ervaring met wonen in een chalet?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi dames,

Mijn vriend en ik hebben na een jaar lang zoeken eindelijk iets gevonden!
    Het is een chalet, op een camping.. je mag er gewoon wonen.
    Voor ons hebben ze er met zijn 3e gezeten (moeder vader en kindje).
    Het heeft 3 slaapkamers, t is hartstikke mooi en vrij groot ook.
    Alleen nu komt het dichterbij en word ik toch wel een beetje bang..
    Een chalet.. is dat wel degelijk in de winter? (dubbel glas en goed geisoleerd) maar toch... het gas op de camping is hartstikke duur! 3.45 per kuub.
    We gaan 150 in de maand betalen aan g/w/l en in de winter 170. Zal dit voldoende zijn met zijn tweetjes? met stoken houden we er heel erg rekening mee natuurlijk.

Iemand dus ervaring met het wonen op een camping?

Liefs.

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn moeder heeft er een tijdje gewoond een jaar ongeveer en het was goed warm te houden hoor! Sterker nog ze hoefde erg weinig te stoken!

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

mijn zusje heeft gewoond in chalet (op ons eigen grond) en die hoefde juist amper te stoken eigenlijk, ik heb zelf ook in een houten woning gewoond en het is even wat anders wij hadden geen CV dus alleen gaskachel in de woonkamer, dat was soms wel wat koud in de slaapkamers.

Maar wist toen niet beter, nu ik in een huis woon met isolatie merk ik wel verschil natuurlijk, maar ik woonde in een OUD houten huis die nieuwe chalets zijn zo mooi tegenwoordig.

Ik zou echter maar wel goed navragen bij je gemeente of het wel mag want gedoogd worden is iets anders als echt mogen zeg maar.

Dus even goed checken en niet zomaar op woord geloven.

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dames bedankt voor de reacties.

Triskele, ja je mag er officieel wonen. Mijn vriend heeft vroeger veel op die camping rond gelopen als klein jongetje. Kennisen van hem staan ook op de camping dus dat is wel handig.

Blij dat ik hoor dat je niet zoveel hoeft te stoken!
    Er zit trouwens centrals verwarming in! Dat is wel fijn!
    Geeft me al iets meer rust:)...

5. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Toch nog een tip: Ik zou het toch zelf bij de gemeente opvragen of er echt een woonbestemming op zit (en vooraf ook zelf even checken in het bestemmingsplan). Er wordt best veel gesjoemeld met wonen op campings/recreatie terreinen. Zelfs als de vorige bewoners er officieel mochten wonen is er een grote kans dat zij daarvoor een persoongebonden gedoogbeschikking van de gemeente hadden en die is, zoals de naam al zegt, niet overdraagbaar aan anderen dus ook niet bij verkoop van het chalet. Het beleid hiervoor is een aantal jaar terug gewijzigd, dus zorg echt dat je zwart op wit van de gemeente toestemming krijgt om daar te wonen en vertrouw niet op een makelaar ofzo.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn moeder heeft vorig jaar een jaar op de camping gestaan en die moet echt stoken was een nieuwe chalet van 2009 maar het liep aardig in de papieren met de stook kosten in de koude maanden was het zo 250 euro

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

idd hier mocht mijn moeder wel ingeschreven staan maar de nieuwe bewoners zijn van de camping gestuurd door de gemeente

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor de tip!
    Maar een kennis van mijn vriend woont op de camping. Andere kennissen hebben een jaarplaats.
    Over deze camping zijn in het verleden verschillende rechtzaken geweest over het wonen op de camping. Dit is dus, op het gedeelte waar wij staan, toegestaan.
    Maar bedankt voor de tip, ga het toch inderdaad zelf nog eens nakijken.

Over het stoken, tsja dat ligt wel erg verschillend dan.
    Wij zijn gewaarschuwd door die kennis die daar woont dat je er echt mee moet uitkijken.. met het gas. we hebben al besloten een kleine boiler te plaatsen onder het aanrecht voor de afwas enzo (mag). We wilden er eigenlijk ook een voor de douche maar deze kan waarschijnlijk niet aan de wand hangen dus dat moeten we nog even bekijken. En anders maar iets meer voor gas betalen als het echt niet anders kan.

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Waarom kies je ervoor om in een chalet te gaan wonen als ik vragen mag?
    In de lente en zomer lijkt het mij geen probleem maar in de herfst en winter moet ik er eerlijk gezegt niet aan denken. Mijn man heeft dat een tijdje volgehouden toen hij bij zn ex weg ging ( pure nood oplossing dus) maar stookte zich echt een ongeluk met kou.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben ook tijdelijk in een chalet gewoond toen we onze woning verkocht hadden maar nog geen nieuwe hadden.
    Pfff never nooit niet meer... Stook kosten vlogen de pan uit vond het verschrikkelijk in de winter. Moeilijk met visite (die mochten niet met de auto het park opdus nog wel een flink stuk lopen)
    Enige voordeel was dat we met de honden binnen 5min wandelen in het bosstonden...

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben ook tijdelijk als gezin (met mijn ouders) in een chalet gewoont. Het stoken hangt ook af van hoeveel je thuis bent en hoe vochtig het wordt in het chalet. Bij ons zat er veel schimmel (woonden ook met z'n vijfen). Dus er moest veel gelucht worden.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als je binnen afzienbare tijd geen andere woning voor handen hebt en de situatie waar je nu in zit alls behalve fijn is zou ik ervoor gaan. Als je over een half jaar een ander huis denk te kunnen krijgen zou ik wachten.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vele collega's wonen ook op zo'n park. Maar zij staan allen officieel elders (ouders bijv.) ingeschreven.

Ze zijn allen blij met hun huisje, de natuur en zo dicht bij het werk te wonen. Maar allen balen ze van de gasprijs.

Deel Deze Pagina