Help, creatieve denkers gezocht!

Discussion in 'De babyuitzet' started by Demino, May 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Vriendlief en ik zijn een beetje aan het brainstormen over ideeën voor de babykamer. Het is een heel klein kamertje, nog geen 6m2, maar we hebben gelukkig bij de buren al wat inspiratie mogen opdoen :)
    Het 'probleem' bij ons kamertje is dat het aan 3 kanten is omgeven door ramen: tussen onze slaapkamer en de babykamer zit een raam, tussen de babykamer en de woonkamer zit een groot raam en tussen het balkon en de babykamer zit een schuifpui.
    Nu willen wij het raam tussen de babykamer en de woonkamer dicht maken, door er een muurtje te plaatsen. Dit betekent dat we straks 2 muurtjes tegenover elkaar hebben en 2 raampartijen tegenover elkaar. Het raam tussen onze slaapkamer en die van de baby die laten we zitten, omdat dit verkooptechnisch gunstiger zal zijn. Het is een beetje lastig uitleggen allemaal, maar ik doe m'n best haha :D
    Maar nu zat ik te denken: hebben jullie leuke, creatieve oplossingen voor het raam tussen onze kamer en die van de baby? We hebben er vouwgordijnen aan zitten aan onze kant, dus voor privacy zou het dicht kunnen.. Maar vind het zo'n lelijk gezicht als je vanuit de babykamer tegen de achterkant van een gordijn aan zit te kijken!

We zitten al te denken aan een raamschildering, we zouden ook multiplex er tegenaan kunnen zetten (die kunnen we er weer uit halen zodra we het willen verkopen).. Leuke gordijntjes aan de kant van de babykamer wordt lastiger, omdat we het ledikantje daar precies onder willen zetten..

Wie o wie heeft er nog goede ideeën of tips voor ons? :D

2. Fizzy

Fizzy Bekend lid

Jul 24, 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Je hebt van die raamdecoratie in de zin van 'folie' op de ramen. Kun je er heel makkelijk op plakken en net zo makkelijk weer verwijderen. Kan mat, maar ook met motiefjes. Zo zit er toch iets op de ramen waardoor je er niet doorheen kan kijken. Misschien een idee?

3. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Ja klopt, dat hebben we reeds op het grote raam zitten (die eruit gaat), maar daar zijn we eigenlijk op uitgekeken.. :D
    Maar bedankt voor je tip!

4. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Een wandje aan twee kanten van stijgerhout die je nog eens leuk als wandrek kunt gebruiken? En aan jullie zijde van de slaapkamer misschien de tv kunt ophangen

5. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je bedoelt haha.. Aan onze kant komt sowieso niks, het gaat echt om de babykamer..
    En steigerhout is wel leuk (als ik goed begrijp hoe jij het bedoelt) maar duur, dan zou ik eerder toch multiplex er tegenaan doen en dat bekleden met steigerhoutbehang..
    Ooh lastig!

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    En als je nu het vouwgordijn aan jullie kant laat zitten, en het raam in de babykamer met leuk folie beplakt. Dan kijk je van die kant niet tegen de achterkant van het gordijn aan, en vanaf de slaapkamer geen uitzicht op "kinderfolie"

7. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Nee precies, daarom zat ik zelf inderdaad al te denken aan een mooie schildering.. Maar wellicht dat folie een goedkopere oplossing is?
    Heb je toevallig tips waar ik dat vandaan zou kunnen halen? Als ik het Google, kom ik zoveel (dure) bedrijven tegen, dat ik niet weet waar ik moet kijken.. :D

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik zou op deze site kijken. Heb het zelf nooit gekocht, maar wilde een kast beplakken en heb toen hier zitten kijken.
    Ik denk dat je niet eens echte raamfolie nodig hebt omdat het een binnenraam is. Ik kan me indenken dat het vooral te maken heeft met temperatuursverschil etc en daar heb je nu natuurlijk geen last van. Maar pin me er niet op vast hoor, ik heb er niet voor doogeleerd ;)

Plakfolie Webshop | Plakfolie webshop

9. aleshanee

aleshanee Lid

Dec 12, 2013
    34
    0
    0
    Steigerhout hoeft niet heel duur te zijn als je het zelf monteert en de planken bijvoorbeeld bij een bouwbedrijf koopt.
    Als je bijvoorbeeld iets maakt zoals onderstaande afbeelding kun je voor minder dan € 100,00 klaar zijn, maar ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is en of jullie zelf handig zijn.

Attached Files:

10. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Hmm ja zelf monteren moet geen probleem zijn, maar.. Het is een raam van ongeveer 1.80m breed, ik zie het niet zitten om dat helemaal dicht te timmeren met steigerhout eigenlijk! Denk ook niet dat dat heel mooi wordt.. En het neemt weer ruimte in!
    Maar bedankt voor de tips :D

Heb wel iemand gevonden die een raamschildering voor ons wil maken, misschien dat we toch dat maar gaan doen..
    Vind het alleen heel moeilijk om dat te combineren met leuk behang voor op het andere muurtje, maar we hebben gelukkig nog even om erover na te denken :) misschien doen we wel allebei de muurtjes gewoon effen grijs.. Wil niet dat het te druk wordt.

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Je kunt natuurlijk ook de muren een effen kleur doen.
    Wij hebben de babykamer 2 muren wit (waarvan 1 met raam) en 2 muren lime groen (waarvan 1 met deur). Ook een erg klein kamertje trouwens.
    Maar aan de muur wel gewoon een druk schilderij etc. En nog wat kleine schilderijtjes. En echt heel druk vind ik het niet.
    Schildering op het raam en druk behang lijkt me ook wat teveel, maar gewoon een kleurtje op de muur moet wel kunnen toch? Het moet ook niet te saai worden ;)

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,102
    12,084
    113
    Vergeet niet dat glas een hard en koud materiaal is en dat dit geluidstechnisch niet heel erg prettig is. Ik snap de foto niet helemaal, maar als je echt veel glas hebt, zou ik voor een stoffering of behang. (Ook klimaat is met veel glas lastig te beïnvloeden)
    Verder heb ik niet echt een idee voor je, maar dat komt ook omdat ik de situatie niet helemaal begrijp.

13. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Het is dubbel glas, dus best wel goed geïsoleerd. Het kamertje was vroeger eigenlijk balkon, daar is alleen nu een schuifpui tussen gezet. Op de foto, die vanaf onze slaapkamer is gemaakt, zie je het raam en de deur die naar de babykamer toe gaan. Daarachter zie je de schuifpui, die loopt naar het balkon toe.. En rechts in het kamertje (dat grote glinsterende raam) zit het raam dat eruit gaat, dat wordt een muurtje.

Share This Page