Hoi, Mijn zoontje heeft een kippenei-, koemelk en pinda-allergie. Nu gebruikten wij eerst alles van neutral. Ik dacht na een tijdje wel gewone wasmiddel en wasproducten te kunnen gebruiken. Het is immers een voedselallergie. Maar nu zit mijn zoontje weer onder de bultjes en eczeem plekken. Moet zijn huid wennen of is dit ook een allergische reactie? En zijn kinderen dan altijd gevoelig voor die dingen als ze een allergie hebben voor voedsel? Hoop op reacties!
Hoi, Ik heb ook een zoon met ei,pinda en noten allergie plus ernstige eczeem en hooikoorts... Ik gebruik altijd gewoon neutral op andere middelen reageert hij met bultjes... Hij is zowiezo erg gevoelig voor dat soort dingen... Hoe oud is je zoontje? Heftig he als ze zn heftige allergie hebben... Groetjes charlie
Allergien liggen vrij dicht bij elkaar. Daardoor is er een grote kans op meerdere allergien als er een allergie is. Als ouders hooikoorts hebben heeft je kindje een vergrote kans op kea. Wat lijkt hooikoorts op koemelkeiwitallergie? Ik denk, gezien de reactie en wat je omschrijft betreft andere allergien, dat het een allergische reactie is. Daar kan je weinig anders aan doen dan terug gaan naar neutral. Allergische reacties kunnen steeds erger worden bij blijven gebruik. Overigens kan het ook een intollerantie zijn. De meeste kindjes met kea hebben eigenlijk geen allergie, maar een intollerantie. Een allergie is levenslang. Een intollerantie is voor een bepaalde periode wat kan verdwijnen als je dat ingredient niet meer binnen krijgt, of bij wasmiddel op je lichaam krijgt. Omdat een allergie en een intollerantie op dezelfde wijze tot uiting kunnen komen spreekt men voor het gemak over allergie. Allergie of intollerantie, voor beide is en blijft het advies; voorlopig laten staan. Probeer het over enkele maanden nog eens, door bijv met een wattenstaafje wat (sterk) verdunde wasmiddel op een plekje te 'smeren'.
Graag gedaan. Mocht je nog wat vragen hebben, stel ze vooral. Veel mensen hier met ervaring en kennis over kindjes