Ideeen voor tegels in de badkamer gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 28 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Ivm een nieuwbouwhuis moeten we ons orienteren op een nieuwe badkamer. Het wordt een vrij eenvoudige badkamer met een inloopdouche en een wastafelcombinatie. En er komt nog een kast of planken bij een stuk muur. Op een korte muur zit nog een raam. We moeten nu dus gaan bedenken hoe we dat willen betegelen. Ik ben daar echt heel slecht in. Je wil natuurlijk iets wat je lang mooi gaat vinden, maar niet te saai. We denken aan ergens een accentmuur oid.

Welke keuzes hebben jullie gemaakt? Of kent iemand een goeie site met voorbeelden?

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Wij hebben net een nieuwe badkamer 'bestelt'.

We zijn eerst gewoon door een zaak hier in de buurt heen gaan lopen die van alles hadden. Beetje foto's gemaakt van wat we beiden mooi / handig vinden. Dat even laten rusten.

En ook vast praktisch nadenkend: past nu amper een teiltje onder de kraan dus die moet hoger, we hebben nu maar 1 kraan en we willen er 2 want we lopen elkaar 's ochtends in de weg. Veel kalk in het water hier dus absoluut geen zwarte details etc.

Uiteindelijk wilden we zo'n vissengraat accentmuur achter de douche en waren het wel eens over de kleur en de globale indeling. Daarna zijn we naar een andere winkel gegaan, het soort tegeltje gezocht wat we sowieso wilden en zijn we met dat tegeltje door de winkel heen gaan lopen en overal naast houden om te zien wat past :)

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij hebben inderdaad een 'accentmuur'. Op die muur zitten antracietkleurige ruitvormige tegels. Op de andere muren 'gewoon' lichtgrijze rechthoekige tegels. Op de grond ook donkere tegels. Uiteindelijk hebben we als eerst de tegel van de accentmuur gekozen, met die tegel in de hand hebben we de andere tegels uitgezocht.

We hebben eerst op Pinterest gekeken wat we mooi vonden. De voorbeelden daar zijn eindeloos. Daarna langs allerlei tegelzaken en bouwmarkten gegaan om dingen in real life te bekijken, omdat sommige dingen irl anders zijn op online (wat soms beter uitpakt en soms juist niet ;)).

We hebben trouwens ook een paar nisjes in de badkamer, met ledlicht erin. En we hebben een kast die deels open is, met eiken houten planken. En in het nisje boven het toilet zit ook een eiken houten plank. Daardoor ziet het er weer heel anders uit. :)

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Wij hebben in een groot deel van de badkamer vloertegels op de muur zitten. Op de rest van de muren zitten wel hoogglans tegels. Ik zou willen dat ik overal vloertegels had. Hoogglans staat mooi hoor, maar je ziet er alles op. En op die vloertegels kun je lekker schrobben. Echt heel fijn voor in de inloopdouche.
    Onze inloopdouche is twee muurtjes, dus geen glazen wand. Is ook veel makkelijker schoon te houden/maken. En in de twee wandjes van de inloopdouche hebben we nisjes voor de shampoo ed. Ook veel praktischer dan een rekje aan je muur.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik had destijds gekozen voor wit met grijs, maar ik mis echt een accentmuur. Ik zou een mooie kleur kiezen en dan een visgraat of hexagon tegel kiezen. De wand achter de wastafel zou ik daar zeer geschikt voor vinden.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    wij hebben het juist heel neutraal gehouden. we hebben een vrij kleine badkamer, maar wel met alles erin, dus bad, inloopdouche, wastafel en toilet. de vloer hebben we grijze grote betontegels, 2 muren waar de inloopdouche en wastafel zijn hebben we ook met die kleur tegels. en de andere muren hebben we met matte gladde (geen facet) witte tegels. we hebben wit sanitair, en een houten meubel (lades) grote spiegelkast.
    Wij hebben veel kalk, dus alle sanitair moest echt wel wit, op de beton look tegels valt het mee met de zichtbaarheid van de kalkaanslag gelukkig. want ik ben geen goede poets dame. en kijk ook goed naar kranen. wij hebben ons best verkeken op de kwaliteit van de kranen. bijna al onze kranen hebben lekkage gehad, hebben we delen van het binnnen werk moeten vervangen etc.

Bijgevoegde bestanden:

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Mijn doel was een badkamer waar ik tot rust kon komen. Dus voor mij geen drukke muren.
    Verder moest het praktisch zijn met kinderen. En makkelijk in schoonmaken want poetsen is niet mijn hobby.

- nadenken wat ik er echt in wilde. Wat vind ik praktisch, wat is mijn doel.
    - zaak opzoeken die slopen tot finish deed
    - daar wensen kenbaar gemaakt, tekeningen gemaakt. En adhv die tekening spullen uitgekozen. Goede adviezen gekregen over wat wel/niet. Bij tegels als ik te lang nadacht zei ze "nee dat is hem niet voor jou". Waardoor ik uiteindelijk 2 combinaties overhield. Die zijn in de tekeningen verwerkt zodat we thuis konden beslissen welke het werd

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wij gingen naar de badkamerzaak en onze enige eis was: geen grijs.
    We hebben nu een badkamer met op de wanden en vloer overal dezelfde tegels, betonlook :roflmao:
    Ik hou erg van rustig, dus accent muren vind ik niet zo mooi, ook mozaïek, marmer ofzo vind ik te druk en bepalend. Daarnaast vind ik dat te tijdelijk in de mode zeg maar, en denk ik dat ik het te snel zat ben.
    We hebben overigens wel een zwart bad, zwarte roedeverdeling in de wanden van de inloopdouche en zwarte wastafels. Da's natuurlijk ook iets wat mogelijk niet blijvend mooi is.
    Maar ik zou gewoon eens googelen, er zijn zoveel plaatjes te vinden en dan kijk je wat je mooi vindt.

