Er zitten hier geloof ik een aantal dames in het buitenland. Wij vertrekken deze zomer. Heb al wat check lists op internet gevonden voor wat er allemaal geregeld moet worden. Nu zie ik er echt tegenop om spullen te gaan inpakken etc. Weet ook niet wat ik met al mn spullen moet doen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wat neem je wel of niet mee? Meubels, pannen enz? Kleding laat ik de helft van achter, vind het niet de moeite waard om mee te nemen. Van de meiden wel weer. Wie kan mij adviseren
Wat je echt niet mee wilt hebben gewoon op marktplaats zetten. Je wilt vast veel nieuw daar kopen maar soms komen hele kleine dingen ineens van pas.. Dat ik ineens dacht hmm waarom heb ik me tosti ijzer niet mee genomen. Of dat soort kleine dingen die ik in de eerste dagen wel kon gebruiken terwijl we bezig waren met het huis. Let ook op dat de stekkers kunnen verschillen. Zo nam me vriendin haar hele inboedel mee maar vergat dat de stekkers niet paste. Dus moet ze van die opzet stukken gaan halen. En ook het gas fornuis nam ze mee maar de gaskabel past niet op die van het land waar we nu wonen. Allemaal kleine dingen die ineens om de hoek kwamen kijken. Irritatie
Haha, irritant ja. Maar die opzet stukken zijn niet zo moeilijk te krijgen toch? Ik neem ook mijn keukenappartuur mee. Marktplaats met ik echt mee beginnen idd, heb echt teveel dingen. Ook alle kinderspullen die ik niet mee wil nemen. Kinderwagens, speelgoed, baby kamer etc Waar ik het meest van baal is dat ik mn auto niet mee mag nemen, die moet ik dus ook maar zien te verkopen. Vraag me af of dat lukt in drie maanden tyd
Houd ook even rekening met de telefoontoestellen... wij zijn verhuisd naar Duitsland (dus om de hoek ) maar we moesten wel nieuwe telefoontoestellen kopen... de NLe werkten niet in D. Idd de tips over MP etc, dat zou ik ook gaan doen. Zeker wanneer je met opslag zit of dat je bijv met het vliegtuig gaat reizen. Waar ga je naar toe??? En wat is er al aanwezig in je nieuwe huis?? Dat is ook handig om te weten. Medicatie etc in de handbagage stoppen! En evt ook dieetvoeding oid, dan hoef je daar niet naar te zoeken wanneer je het nodig hebt,
Over je auto: ga even langs een aantal garages vraag om een prijsindicatie. Adhv daarvan kun je de auto op autoscout, mobile of MP plaatsen. Evt kun je ervoor kiezen om bij MP een bekende te vragen alvast een bieding te doen in de buurt van de gewenste prijs. Maar zet hem wel op een reeële, scherpe prijs!
Hmm wat jammer dat je je auto niet mag meenemen maar het klopt wel. Mn vriendin had haar auto mee maar volgen mij na max 6 maanden moet die terug naar Nederland. En die opzet stukken zijn makkelijk te krijgen ja.. Maar vaak vergeet je kleine dingetjes dus is handig om te noteren. Waar ga je heen als ik vragen mag?
Trouwens je mag in veel landen toch gewoon je auto invoeren? Mits deze voldoet aan de daar geldende eisen?
Ik ben tien jaar geleden geemigreerd. Ik heb mijn auto verkocht, een heel groot busje gehuurd (de grootste waar je in mag rijden met een gewoon rijbewijs) en heb zoveel mogelijk van mijn inboedel in het busje gepropt. Niet alles paste, dus ik heb een soort prioriteiten lijst gemaakt. Ik had geluk dat ik naar mijn nieuwe bestemming kon rijden - dat scheelt natuurlijk veel ruimte. De tips van de stekkers is een goede. Ik zou ze wel in Nederland kopen want ze zijn moeilijker te krijgen als je eenmaal over de grens bent. Verder zou ik vantevoren uitzoeken of het makkelijk is om een bankrekening te openen. Wij konden wel een bankrekening openen, maar dan moesten we wel een bewijs van adres hebben (bijvoorbeeld telefoonrekening) maar voor de telefoonrekening moesten we een bankrekening hebben ha ha! Uiteindelijk heeft het bedrijf waar ik voor werkte ervoor gezorgd dat ik er wel 1 kon openen. Veel succes!
Let op met verlengstukken voor je electricitische apparaten. Ik ken een aantal mensen die van europa naar amerika zijn gegaan en alles overgehuisd hebben en daar begaven die apparaten het erg snel omdat de verbinding toch niet optimaal was als je het vaker gebruikt. Wat ik zelf heb gedaan is plakkertjes plakken op dingen die weg mogen die ik normaal niet zo vaak gebruikte zo konden mensen die me kwamen helpen meteen duidelijk inpakken wat wel mee mocht. En lijstjes maken ... man ik had lijstjes van lijstjes ... Successs
Dat heeft niet zo zeer te maken met de verlengstukken als wel met het verschill in Ampères "die uit de muur komen". In oa Amerika gelden gewoon andere voltages. Wij hebben regelmatig electronische apparatuur gekocht in Amerika, met opladers. De opladers moesten altijd speciaal geschikt zijn voor Europa, vanwege het eerdere genoemde Ampère-output-verhaal
Wij gaan waarschijnlijk ook (voor 80% zeker). Waar ga je naar toe? Wij verhuizen van Duitsland naar het Midden Oosten. Onze spullen gaan deels in een container en deels met het vliegtuig. Inpakken doe ik niet zelf, dat doet de verhuisfirma ivm de verzekering. Ik hoef ook geen meubels mee te nemen want we krijgen een gemeubileerd huis. De auto gaat naar mijn ouders in Nederland en verder moet ik ook een hoop uitzoeken, maar dat doe ik pas als het contract met de firma rond is. Succes met alles!
