Glutenvrije pannenkoek zonder ei?

Discussie in 'De lounge' gestart door Suusjeuh, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    #1 Suusjeuh, 1 dec 2015
    Laatst bewerkt: 1 dec 2015
    Morgen hebben we een huis vol kindjes, we eten pannenkoeken. Nu heeft een Vd kindjes gluten intolerantie dus wil ik alles glutenvrij maken om kans op besmetting te vermijden. Maar m'n eigen uk heeft net weer een akelige reactie op eiwit gehad. Wie weet of glutenvrij en ei vrij conbineert? Er mag inmiddels wel gewoon melk in.

Exit; dus specifiek de combi ei en gluten vrij, beiden apart lukt me wel ☺️

2. Islah

Islah Niet meer actief

Je kan wat appelmoes gebruiken om het te binden, of geprakte banaan. Geeft gelijk ook een lekkere smaak.
    En ik zou gewoon havermout laten wellen in melk en dat vervolgens pureren met de staafmixer. Moet je wel glutenvrije havermout hebben, dus niet die van de Lidl ofzo.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Maar heb je ook ervaring met appelmoes of banaan met glutenvrij? Ik heb jaren ei vrij gebakken voor zoonlief maar niet gluten en ei vrij. En idd havermout gaat niet lukken, Zowiezo krijg je dan geen dunne pannenkoeken en heb 3 pakken glutenvrij mix in huis dus roei met de riemen die ik heb.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik bak altijd pannenkoeken met boekweitmeel (staat vaak gewoon in de supermarkt bij de glutenvrije producten). Let er wel op dat er ook op de verpakking staat dat het glutenvrij is, anders heb je kans dat er kruisbesmetting heeft plaatsgevonden en kan het kindje er nog ziek van worden.

Ei vervangen vind ik altijd lastig bij glutenvrij, aangezien glutenvrij altijd wat droger en brozer is. Om het wat beter te laten binden en wat smeuiger te maken, gebruik ik vaak gepureerde banaan.

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Banaan is idd een goede optie dan. Eivervangers Hier staat dat een halve banaan 1 ei vervangt :)

Ik kan uit ervaring spreken dat banaan een erg lekkere optie is! Ik mag gewoon ei, maar laatst had ik pannenkoekjes met banaan. Lekker dat het was!

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb vaak pancakes gemaakt met havermout (en appelmoes of banaan), dit is wel anders dan de gewone pannenkoeken maar met havermeel zou het wel moeten kunnen, heb ik me laten vertellen.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Boekweitmeel en geprakte banaan en melk.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ze zijn aardig gelukt met appelmoes, glutenvrije bakmix en melk. Wel klef en plakkeriger als de pannenkoeken met ei maar hopelijk scheelt het een ritje naar de dokter als hij weer ei vrij eet.

Deel Deze Pagina