slee zoals pijnstillers,spijt,razend ect

13. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Inhoud Jeugdboekenplein

TONNIE TOMATENSOEP
    1989, Amsterdam: Hema, 21pag., 23cm, ISBN 90-6976-131-9, hardcover (prentenboek)
    vert.van: Toni and the Tomato Soup (London: Hamilton, 1988), vert.uit het Engels

Misschien helpt dit in de zoektocht.;)

14. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zal ik eens kijken wat ik in de kast heb staan?
    Je mag je best een keer lenen hoor.:)

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ben er wel achter hoe het heet en van wie het is: Tonnie Tomatensoep door Mark Haddon. Kom er niet achter waar je het kunt kopen. Je zou eens contact op kunnen nemen met Antiquariaat Dovenetel & Co daar heb ik ook mijn boek gekocht (ook niet meer te koop) en ze zoeken ook boeken.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Woon je in de buurt? Zou wel leuk zijn eigenlijk :)

17. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik woon vlakbij Utrecht.;)

18. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik las graag boeken van Caja Cazmier en Carrie Slee, en las heel veel andere boeken.

De boeken die me het meest zijn bijgebleven: Spijt, Blauwe plekken en Minkes tegenbeeld!

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    foeksia de miniheks
    en brammert en sisi zijn kwekkie kwijt:D

later boeken van carry slee en heije van de heyden

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

De kinderen van Bolderburen van Astrid Lindgren. Ronja de Roversdochter las ik ook graag.
    En de Heksen, van Roald Dalh.

En nog zoveel meer boeken die ik graag las. De griezelbus van Paul van Loon, de boeken die wij 1 x per jaar van school konden kopen las ik ook allemaal graag.
    En nog steeds lees ik veel en graag.

Deel Deze Pagina