Bedankt voor jullie tips! Wij gaan naar Amerika, dus dan moet ik bet idd even uitzoeken met mijn keukenapp. Ik wil de actifry graag meenemen, en de dolce gusto als ze daar cups voor hebben, magnetron en waterkoker. Hoop dat het geen probleem wordt. De auto kan idd mee, maar moet na een jaar alweer het land uit, dus dan zit ik er ook weer mee. Verkoop hem dan liever nu en koop daar wel een auto. Verder gaan we pas een maand van tevoren daar een huis zoeken, dus ik weet niet of het gemeubileerd zal zijn of niet, anders neem ik mn meubels wel mee.
Ik zou even goed nakijken of dat zin heeft die keukenspullen want ze hebben er natuurlijk 110 volt en heel veel apparaten werken met een transformator minder goed dan hier op 220.....
Hier een die begin 2012 van NL naar Canada is verhuisd = zelfde verhaal met electronica als naar Amerika. De meeste huishoudelijke apparatuur zal het niet doen helaas, omdat die echt 220v en vaak ook een groter watt-niveau nodig hebben dan er hier uit de muur komt. Hier hebben ze maar 110V en een ander ampere niveau. Mijn grootste frustratie: dat mijn superfijne staafmixer niet meekon . En dat je die hier ook niet kan krijgen (grootste vermogen hier is 200watt...nou probeer daar maar eens een appel mee tot babyvoeding te krijgen...nu heb ik dus zo'n 'magic bullet' maar wat een onding is dat zeg ). Maar sommige dingen doen het wel, zoals computers enzo, afhankelijk van de transformator die erin zit (als erop staat 110-240v doen ze het overal ter wereld). Wat mijn man daarvoor gedaan heeft is een aantal Nederlandse stekkerdozen meenemen, en daar heeft hij aan het uiteinde een Noord-Amerikaanse stekker gezet. Nu kunnen we dus alles in een keer in die stekker dozen prikken, en hebben we dus niet overal verloopstekkers voor nodig. Televisie e.d. hangt er dan ook weer vanaf of ze het doen op 110. Dvd speler moet je er ook rekening mee houden dat er vaak regio-codes op de dvd's staan, Europese spelers spelen dus vaak amerikaanse dvd's niet af en andersom (zo had mijn moeder ons een nijntje-dvd opgestuurd, die onze dvd speler hier dus niet afspeelt - kan hem alleen op mijn in Nederland gekochte laptop afspelen ) Oh, mijn man (die in een ver verleden electricien was in Canada - hij is Canadees) zegt dat je ook je keuken in Amerika voor 220v kan laten herbekabelen, maar dat is wel duur en veel werk, en het hangt er dan ook van af of je een huis koopt of huurt (als je huurt mag het waarschijnlijk niet). Het is trouwens ook de moeite waard om even te kijken wat er al in je huis zal zijn, meestal zijn keukens hier al volledig ingericht inclusief koelkast, fornuis, magnetron etc. Wij zijn ook drie maanden van te voren begonnen met alles inpakken en wat we niet meewilden nemen op mp zetten. Het laatste wat we verkochten (drie dagen voor vertrek) was de vaatwasser, maar het is allemaal gelukt. We hebben uiteindelijk dingen die we niet mee konden nemen en konden verkopen aan de kringloop winkel meegegeven. Auto hadden we niet, dus daar heb ik geen tips voor. Rotwerk vond ik het wel. Goed bedenken wat je wel en niet mee wilt nemen, en je moet er ook even rekening mee houden dat je spullen er wat langer over doen dan jij (onze spullen kwamen 6 weken na ons aan). Dus echt belangrijke dingen die je meteen nodig hebt in je bagage meenemen. Wij hebben voor een aantal extra koffers betaald, zodat we dat konden doen. Succes!
@HabibiAna, ga je echt emigreren of expatten (dus met het doel weer terug te komen)? Wij zijn van plan 3 tot 4 jaar te blijven en dus weer terug te keren. @mcm78, hoe ver van te voren had je contact met een verhuisfirma? Mijn man kan per 1 Sept. beginnen, maar ik ga dan nog niet mee omdat ik nog geen Visum heb. Is drie maanden genoeg voor een offerte, gesprek etc?
Als je het niet ziet zitten om alles op marktplaats te smijten, kan je eventueel ook een soort "rommelmarkt" houden voor vrienden, familie, buren, ouders van klasgenootjes, ...? Je auto kan je wel zo verkopen en een paar grote stukken ook, maar als je vooral klein gerief en kleding hebt, helpt zo'n rommelmarkt ook wel.
Expatten. Alle meubels die ik niet meeneem ga ik dan ook ergens opslaan. Is ook weer een dure grap, maar ja wil mn spullen graag hebben als ik weer terug ben. Welk land in het midden oosten ga je naartoe? Heb je al een nieuwe garderobe aangeschaft ivm de temperaturen daar
Tnx voor de info! Ik baal wel echt strax als ik uiteindelijk nix mee kan nemen wilde ook de tv, dvd speler en wii mee vind het zonde om alles dubbel aan te schaffen. Hoe bevalt het in canada? Welke stad zit je?
We gaan naar KSA. Nee, heb nog geen garderobe aangeschaft. Wel voor de kids maar ik moet nog veeeel hebben: zonnebrand, UV-pakken voor op het strand, schoenen etc etc. Ik ga ook aan de slag met lijstjes. En dan maak ik van de lijstjes weer lijstjes waarschijnlijk.