14 wk zwanger maar voel niet veel in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Thessa123, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thessa123

Thessa123 Lid

20 sep 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

Ben nu 14 wk zwanger en heb met 12wk4dg een goede echo gehad.
    Omdat ik al eerder 2 vroege miskramen hebt gehad, maakt het mij nogal onzeker omdat ik vrijwel niets voel in mijn buik. Weet dat je je kleintje nog niet kan voelen, maar je verwacht toch steekjes o.i.d.? Voelen jullie ook niets en is dit toch normaal?

Groetjes Thessa

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik voelde ook niks in me buik.. Was alleen ongelooflijk misselijk en wist dat het daardoor wel goed zou zijn..

Begon rond 16 weken de kleine te voelen en nu pas sinds 2 weken heb ik af en toe een beetje bandenpijn en steekjes..

Dus nergens om je zorgen om te maken:) Geniet ervan dat je je zo goed voelt!

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik voelde ook niets in mijn buik in die fase van de zwangerschap.
    Vanaf die periode ging ik me juist top fit voelen en pas met 18 wkn voelde ik voor het eerst de kleine bewegen en in die zelfde periode kreeg ik soms wat last van mijn banden, met niezen vooral.

Ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt door wat je al hebt mee gemaakt. Ik hoop dat je geruststelling kunt halen uit je goede echo na de 12 wkn. Dan is de kans op miskramen echt heel klein geworden.
    Probeer er van te genieten.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik voelde met 14 weken ook helemaal niks hoor. 't Was dat m'n buik iets dikker was geworden, anders zou ik zo zijn vergeten dat ik zwanger was ;).

5. Thessa123

Thessa123 Lid

20 sep 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    alvast bedankt voor jullie reacties.
    Nu ik weet dat jullie ook niets voelen, stelt mij eigenlijk ook wel weer gerust. Kwaaltjes heb ik eigenlijk ook niet behalve nog regelmatig plassen, af en toe het maagzuur en wat sneller moe...

groetjes thessa

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Je kwaaltjes zeggen al genoeg:D hihihi
    Maar begrijp je heel goed hoor! Ik heb hiervoor ook een miskraam gehad en ben daarna gelijk zwanger geworden.. Ben nu soms nog bang dat het fout kan gaan:)

Maar geniet ervan! Wees blij dat je je verder goed voelt!:D

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik voelde ook pas wat met 15-16 weken dus heel normaal als je nog niet wat voelt hoor:)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    die periode tussen 12 en 20 weken echo is gewoon wat eng, en raar... je voelt niets meer, je buik wordt alleen een beetje dikker, maar ook nog opvallend zwanger vaak...
    En verder heb je weinig kwaaltjes (meer) , niet van het 1e trimester en verder geen klachten van een zwaardere buik ofzo.

Ondanks dat het onzeker is, heb je een goede 12 weken echo gehad toch? Dus probeer te vertrouwen dat het goed is en geniet van deze periode nu je nog lekker alles kan zonder last te hebben.

9. afteranne

afteranne Actief lid

21 jan 2009
    142
    0
    0
    erg herkenbaar hoor! ik heb de tijd van 12 weken tot 21 weken als best slopend ervaren (voelde het kindje pas goed met 22 weken. Ik heb ook twee miskramen gehad en had ook bijna geen kwaaltjes deze periode. Er zaten dagen tussen dat ik me opperbest voelde en energie had voor tien wat ik dan gewoon niet kon geloven. Heb behoorlijk lopen piekeren of het wel goed ging met de kleine. Heb er best wel eens een potje om lopen brullen ook. Ik ben van mening dat je na een miskraam niet meer onbezorgd zwanger kunt zijn (ik vraag me trouwens af of mensen dat ECHT kunnen). Ik heb nog steeds wel eens last van irreele gedachten en kan mezelf dan best bang praten. Ik heb trouwens heel veel aan de angelsound gehad (apparaatje waar je thuis mee naar het hartje kunt luisteren). Ik kon dan in momenten van spanning even luisteren en kon er dan weer een hele tijd tegen aan. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik altijd het hartje heb kunnen vinden en dat er ook verhalen genoeg zijn waarin mensen het hartje niet konden vinden. Dat lijkt me dan weer heel erg killing en de spanning alleen maar verergeren terwijl er waarschijnlijk niks aan de hand is.... Oh en als mensen met klem tegen je zeggen dat je nu moet genieten voel je dan niet slecht als je merkt dat dat soms of vaak niet lukt! Tuurlijk hebben ze gelijk en horen ze dat ook wel te zeggen maar miskramen zijn zo heftig en hebben een enorme impact op je. Dat je nu jezelf wat in bescherming neemt en de boel even wat op afstand zet vind ik heel normaal.... genieten lukt mij nu van bepaalde momenten, eigenlijk vooral als ik de kleine voel bewegen, dat is toch een bevestiging dat het goed is en dan kan ik ontspannen.... ik wens je een hele mooie tijd toe!

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 14 weken zwanger en voel ook al een aantal weken niks meer.

Mijn kwaaltjes zijn ook bijna dezelfde als die van jou (moe, maagzuur, weinig eetlust) en voel me verder dus ook prima! Vergeet idd af en toe bijna dat ik zwanger ben ;)

Ik knijp mezelf maar in mijn handjes dat het zo goed gaat! Ik heb met 13 weken een goede echo gehad en vertrouw er nu op dat alles goed gaat. Ik probeer zo veel mogelijk van deze periode te genieten, want voel me opperbest en kan dus nog heel veel doen. Dat zal over een paar maandjes wel anders worden ;)

Deel Deze Pagina