Hopelijk mag ik mijn vraag hier neer zetten? Ik wil een leuk pakje kopen voor een baby (meisje) die half juni is geboren. Zondag zien we hen op een verjaardag. Het was een behoorlijk flinke baby (8 pond), dus ik vraag me af welke maat ik het beste kan kopen? Het liefst kleertjes voor deze winter. Maatje 74?
Ik denk wel dat dat een goede maat is.....alleen is het soms zo dat het heel anders uitvalt per winkel...
Mijn zoontje is van eind juni en was qua gewicht redelijk gemiddeld. Hij zit nu in 62, maar is hard op weg naar 68. Ik zou dus zeker voor maat 74 gaan. Houd er rekening mee dat H&M en Hema over het algemeen groot valt. Noppies en Mexx valt klein.
Ik stuur altijd even een smsje welke maat de kleine nu draagt. Dan kun je die maat kopen of een maatje groter. De moeder zou het ook om kunnen ruilen voor een andere maat, maar ik neem zelf altijd liever het zekere voor het onzekere.
Mijn kinderen waren 7,5 pond bij geboorte, en met 6-7 mnd gingen ze naar maat 74. Maat 80 was met een maand of 9. Ik denk dat 74 (of 74/80) dus wel een goede keuze zal zijn. Overigens: hema valt groot voor jongens, maar niet voor (baby)meisjes. Even vragen bij de mama is altijd een goed idee, dan zit je nooit verkeerd.
Bedankt! Ik heb bij de Hema wat leuke dingetjes gezien, dus dan houd ik daar rekening mee. Andere meiden, ook bedankt!
Mijn meid is van eind juni, en was ook groot, 9 pond en 53 cm. Ze draagt op het moment maat 68, en met jurkjes al 74.. Maar dat komt denk ik omdat ik een zeurkous ben.. Een jurkje waarbij meteen al de luier zichtbaar is vind ik niet mooi zitten.. Als het net op of boven de knietjes valt dan zit het ook nog enigsinds goed als ze (met ondersteuning) zit. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik denk 74/80 .. zeker als het al een flinke baby was.. Ja.. 74 sowieso! Want mijne is van begin juli en die is nu 66 cm.. En die zit iets boven gemiddeld.. 80 is dan denk ik weer te groot.. of je moet een tussenmaat 74/80 vinden! Succes
Mijn dochtertje is met 7,5 pond geboren en heeft nu pas maat 74.. Net 1 jaar.. Dus dat kan ook Ik zou even vragen wat de maat is.. Enne anders beter te groot dan te klein. Maar dan zou ik gewoon basic dingetjes geven...
het geboortegewicht zegt niet zoveel hoor want ik had hier een 10 ponder (ja idd auch) en ze had met 1 jaar pas maat 74/80 dus ja het verschilt per kind ook heel erg