dekbedje wanneer???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misslizzy, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai Heel praktisch vanaf wanneer ga je een dekbedje gebruiken? Ik gebruik nu slaapzakje en deken in een dekbedhoes. Kamertemp is gemiddeld 18 graden bij het slapen gaan.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    er staat mij bij dat een dekbedje pas geschikt is vanaf 2 jaar...

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben dat vanaf een jaar gebruikt, maar weet niet wat de richtlijnen hiervoor zijn eerlijk gezegd.

4. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    ik twijfel ook staat me ook iets van bij dat je kindje 2 moet zijn. Is het echt een gevaar bij 14 maanden? kindjes kunnen toch goed bewegen in hun slaapzak dus liggen ze niet vast onder dekbed.. wie reageert er nog meer?

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil het ook graag weten, dochter is 15 maanden...

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vanaf 2 jaar...dan kan je een hoofdkussen en dekbedje gaan gebruiken

7. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik ook haha...hier ene van 17 mnd en het dekbed ligt al klaar maar durf het nog niet aan haha

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat t wel zou kunnen met 14 maanden maar dan zou ok geen slaapzak meer aandoen. Hier overigens pas vanaf 26 maanden, daarvoor altijd alleen één slaapzak, maar gaat past ie nu niet meer in.

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij zijn een dekbed gaan gebruiken toen onze dochter met 20 maanden over ging naar een peuterbed,

10. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Wij gebruiken nu sinds een maand een dekbedje. (vanaf 14 maanden)

Laken met deken vond ik toch aardig fris worden !

Mia heeft nog steeds een slaapzakje(zondermouw) aan met daaronder een romertje en pyamatruitje.

Ik heb het bedje kort opgemaakt en de zijkant ingestopt (niet te vast ) zodat ze best stevig ligt.
    Ik leg haar ook zo neer dat ze met de voetjes bijna het voeteneinde raakt en de dekens onder haar oksels ligen.
    Volgens mij heeft ze het heerlijk warm en kan het met haar leeftijd prima (al blijf je natuurlijk bezorgd als moeder zijnde)

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij gebruiken ook al een dekbed en gaat prima. Hij schopt het aardig goed van zich af ;).
    Gewoon niet te hoog instoppen inderdaad.

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik zou het voor de 2e verjaardag zeker niet gebruiken. De adviezen zijn niet voor niets dat het dan pas aangeraden wordt.

Als het op dit soort adviezen aan komt volgen wij ze erg streng op :)

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij volgen ook braaf de adviezen op en wachten tot minimaal tot zijn 2e verjaardag. Gelukkig is het nog niet echt koud in zijn kamertje 20 graden. Verder heeft hij lekker een dikke pyjama en winterslaapzak aan, mouwen er nog af.

Deel Deze Pagina