2mnd en onrustig bij inslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Littlegirl1989, Dec 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    ik ben wel benieuwd naar tips hiervoor. Het is geen groot probleem, maar merk dat ik het sneu vindt voor onze man en wellicht heeft iemand een gouden tip.

Vanaf de geboorte heb ik een hele goede slaper. Eerste 6wkn waren letterlijk eten-slapen-eten-slapen met blokken v 3u. In de nachten komt hij ongeveer om de 4,5-6u en slaapt daartussen.
    Anderhalve week geleden kreeg hij zijn entingen, hij zat toen ook net in zijn sprongetje. Dat leverde drie hopeloze nachten op, daarna langzaam weer verbeteringen naar het oude patroon.

Sindsdien is alleen het inslapen echt een ding geworden. Je ziet dat hij moe is en ogen dicht heeft maar het moment van inslapen is hij ontzettend onrustig. Soms kost het me 45-60minuten om hem daar doorheen te helpen.

Wat we hebben geprobeerd:
    -strak toedekken: dan begint hij te hoofdschudden en te kreunen, gooit speen er uit daarmee en is dan weer wakker.
    - inbakeren: werkt het beste voor de slaap maar van het inbakeren wordt hij klaarwakker en dan vecht hij echt tegen de begrenzing tot hij weer slaperig wordt.
    -armpjes los: hij zakt weg met armpjes boven het hoofd om daarna in zijn gezicht te gaan wrijven en weer wakker te worden.

In eigen wieg, ledikant of naast me in bed maakt geen verschil. Rijdend in wandelwagen gaat wel.

Voor mijn gevoel wil hij duimen en heeft hij daarvoor nog te weinig controle over zijn armen wat de onrust geeft. Iemand nog andere dingen die we kunnen proberen of is het gewoon doorzetten tot hij wat meer controle heeft.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Geef je een voeding vlak voor het slapen ? Dan kun je hem tijdens de voeding al inbakeren en daar zo door naar bed.
    Verder, en iedereen zegt dat het onzin is , kan het ook zomaar dat hij na de volgende prikjes weer 'normaal' gaat doen. Mijn dochter ging flesweigeren direct na de eerste prikjes, en hield daar weer mee op na de tweede prikken. Direct erna: de fles die ik haar op het cb gaf ging er in één keer in, voor het eerst in een maand .

3. Littlegirl1989

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Ik geef voor het slapen een voeding inderdaad. Liggend op bed krijgt hij de laatste borstvoeding. Ingebakerd de voeding geven? Hmm, daar heb ik nog niet zo over nagedacht. Idee staat me niet zo aan merk ik, maar kan ook niet zeggen waarom niet dus misschien maar eens een kans geven...

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wat wel zo is is dat ze steeds bewuster worden van wat er in hun omgeving gebeurt.
    Rond de 3 maanden ga je dat ook merken tijdens het drinken.
    Ze willen alles meekrijgen en alles ‘zien’
    Dat zou ook de onrust tijdens het in slaap vallen kunnen verklaren.
    Ook nieuwe vaardigheden zorgen vaak voor onrust.
    Net kunnen rollen of zitten moet namelijk ook in bed gebeuren i.p.v. slapen.
    Wat je wel kunt doen is vasthouden aan je slaapritueeltje voor elk slaapje zodat hij ruim van te voren weet dat hij op bed gelegd wordt en dat hij moet slapen.

5. Littlegirl1989

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Slaapritueeltje houden we inderdaad sterk aan vast, maar twijfel nog of dat voor nu al effect geeft.

Misschien vandaag heel per ongeluk de oplossing weten te vinden. Drukke avond gehad, vaak geeft dat dan huilbuien, maar wel een goede nacht. Vandaag maar een extra fles gegeven bij die huilbui (afgekolfde melk, maar hij had al net 110cc op :rolleyes:), en zowaar dronk hij nu nog eens 40cc en viel in zijn stoeltje in slaap, maar is groot deel vd avond vrolijk wakker gebleven. Net in bed direct in slaap gevallen. Durf nog niet zelf te slapen want kan het nog niet geloven :eek:.
    Eens kijken de aankomende dagen of ik hem dus in de avond wat meer wakker kan houden icm wat extra voeding, maar wel gezellig en niet met huilbuien. Wellicht slaapt hij dan in de nacht beter.

Vero0504 likes this.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,959
    15,002
    113
    @Littlegirl1989 elk sprongetje veranderde hier de gebruiksaanwijzing weer een beetje. Vaak als we 1 dingetje hadden gevonden wat leek te helpen gingen we in diezelfde hoek verder zoeken en dan hadden we in de loop der tijd de gebruiksaanwijzing weer te pakken.

Wij bakerde niet in ivm verborgen reflux maar een slaapzak trokken we altijd al aan voordat ze de fles kreeg naar bed. Dan was die lekker warm en had ons luchtje. Ook kreeg ze een spuugdoekje mee die wij op onze huid hadden gedragen voor de nacht. Dat hielp hier eigenlijk super goed. Dus wij liepen continue in t huis met een spuugdoekje en soms kwamen we ze op t werk nog tegen, autopilot periode.

Ik noemde die sprongen altijd updates, ze hebben nut, je weet wanneer je ze globaal kan verwachten, maar geen idee wat je er voor terug krijgt. Soms valt t mee, soms is alles in de war geschopt.

Littlegirl1989 likes this.
  7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Wat bij ons werkt is als ze in haar bed ligt en zo onrustig is, om de telefoon met een 'white noise' filmpje aan te zetten (van die stofzuiger geluiden enzo). Meestal is ze dan binnen 2 minuten in slaap :)

Share This Page