Kan een baby ook te hard groeien? D is met 36+5 geboren en hij woog toen 3240 gram en was 50 cm. Hij is nu bijna 2 1/2 maand oud en weegt 6655 gram en is 62,5 cm. Hij zie in kledingmaat 62 maar gaat nu naar 68. Hij is echt een beer. OnE oudste zoon woog dit pas met 4 1/2 maand! Ik geef nu bv en D komt om de 2 1/2uur voor voeding, ook 's nachts. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik naast het gezonde eten ook goed kan snoepen? Ik kreeg ook al de vraag of D toch geen suikerziekte heeft omdat hij zoveel drinkt, flink gewicht heeft maar ook zo enorm zweet. Kan dit?
Hier ook een flinkerd bij de geboorte (3605gr bij 37 weken) en ze bleef op bv ook flink groeien. Tja, niks aan te doen he Papa was ook een flinke baby, dus ze zal het wel van hem hebben. Verder kan voeden op verzoek echt geen kwaad hoor, het is niet zo dat hij te veel kan drinken van bv. Bv kindjes groeien sowieso flink in het begin, op een gegeven moment stopt dat snelle groeien. Dus gewoon zo door gaan en je geen zorgen maken!
Maar als hij zo door groeit komt hij boeven de bovenste lijn van de groeicurve uit, kan dat geen kwaad?
geen zorgen maken. onze zoon geboren met 3180 woog met 3 maanden 6000 gram. mijn dochter woog dit met 6 maanden pas! ja voor ons ook een hele schrik. hij is nu 9 maanden en weegt 10 kilo en stabiliseerd zich nu in het gewicht
Mijn zoon zit al vanaf zijn geboorte boven alle lijnen (eigenlijk vanaf 20wkn zwangerschap al) hij was van de week 5685 gr en 58 cm en hij is pas 4 weken!. Hier al even in maat 62. Hij is gezond en daar gaat het om.
hier ook hele snelle groeiers zie onderschrift van mijn meisje. Met 5,5 maand werd ze ziek en viel ze veel af. Mijn zoons waren met 3 mnd oud al 9 kilo op alleen bv. Ze zaten toen al in maat 80 en 74. Pas rond de 4 jaar gingen ze iets minder hard groeien. Hier hebben alle 3 mijn kids geen 4 maanden dip gehad met bv. Me meisje zit vanaf 7 mnd oud al in maat 80/86 ze is erg lang.en groeide de eerste 5 mnd hard in gewicht.
Onze zoon groeit ook flink hoor... Hij is nu acht maand en heeft al kleding maat 80 en weegt een dikke 10kg. Hij zat ook de eerste tijd boven alle lijnen... Maar nu merk ik dat hij wat minder hard groeit zowel qua lengte als qua gewicht...
oja zoon nr 1 geb: 36,0 weken 10 pond en 56 cm. Zoon nr 2 dik 3 weken te vroeg 8 pond en 53 cm. Dochter geb: 37,2 weken 3900 gram en geschat op 51,5 cm(3 dgn oud 53 cm). Alle 3 groot geboren voor de zwangerschapsduur.
Persoonlijk zou ik daar misschien wel verder naar kijken. Kleine kinderen kunnen best weleens zweten en sommige kindjes zijn gewoon erg warm van zichzelf, maar heb jij zelf het idee dat hij overmatig drinkt en enorm zweet? Zo ja, misschien toch eens aankaarten op het cb bij de arts of bij de huisarts. Over het aankomen in gewicht zelf zou ik me niet zo druk maken. De een groeit harder als de ander.
Vul zijn gewichten eens in op de groeicurve van borstvoeding.com http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve dat is de juiste curve voor borstvoedingsbabies, die van het CB is gebaseerd op andere gemiddelden, namelijk flesvoeding aangezien het merendeel in NL fles krijgt hebben ze dat inmiddels als 'normaal' aangenomen.
hier ook een grote jongen hij is nu bijna 5 maanden en zit met zijn broek 68\74 en met zijn truitjes 74\80 hij is bij het cb gemeten 2 weken geleden 68 cm maar hier thuis vandaag gemeten72 cm hij lijkt ook nu in een groeispurt te zitten hij weegt ook al ruim 8 kilo dus dat staat wel in verhouding met elkaar maar als jij twijfelt over dat suiker verhaal is het denk ik goed om het na te vragen, volg je moedergevoel!