We gaan voor het eerst op vliegvakantie met ons baby nu 9 maanden. Na veel twijfel tussen een van de Canarische eilanden en een Griekse eiland hebben wij toch gekozen voor Zakynthos. Nu heb ik een paar vragen: Is Zakynthos baby/ kind vriendelijk? Voor zover ik weet zijn de Griekse mensen in het algemeen best positief als het om kinderen gaat.. Kan je makkelijk met een buggy rond lopen? In welke maand kunnen wij het beste gaan juni of september? We willen dit weekend boeken via Eliza was here ( nog geen ervaring met deze reisorganisatie) en zouden graag wat tips kunnen gebruiken. We zullen in Vassilikos verblijven.
ik zou het niet doen met baby...... maar dat is mijn mening! ik ben in augustus met mijn vriend (zonder kids) daar geweest en MAN wat is het daar ontzettend heet. overdag kun je niks ondernemen, alles is heet en uitgestorven. bovendien vond ik het niet heel erg buggy vriendelijk. veel kleine restaurantjes met opstapjes waar je hutje mutje zit. wij hingen overdag alleen op het strand, in de schaduw... en avonds gingen we stadje in, maar dan slaapt jullie kleine denk ik. waarom ga je niet lekker naar Menorca. zijn wij met de kids geweest vorig jaar, was fantastisch!!!
Menorca was onze eerste keuze, aangezien het buggy eiland genoemd is, maar we konden geen leuke locatie vinden. We zoeken iets rustig, bij voorkeur eigen villaatje (als de baby huilt, -gebeurt wel eens- dan hebben andere mensen geen last ervan) of appartement met eigen keuken ( dat vind ik echt belangrijk, al gaan wij absoluut niet koken op vakantie maar om babyvoeding op te warmen etc.), en we zagen alleen grote hotels met all in en zo. Al is all-in wel makkelijk met een baby lijkt ons toch niet zo leuk, we houden niet erg van drukte en super grote hotels. Iemand nog tips? We hebben nog niet geboekt dus we kunnen nog alle kanten op...
hoi ! wij zijn (samen met mijn ouders + goede vrienden) en onze dochter van indertijd 11 maanden, naar zakynthos geweest. Wij zaten toen in Korfiati. Een simpel apartementencomplex in Agios Sostis. Ik vind Zakynthos wél een aanrader. Maar dan wel in(half tot eind) Juni. Dan is alles nog prachtig groen en is het met de temp ook nog zeker goed te doen. Voor onze dochter hadden we bij de Etos zo'n badpakje gehaald met uv filter. Dat werkte perfect in het zwembad en aan het strand. We hebben zelfs 1 bus excursie + een bootttochtje gedaan en dat ging eigenlijk allemaal wel. Qua accomodatie zou ik zelf denk ik Bougainvillea aanraden, nét buiten Agios Sostis. Wij hebben daar diverse malen héérlijk gegeten. We kwamen daar eigenlijk bewust voor terug, hoewel we normaal gesproken iedere avond ergens anders eten . Maar oke, met de buggy was het wel te doen vond ik. Nee niet overal perfect - maar (in mijn ogen) het blijft griekenland en wij hebben genoten (2009) Appartementen Bougainvillea, Agios Sostis | Neckermann
Ik vond Zakynthos ook erg leuk, maar idd heel heet in de zomer. Wij waren er in augustus, ik was 4 maanden zwanger van de jongste en man, ik heb hele dagen in het zwembad gezeten! 42 graden in de zon!! Verder is het wel een heel groen eiland en zou het in het voorseizoen erg lekker meoten zijn.
Hardstikke leuk zeg! Wij zijn er in september geweest met 2 kids van 3 en 1! Wij hebben het prima naar ons zin gehad, was wel erg warm, boven de 30 graden. Maar wel goed te doen. Wij zaten in Argasi, in een appartement! Echt super leuk! Met de buggy was het wel te doen, je bent toch met z'n tweeen voor het het even niet gaat en er een stukje moet worden opgetilt.
Bedankt voor jullie reacties dames, Zakynthos wordt het! We hebben al geboekt voor begin september, een appartement in een kleinschalig villa complex. We hebben er veel zin in....
Hey wat grappig. Daar gaan wij heen in mei. Ivm de goede eet recensies, hebben we half pension geboekt. Roan is dan net geen jaar, en we nemen ee goede draagzak mee ipv een buggy.
Leuk !! Maar is beiden geen optie? Je kan de buggy best gebruiken hoor en een draagzak is misschien wat warm ? (ook al is het mei) .
Ik had begrepen, dat je er niet zoveel aan hebt, maar wel dus? Goed om te weten, want dan gaat ie mee!
wij hebben de buggy eigenlijk veel gebruikt, omdat ze met 11 maanden toch wel zwaar was om te dragen met de warmte ook en ze kan lekker slapen in de buggy. En ja soms moet je even doorduwen. Maar de asfalt weg naar het strand toe is prima met de buggy vanaf Bougain V. en ook gelijk handig om wat zooi in mee te nemen. De weg langs zee naar het dorpje ernaast, moet je de buggy optillen op sommige stukken maar ook dan namen wij toch de buggy mee...
Wij zijn afgelopen juni geweest in Villa Grantzaos, via Eliza was here, dat is echt super goed bevallen. Het is aardig warm maar goed te doen, het strand bij Agios Sostis stelt niks voor maar het zwembad was heerlijk. We hebben een keer gegeten bij Bougainville en dat was erg lekker, ik vond alleen het zwembad en de ruimte er omheen erg krap, het zag er verder erg leuk uit.