en wat zeggen jullie dan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hoor het ook om me heen maar heb het zelf ook wel meegemaakt dat mijn dochtertje in het roze gekleed was en onder een roze dekentje lag in de maxi cosi/wandelwagen en dat mensen dan nog vragen wat het is. Dat vind ik erg rare vraag.

Mijn vraag of er hier meiden zijn die dit ook weleens meemaken en een grappig/verrassend anwoord hebben bedacht om tegen die mensen te zeggen die vragen wat het is terwijl het overduidelijk is.

Ik had bedacht met een gladgestreken gezicht te zeggen dat we nog niet weten of we het kindje als een meisje of een jongen gaan opvoeden. En da net gaan lachen he! kijken wat mensen zeggen hahaha! Nu het lef nog vinden om dat te zeggen hahaa!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb weleens van iemand gehoord dat haar man op de vraag van iemand of het een meisje was antwoorde, nee het is een jongetje maar hij wilde graag een roze jurkje aan...;)!

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha die is ook goed ja. Die ga ik zeker onthouden

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Succes, haha!
    Ik moet wel zeggen dat ik er zelf eigenlijk altijd maar weinig van zeg, en zeggen ze hij tegen zij of zij tegen hij, dan denk ik meestal ach laat ze maar ze zijn niet wijzer ;)!

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    #5 Moonfairy, 19 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2009
    OH VRESELIJK!!!

Ik heb het ook vaaak gehad,mijn dochtertje in het rose gekleed,rose buggy,rose haarklemmetjes..En dan nog vragen wat is het..??

Ik heb toen een keertje gezegd,nou een meisje wat anders,zie je al het rose niet whahahaha...:D

Sommige mensen ZUCHT:)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    ik zeg dan idd met een glad gezicht (als isa helemaal in het roze is dus...) "een jongentje" En dan krijg je natuurlijk de vraag van hoe heet het en dan antwoord ik "Isabella"
    Moet je ze zien kijken....;);)

7. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Mijn tweeling krijgt op straat ook veel aandacht. Geregeld hangen er mensen boven de bak met de vraag: Ach wat lief, twee! Wat zijn het?

Mijn antwoord: Baby's!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi grappig!

Ik heb t gelukkig nog maar één keer gehad, en ach ja dat was een man ;).
    Dus ik hem m heel raar aangekeken en gezegd, "ja wat dacht je zelf?". Toen zei ie "ja, ik dacht al dat t een meisje was, maar je weet t nooit he?"

Dusssss ;)

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Achja, ik ben er maar mee opgehouden en hoop dat het beter wordt als ze echt haar heeft (ze is nog erg kaal, dus ja, niet echt een meisjeslook en ik ben niet zo van het roze...) Maar inderdaad, ze heeft wel een paars jasje en een spenenkoord waar notabene GIRL op staat en dan nog zeggen mensen: Wat lacht dat knulletje lief.... tja. 8)

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zeg vaak: "De laatste keer dat ik keek was het een meisje, maar ja, je weet hoe snel de dingen veranderen tegenwoordig" :D

Of: "Ik wilde graag een meisje dus ik denk, ik doe hem iets roze aan"

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh ja, mijn dochtertje zat soms in roze kleertjes met een staartje op haar hoofd in een roze voetenzak in de maxicosi en nog....is het een jongetje of een meisje :(. Dan zei ik 'meisje', vroegen ze vervolgens hoe ze heet en is het antwoord 'Robin', zijn ze gelijk weer de weg kwijt, omdat een hoop denken dat dat alleen een jongensnaam is.
    Mijn zoontje heb ik nu gewoon ook in die roze voetenzak zitten :D, kan mij het schelen, ik ga geen nieuwe kopen en blijkbaar zien mensen het verschil toch al niet als je iets roze aantrekt. (even ter informatie, hij heeft wel gewoon jongenskleertjes hoor ;)).

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat ook zo irritant is:
    Ach wat een poepie, is het een jongen of een meisje?
    - een meisje, kijk maar naar haar roze shirtje
    Ooh een meisje, en slaapt hij lekker door?

Grrr je zegt een meisje en dan lekker hij blijven zeggen heel de tijd.
    Sommige mensen zien baby's als een HET geloof ik...

Ohja de vraag van ts was natuurlijk wat we dan zeggen.... nou meestal zeg ik dan: hij?? t is een meid hoor!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Erg leuk :)

14. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik had het vorige week nog,Roos zat in de bugaboo met de rose kap,jasje ook rose en wit mutsje...en Sophie zei nog tegen die man Roosje is lief,zei die man ''wat heb jij een lief broertje''....ff serieus.....

Toen Sophie geboren was,had ik ook de bugoboo met de rose kap...en dan gewoon best wel vaak de vraag krijgen,wat is het geworden...nou wat denk jezelf.....!!!!!!!!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat probleem hebben wij dus ook als de tweede een jongetje wordt... onze maxicosi is bezaaid met paarse bloemetjes. Heb ik uitgekozen omdat ik hem zelf zo mooi vond en nooooooit bij stilgestaan dat het wel een vrij behoorlijk meisjesachtige look is :)
    Maar ach... mensen zien idd toch het verschil niet.

Ik trek me overigens maar niet al te veel meer aan van al dat soort opmerkingen. Heb wel eens gehad dat iemand zei, nadat ik had geantwoord dat Thirza een meisje is: O, maar ze heeft niet echt een meidengezichtje he? Zou zo een jochie kunnen zijn.
    Tja, zal wel. Dan heb je zeker niet zo goed gekeken.
    En ach... ze compenseert het wel met haar meisjesgilletjes als ze aan het spelen is ;) Ah! Ah! zit ze dan de hele tijd :) Een echte meid dus :D

16. Skye

Skye Niet meer actief

Ach, ik kijk ze altijd maar vragend aan, alsof ze dom zijn dat ze het niet zien. ROSE IN OVERVLOED!!!! HALLO??????

Maarja, mijn oma zei vorige keer zelfs "Dag lief knulletje"

Hahahahahaha, maarja, die is ondertussen half dement volgens mij

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Och ik kreeg de vraag van de week ook voor het eerst van een oude mevrouw. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar een scherp antwoord te geven. Daarbij kan ik me er niet eens echt aan storen. Mensen weten vaak gewoon niet wat ze moeten vragen en kunnen zichzelf soms ook wel voor hun kop stoten dat ze zo'n domme vraag stelden. Bij mijn zoontje had ik trouwens een gebreid dekentje met roze erin. Ik vond het zo'n ontzettend lief dekentje. Ik heb hem dan ook gewoon gebruikt. Ik kan me er gewoon niet zo aan storen. Maar ik vind sommige antwoorden van anderen wel erg grappig!

18. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Mijn dochter had een jurkje van lief met daarop de tekst MEISJE en zelfs toen vroegen mensen wat is het ?????? Tja ik denk dat mensen het uit beleeftheid vragen maar eigenlijk niet eens luisteren als je antwoord geeft.

Laatst weer zo iemand, heb toen maar gezegt Ja schatig he zo'n klein jongetje helemaal in roze !

19. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    hahaha ik heb zelfs een keer gehad, toen ze in d'r roze maxi-cosi zat, in een roze pakje; "Oh wat een stoer ventje" :$ hahaha nou ik was zo perplex dat ik niet wist wat ik moest zeggen. ze had zelf een kindje liggen in een félroze maxi-cosi kinderwagen :S

20. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hier hebben we het ook hoor. De ene keer kijkt er iemand in de wagen en zegt: "O dat is overduidelijk een jochie zeg. Wat een mooi jongenskoppie!! Aan sommige kindjes zíe je 't gewoon meteen he..." (misschien helpt het ook dat mama altijd z'n haartjes overeind zet met Zwitsal gel en papa als hij de kans krijgt een stoere hanekam maakt...) Loop je een paar meter verder: "O wat een schattig meisje.. Het is toch een meisje he?" Bovendien loop ik altijd tegen 'm bezig als hij in de wagen ligt.. "Dag lekker ventje van mama!" "Hey kereltje, wat zie jij allemaal?" "NilseMAN, doe 's lachen!" (jaja... keurig Nederlands... Maar het gaat vanzelf!!!)

Kan me er niet echt druk om maken, maar als hij dan "BOY" op z'n shirtje heeft, moet ik echt wel eventjes op m'n tong bijten ;)

Deel Deze Pagina