Ik heb vandaag eens zelf mayonaise gemaakt erruggg lekker al zeg ik het zelf Maar wat kun je er allemaal nog meer in doen behalve zout azijn eigeel mosterd olie (en evt knoflook)?! Heeft iemand nog een lekker receptje
De smaak kun je ook veranderen door de soort olie, bij in plaats van gewone olie olijfolie. Bieslook is ook altijd erg lekker.
Ik heb hem idd x met olijf olie gemaakt maar vondt hem toen niet zo lekker. Nu met zonnebloem olie en knoflook.
Basilicum!! (wel eerst even fijn pureren, je hebt er trouwens best veel van nodig) Sambal Spaanse peper Wasabi
2 ei dooiers Halve theelepel mosterd een eetlepel azijn 150 ml olie ( ik vind zelf zonnebloem het lekkerste ) Zout en Peper. En een heeeeeeeel klein beetje poedersuiker ( denk iets minder dan een halve theelepel) Eigeel mixen met mixer halve theelepel mosterd erbij dan de theelepel mosterd en blijven kloppen. Dan een drupje olie erbij en zodra het wat dikker word weer een drupje olie en zo elke keer tot hij dik genoeg is en je de olie al kloppend in een straaltje kunt toe voegen ( ik heb overigens niet alle olie gebruikt ) zout en peper naar smaak toe voegen en evt de poedersuiker ( deze heb ik ook niet gebruikt want hou wel van zure mayo )
Kan allebei prima. Meestal gebruik ik verse citroen maar als ik er toevallig geen in huis heb dan gebruik ik gewoon uit een flesje.
Ik gebruik nooit veel in het begin, proef altijd wel eens tussendoor. Vooral met verse citroen omdat de ene citroen wel eens zuurder kan zijn dan de andere. (gebruik nooit suiker)