Hallo, Ik ben van plan om binnenkort een winterslaapzak te kopen voor m'n zoontje (9½ maand). Ik heb er al eentje zonder mouwen (gewone lengte), maar ik wil er één bij. Nu twijfel ik welke ik zal kopen: 1. slaapzak zonder mouwen, gewone lengte 2. slaapzak zonder mouwen, extra lange lengte zodat onderste gedeelte om het matras heen kan worden gevouwen 3. slaapzak met lange mouwen, gewone lengte 4. slaapzak met lange mouwen, extra lange lengte zodat onderste gedeelte om het matras heen kan worden gevouwen Mijn zoontje slaapt dus nu in een winterslaapzak zonder mouwen (gewone lengte) onder een fleecedekentje. Verder heeft ie een rompertje aan met korte mouwen en een pyjamashirtje. Een slaapzak met lange mouwen staat mij tegen, maar dat is gewoon gevoel. Ik denk dat hij het dan zo warm gaat krijgen. Zijn slaapkamertje is nu rond de 16 graden. Pff! Hoe doen jullie dit? En wat vind je juist zo fijn aan de slaapzak die jij hebt? Alle gebruikservaringen zijn WELKOM!!! Groetjes, Hanna
Ik vind het ook erg lastig. Mijn zoontje slaapt nu nog in een zomerslaapzak met lange mouwen van prenatal lente 90cm, hij is zelf 74cm. Daaronder heeft hij alleen een rompertje met korte mouwen en hij slaapt onder een deken met lakentje. Ik heb thuis een winterslaapzak waar je de mouwen af kunt ritsen en zo'n combisleeper (voor jonger dan 1 jaar en 1 van ouder dan 1 jaar.) Mijn schoonzusje heeft twee kinderen die deze combisleepers gebruikt hebben en ik heb ze dus van haar gekregen . Ik wil er ook 1 bij voor als hij zijn slaapzak onder poept bijvoorbeeld, zoals vanmorgen het geval is. Zijn slaapzak zit nu in een emmer biotex dus moet je wel reserve hebben. Ik vind 110cm zo lang. Ik hoor dat je bij de Hema verschillende maten hebt die wel goed zouden kunnen zijn, ga daar maar eens kijken. Succes Nataly
Ja, ik weet eigenlijk geeneens welke lengtematen er allemaal zijn. Hier hadden we ook een zomerslaapzak van 90 cm. Die vouwde ik dan om het matrasje heen. En nu ligt ons zoontje in een winterslaapzak van 80 cm. Zelf is hij nu 76 cm. Wat is een combisleeper eigenlijk? En hoe zijn die in prijs?
Ik had altijd een gewone winterslaapzak zonder mouwen, en normale lengte. Ook geen hele dikke slaapzak. (+pyamatrui, romper korte mouw, +laken en deken tot de middel) Mocht het echt koud worden, dan had ik een paar opties: Extra deken, lange mouw romper onder de pyama, pyama broek. Daarmee ging het hier wel goed.
Mja, ik neig ook wel naar dit ja. Mijn schoonzus heeft voor haar kinderen een dikke slaapzak met mouwen en laat haar kinderen dan zo zonder dekentje slapen. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in. Maar ja, 't zal prima gaan waarschijnlijk en vast warm genoeg. Maar ik heb altijd zoiets van lekker instoppen onder een dekentje hoort erbij ofzo...
Ik heb toevallig afgelopen weekend een nieuwe winterslaapzak gekocht bij Prenatal. Eentje van het eigen merk, met afritsbare mouwen. Hij is nogal dik dus ik ga hem alleen gebruiken wanneer het structureel kouder wordt. Ik denk, als ik het zo inschat, dat alleen een romper eronder dan warm genoeg is en misschien het dekentje enkel erover. Gebruik hem nu dus nog niet want ik vind het nog veel te mooi weer en niet koud genoeg 's nachts. Ik heb er trouwens 1 gekocht van 90cm lang, Charlotte is nu 69cm maar volgens die mevrouw kan ik hiermee doen tot april. Het ding heeft 24.99 gekost.
Liever ook te koud, dan te warm: Bij kou worden ze wel wakker van het ongemak, en kun je ze dan wel opwarmen. Bij warmte worden ze niet wakker van het ongemak en loopt hun temperatuur op. Soms tot een gevaarlijke waarde..
Hanna, even wat anders. Als je gaat winkelen voor een slaapzak kijk dan eerst even hier op de site bij gratis en aanbiedingen. Staat namelijk bon tussen van prenatal 30%korting t/m 31 oktober... Succes met kiezen!
Ik heb deze HEMA - baby - nachtkleding - slaapzak Lekker zacht en warm, maar niet te warm. Dan kan ze er een pyamatje in aan en ze vind het fijn om ingestopt te worden, dus lakentje en dekentje erover heen! Met mouwtjes vind ze niet fijn, dan blijft ze woelen en mopperen.
Je moet met 9,5 maand in elk geval de slaapzak niet meer onder het matras vouwen, daalijk rolt is zich helemaal op... Kijk naar zn lengte en koop de slaapzak in de eerstvolgende maat, dus als je kindje 74 cm is koop je een zak van 80 cm. Die gaan met deze leeftijd hartsikke lang mee. Bij de prenatal hebben ze zakken waar je de mouwen af kan ritsen, ideaaal! Hoef je daar niet over de dubben. voor de rest ligt het echt aan de temp buiten wat Justin aankrijgt snachts, moment ook pyama, dikke zak zonder mouwen en dekentje.
Ja, maar nu rolt hij steeds van rug naar buik en begint dan te huilen. Terwijl als een slaapzak om het matrasje heen gevouwen is, dat bemoeilijkt wordt... Dan kan ie tot z'n zij komen en blijft lekker op z'n zij liggen slapen... Maar ja, misschien worden ze sowieso sterker met 9½ maand en trekken ze sowieso zo'n slaapzak zo van het matrasje los....