baby 10 weken valt alleen in slaap bij mij...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    hi,

Ons zoontje van bijna 10 weken oud, valt alleen in slaap in onze armen...
    Ik probeer hem wel eens wakker in zijn eigen bedje te leggen (wel met vermoeidheidssignalen natuurlijk;)) maar meneer kan niet zelf in slaap komen. Ik laat hem dan wel even mopperen maar zodra hij gaat huilen, pak ik hem weer op.
    Nu weet ik dat hij pas 10 weken oud is maar ik vroeg me af hoe dat met jullie gaat...'hoort' hij niet zelf in slaap te kunnen vallen?
    Sowieso slaapt hij overdag hooguit 45 minuten achter elkaar maar 's nachts slaapt hij wel al aardig wat uurtjes achter elkaar.

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Een baby 'hoort' niks te moeten kunnen :)

Mijn dochter heeft 5 mnd enkel in slaap gevallen bij ons, of door ons gewieg..

Vanaf 6 mnd ging ze naar de crèche, daar viel ze wel alleen in slaap in bedje (Zonder huilen). Hebben we dit thuis ook eens geprobeerd en dit ging eigenlijk vrij goed.

Sinds toen slaapt ze overdag en 's nachts als een roosje. Voordien ook hoor, maar dan met onze hulp, en heb ik geen spijt van, heb ervan genoten :)

3. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft ook tot 6 maanden niet zelf in slaap kunnen vallen, en nu ( ze is 1,5) heeft ze me nog nodig. Ik geef er aan toe.
    Een kind huilt niet zomaar. Hij/zij weet niet dat jij wel weer terug komt als ie wakker is.
    Misschien is een draagdoek een optie voor je? Dan heb je je kindje dichtbij maar toch je handen vrij om iets te doen.

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het enige dat hoort is een oor ;)

Nee flauw grapje. Als jij vindt dat iets hoort, dan kan je daar wat mee. Het is alleen de vraag of je de stress en moeite er voor over hebt om dat voor elkaar te krijgen. Baby's doen voornamelijk wat ze zelf willen. De makkelijke weg is om daarin mee te gaan, tenzij je geen stress krijgt van een huilende baby, want dat is kort door de bocht de enige oplossing om de vraag om aandacht/liefde/geborgenheid af te leren. Het helpt om je verwachtingen los te laten, want daar heb je alleen jezelf mee.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Logisch toch, lekker bij mama :)

Nee, komt helemaal goed hoor. Gewoon lekker bij je houden. Geborgenheid, veiligheid en hechting zijn belangrijker dan in een bedje moeten slapen omdat dat "hoort ".
    Ik ben rond de 5 maanden langzaamaan gaan oefenen met het slapen in zijn bedje. Het kostte veel geduld en liefde, maar nu vindt hij zijn bedje een heerlijk plekje (ruim 10 maanden oud is hij nu )

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bovenstaande en een slaapcyclus van een baby is 45 min. Dat doet hij dus prima! Vanzelf wordt dit langer en zal hij 2 of 3 cycli aan elkaar kunnen koppelen met wakker worden tussendoor, maar dan niet meer huilen.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben rond die leeftijd wel echt gaan oefenen met slapen in eigen bedje.
    Hoe je dat doet is aan jezelf, er zit een heel groot gat tussen de deur dicht trekken en laten brullen of bij de 1e kik gelijk weer uit bed halen natuurlijk.
    Hier legde ik hem op z'n buik (want dat werkte het beste) in z'n bedje en stopte hem strak in met een deken, gaf 'm z'n speentje en deed een muziekje aan. Kamer moest helemaal donker zijn anders sliep hij sowieso niet.
    Dan gaf ik 'm een kusje en liep hij weg. Ging hij jammeren dan liet ik 'm even, ging hij huilen dan ging ik terug.
    Ik probeerde 'm dan in z'n bedje te troosten, wreef over z'n ruggetje en soms hield ik met m'n hand z'n hoofd even tegen het matras. Hij had soms de neiging om (vanuit buikligging gezien uiteraard) steeds z'n hoofd op te tillen en de andere kant op te leggen, vond dan geen rust, dus op die manier zorgde ik dat hij rust in z'n lijfje kreeg.
    Zette dan keer op keer het muziekje opnieuw aan. Als hij stopte met huilen dan haalde ik eerst m'n hand van z'n hoofd, na een paar minuutjes m'n hand van z'n rug en weer een paar minuutjes later liep ik helemaal de kamer uit (meestal was hij dan al in slaap).
    Hier vond hij het ook altijd fijn om iets in z'n handen te hebben met slapen, dus hij had meestal in elke hand een knuffeldoekje of spuugdoekje.
    Werkte bovenstaande echt niet, dan haalde ik 'm uit bed ging met hem in de schommelstoel op z'n slaapkamer zitten. Dan schommelde ik rustig heen en weer en neuriede soms wat. Als hij dan goed in slaap was, na 10-15 minuten, legde ik hem over in z'n eigen bedje.
    Slaapjes duurden hier in het begin ook nooit langer dan 45minuten, maar hij had dan wel in z'n eigen bedje geslapen en dat vond ik wel belangrijk.
    Wij hebben 'm met periodes in slaap moeten wiegen tot een maand of 11, 's avonds nog iets langer, maar lang niet altijd, het waren altijd periodes.
    En weet je, als het echt niet ging dan hield ik 'm inderdaad gewoon bij me, maar ik wilde het wel graag geprobeerd hebben. En wij zagen na 2 weken echt wel verbetering.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je baby doet precies wat hoort ;)

Ze zijn biologisch geprogrammeerd om bij hun verzorger te blijven. Deels omdat ze zich voornamelijk ontwikkelen door het contact met jou en alleen blijven leverde vroeger gevaar op.

Ze varen er dus heel goed bij om in dit programma te blijven. Een draagdoek kan heel fijn zijn, lekker je handen vrij en een tevreden kind op je borst.

Als ze veilig en rustig opgroeien, kunnen ze wanneer de tijd rijp is, makkelijker alleen zijn.

9. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina