Dreumes weigert melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emm27, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    mijn 19 maanden oude dreumes weigert al 5 weken bijna alle flesjes melk. Tot die tijd kon hij er grensgebied van krijgen en dronk hij er 2 a 3.

In de ochtend, avond, poeder of koemelk. Niks maakt uit. Fles pakt hij heel soms nog snachts, uit een andere beker weigert hij.

Is het erg dat hij geen melk meer drinkt? En zo ja, wat dan, kan het er moeilijk inproppen...

(Ja uiteraard ook pap geprobeerd, hij krijgt nu als toetje yoghurt of vla als zuivel)

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee. Sowieso zijn flessen na 1 jaar niet meer nodig. Hier drinken ze soms smiddags een bekertje melk, maar niet elke dag. Ze hoeven nog maar 300ml zuivel, dat is dus ook kaas/yoghurt etc.

Wat ze hier smiddags nog wel eens krijgen is een ‘milkshake’, melk met een beetje roosvicee er doorheen, vinden ze heerlijk.

Oh hier krijgen ze na hun eerste verjaardag niets meer uit een fles.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee onze oudste liet al z’n flessen melk zelf vallen toen hij net 1, (13 maanden) was. Eerst wilde hij toen ook geen bekertjes koemelk maar toen gaf ik hem yoghurt kaas en margarine. Nu sochtends ook altijd een bekertje melk. Ze hebben nog maar 300 ml nodig. Helemaal niet erg dus.

Ik geloof ook niet dat ze er iets van krijgen als ze geen melk drinken maar wel gezond en gevarieerd eten en drinken.

Ik zelf heb nooit melk gelust vanaf dat ik 1 ben en ik ben echt super gezond vooralsnog :roflmao: Al zegt dat niks natuurlijk ;)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Met 1,5 maakt dat toch niks meer uit. Hier kregen ze na 1 jaar sowieso geen flesjes meer. En 300 ml zuivel kun je ook op een andere manier binnen krijgen dan met melk.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Inderdaad, je kan gewoon stoppen met flessen melk. Ik zou de flessen helemaal weg doen. Gewoon een andere beker aanbieden en dan gaan ze er uiteindelijk vanzelf wel uit drinken. Ik ben bij beide kinderen vanaf het moment dat ze wat anders gingen drinken dan melk, dit ook gelijk in een andere beker gaan geven en niet meer uit een fles.
    De fles heb ik hier na een jaar alleen nog een poosje in de nacht gebruikt, verder gewoon alles uit de rietjesbeker.

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik denk altijd zo. We zijn geen koeien dus koemelk is lekker maar niet noodzakelijk. En dat geld voor alle zuivel in mijn ogen. We zijn de enige diersoort die zo gek is om melk van een ander soort te drinken en dat ook nog eens als gezond of zelfs als noodzakelijk te zien.
    Hier krijgen ze het wel maar niet veel en ook niet vaak. En als ze niet willen ga ik ook geen 10.000 dingen uitproberen om ze toch "genoeg" zuivel te geven.

Jillzz en Hopsatee vinden dit leuk.
  7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    300 ml komt hij niet aan. We eten wel roomboter ipv margarine maar toch.
    Een flesje vind ik niet erg hoor, wel gezellig juist. Zo gek van de een op andere dag er mee stoppen

Deel Deze Pagina