wanneer bedje opmaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Argos, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Argos

Argos Lid

24 apr 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang voor de bevalling hebben jullie het bedje al opgemaakt? Of pas nadat jullie thuis kwamen met de baby?

Ik ben nu bijna 33 weken zwanger maar we weten niet wanneer ik ga bevallen ivm een slecht werkende placenta. Als ik nu het bedje opmaak en hij blijft toch zitten tot 37 weken dan is het bedje natuurlijk niet fris meer maar zou het ook jammer vinden als ik deze week of volgende week plotseling moet bevallen iemand anders moet het bedje opmaken. Toch een soort voorziet dingetje haha.

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier had ik het bedje opgemaakt vlak voor ik naar het ziekenhuis ging. ik werd ingeleid, dus wist dat ik een paar dagen later met baby naar huis zou komen.
    Thuis gekomen heeft de kraamverzorgster het bedje toch anders (lees mooier/straker) opgemaakt dan ik het had gedaan.

Wat je kan doen is opmaken, voor jezelf, omdat het leuk is om klaar te hebben staan. Waarschijnlijk heb je wel een extra lakentje en hoeslaken. Deze kun je dan, mocht het nog erg lang duren verschonen. Het dekentje zelf zou ik even (laten) uitkloppen voor het stof. Maar die is echt nog wel schoon en fris ookal ligt het vier weken niks te doen.

Oftewel, je kan het nu doen, maar je kan ook wachten tot je thuis komt met de baby.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb het bedje opgemaakt toen het kamertje verder helemaal af was.. Met 32 weken ofzo.. En toen heb ik het tussendoor nog een keer gedaan om te oefenen (36 weken ofzo).. En uiteindelijk hebben we het nog een keer gedaan omdat Mees pas met 41 weken besloot eruit te komen :p

Maar het staat wel leuk als het kamertje verder helemaal af is.. en dan doe je het toch nog een keer? :D

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ga het binnenkort al doen. Vind ik leuk, lekker fröbelen :D Ik doe er dan gewoon een laken overheen zodat het niet stoffig wordt.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier komt de kleine de eerste tijd toch in de wieg bij ons op de kamer, dus maak ik het ledikantje nog niet op.
    Wieg is al wel opgemaakt en hangt een groot laken overheen tegen stof.

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb het van de week opgemaakt. Ik maak het over een paar weken gewoon nog een keertje op nadat het weer ff fris gewassen is. Maar ik vind het zo leuk kijken nu het ledikantje opgemaakt is!:D

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het ledikant wel opgemaakt, maar daar kwam de kleine toch niet in ;)

Voor de wieg heb ik de spullen in de wieg gelegd, maar het opmaken overgelaten aan de kraamzorg. De mocht even puzzelen met kruiken en dekens..

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had het voor het mooi opgemaakt, stond leuk, met een week of 34 denk ik. Had er wel een laken overheen gelegd voor het stof. Toen de kraamzorg kwam na de geboorte (met 38 weken) heeft ze het opnieuw voor me opgemaakt met schone lakentjes die ik had klaargelegd.
    Vond het zo gezellig staan die opgemaakte bedjes :).

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja hier ook al bij voorbaat het wiegje opgemaakt hoor. Maar bij ons was het maar drie weken van te voren, omdat we vier weken voor de bevalling nog zijn verhuisd. Geloof trouwens wel dat de kraamzorg het nogmaals opnieuw heeft opgemaakt... weet het trouwens niet eens zeker :)

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier had ik het ook al vrij snel gedaan, vuilniszak eroverheen en stofvrij.

11. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij mij is het bedje ook al opgemaakt, al is er nog niets gewassen. Ik hoop dat volgende week de vervangende kast en commode komen, dan ga ik daarna alles afsoppen en alle benodigdheden en kleertjes wassen. En dan zal ik het waarschijnlijk iedere 2 weken even verversen totdat de kleine er is!

12. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik had het een paar weken geleden gedaan. Eigenlijk vanaf het moment dat het ledikantje en de wieg (heb beiden) stonden. Puur voor de gezelligheid. Dat was al met 24 weken ofzo...

Toevallig heb ik deze week alles gewassen en in een zak alles voor de kraamzorg klaar gelegd. De kraamzorg gaat toch alles weer anders doen en dan ligt het maar vast schoon klaar.

13. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik had het al die tijd op gemaakt omdat het zo gezellig stond.. Maar nu weer eraf gehaald en het ligt klaar voor de kraamverzorgster, die mag het erop gooien.

Je hoeft niet bang te zijn dat je bedje niet opgemaakt is als je kleintje nu al komt. Vóór 37 weken blijft je kleintje helaas in het ziekenhuis.

14. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 37 weken alles klaar gemaakt, maar als t goed is verschoont de kraamverzorgster het bedje sowieso nog een keer voor je kindje er in gaat, dus eigenlijk kan je t schone beddengoed eerst beter opbergen, en als je kindje geboren is, is het zo opgemaakt. De eerste uren gaat een kindje vaak toch niet het wiegje in ;) Hier de eerste uren lekker bij papa en mama in de armen gelegen ;)

15. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb met 36weken alles gewassen en toen het bedje opgemaakt. Alles is schoon en de deken klop ik gewoon uit als het zo ver is

16. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    Afgelopen week heb ik het kamertje zo goed als afgemaakt dus ook het ledikantje meteen opgemaakt omdat het er dan meer af uit ziet.

wel moet alles nog gewassen worden dus wat er nu op zit was ik eerst nog voor de bevalling en dan weer er opnieuw op voor de gezelligheid omdat de kleine toch de eerste weken bij ons op de kamer slaapt in een wiegje.

het ziet er gewoon meer af uit als het bedje ook opgemaakt is haha

Deel Deze Pagina