Hallo ik heb alles gesopt maar schimmel blijft. Kan ook niet in de wasmachime volgens mij. Gaat om de mutsy transporter
Ik zou een mix van Tea Tree olie en azijn in een sprayflacon doen, even sprayen, in laten werken, afnemen met een vochtige doek en laten luchten. En dan misschien daarna nog een keer in de wasmachine met azijn in het wasverzachterbakje.
Schimmel krijg je alleen dood met bleek of anti-schimmelspray van bijvoorbeeld hg. Van beide zal je vlekken krijgen in de stof. Ik zou kiezen voor weggooien en een nieuwe kopen. Schimmels worden vaak onderschat, maar zijn zeer schadelijk. Zeker voor een baby.
Welk deel van je wagen is precies beschimmeld? Matrasje, hoes of ....? Op de site staat inderdaad dat de onderdelen niet te wassen zijn. Wanneer er waarschijnlijk niets aan te doen is, kun je een wolwasje proberen met het idee dat je toch een nieuwe moet kopen en je niets te verliezen hebt.
Hier onze 2e hand duowagen beschimmeld terug gevonden in de schuur. Man heeft hem helema afgespoten met de hoge druk in een auto wasbox, en hij is weer helemaal schoon! Alleen de bandjes helaas niet, maar ach...
Met Dasty geprobeerd? Van de wibra.. en anders zou ik toch kiezen om weg te gooien en een nieuwe te kopen of 2de hands zonder schimmel. Schimmels zijn echt heel slecht voor je gezondheid en al helemaal voor je kleintje.
Persoonlijk zou ik de boel toch in de wasmachine doen. Gaat het goed en wordt het mooi schoon, prima, en anders zou ik het niet meer gebruiken dus dan gaat het toch weg. Ook als je eerst iets probeert met agressieve reinigers zou ik het daarna in de wasmachine doen om de schoonmaakmiddelen er goed uit te krijgen. Die lijken me ook niet erg goed voor een baby.
Hier zat het weer in de kap en dat heb ik er prima uitgekregen met HG! En daarna inderdaad nog in de wasmachine.