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Bij ons is de combi antraciet en wit. De accenten die ik aangebracht heb zijn roze en groene handdoeken en de wasboxen en een paar mandjes op de kastjes zijn gevlochten riet.
    En vooral praktisch. Makkelijk schoon te maken etc. Dat was mijn eis.

10. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Hier hebben we een grote 60x60 tegel in lichtbruin op de muur en op de grond dan 2 tinten donkerder.achter en onder het bad heen hebben we een accentmuur, mosgroen hexagon tegel in mat. De kastjes hebben we donker eiken en witte wastafel, bad enzo.
    Glans vonden we op plaatjes heel mooi maar in het echt niet dus alles hier mat..
    De kranen hebben we chroom en niet in zwart, ik vind zwart mooier maar is een crime om schoon te maken..
    Advies, ga samen door een showroom lopen en eerst kijken wat je allebei mooi vind, een tegel kiezen is zo persoonlijk..

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Wij zijn aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer en ik wil een rustige, praktische en tijdloze badkamer.
    -Ik neig naar terrazzo vloertegels omdat je daar weinig op ziet.
    -Bij voorkeur wil ik een douchebak uit 1 stuk met een normaal putje. Is makkelijker schoonmaken en minder voegen.
    -Gewone kranen dus niet uit de muur en geen stortdouche (ivm bezuiniging water)
    -Een deel van de muren gestuukt
    - Beige tinten
    - een volledige gesloten douche cabine om de warmte vast te houden
    -voldoende opbergruimte
    - voldoende licht

Door ervaring en Pinterest ben ik op deze punten uit gekomen.

Bekijk bijlage 745916 Deze heb ik als inspiratie genomen.

In ons vorige huis hadden wij zeil? op de muren zitten. Vreselijk lelijk maar echt super handig in gebruik :D geen voegen maar alleen een naad die de stukken aan elkaar verbindt. We hebben het snel laten betegelen maar het was echt ideaal.. :p

12. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Bekijk bijlage 745926 20220818_130610.jpg

Onze badkamer.
    We hebben hem vorig jaar verbouwd en dit is het resultaat.
    Foto's zijn helaas wat donker.

Wij hebben licht grijze tegels op de wand en een tint donkerder op de vloer.

Achterwand hebben we bewust een andere tegel gedaan, omdat we bang waren dat het anders klein ging ogen.

13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Wij hebben gekozen voor grijze vloer en witte tegels (geen clean steriel wit maar warm wit). Ik wou ook heel graag een accentmuur maar ik ken mezelf en ik ben zoiets snel beu, dus ik ga de accenten eerder in de accesoires proberen leggen. Muurtegels moeten nog geplaatst worden, we hebben ze een jaar geleden gekozen, dus ik hoop dat ik me nog juist herinner hoe ze eruit zien :roflmao:

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Terazzo vind ik ook erg mooi, maar mijn vriend absoluut niet haha Tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan een donkere vloer en de vloertegels dan in de douche door laten lopen op het zitje en de muur daarachter. Voor de rest neig ik naar grote matte witte tegels.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Wil je nu een eenvoudige badkamer die je op middellange termijn toch weer wil aanpakken of wil je in principe gewoon lang met deze badkamer doen?

Indien het eerste, dan zou ik voor eenvoudige tegels gaan. Misschien andere vloertegels of de wandtegels horizontaal ipv verticaal.

Indien het tweede, dan kun je meer dingen doen natuurlijk, maar een badkamer gaat zo'n 15-20 jaar mee. Ik zou daarom niet voor al te veel trend gaan. Wij hebben betonlook en een accentkleur (niet speciaal trendkleur) in de douchehoek en nisje boven de wc.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Hebben wij ook gehad. Inderdaad verschrikkelijk om te zien maar wel heel praktisch :roflmao:

Luna86 vindt dit leuk.
  17. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Wij hebben dit, keramische vloertegel, wand kun je met alles combineren.

Bijgevoegde bestanden:

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee we willen er wel langer mee kunnen doen.

19. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Wij zijn ook aan het orienteren voor een nieuwe badkamer, dus we weten nog niet precies wat we willen. Wij willen ook sowieso een accentkleur, waarschijnlijk mozaiktegel of hexagon. Liefst achter de wc- ombouw en de wand achter het meubel (tegenover de wc), dat scheelt met schoonmaken.
    We willen een inloopdouche met douchebak en tussen de zijkant en wc een muurtje laten plaatsen (ook ivm schoonmaakwerk).
    Verder een brede wasbak met 2 kranen en een verlaagdplafond met spotjes. Budget is ongeveer 20.000 euro.

20. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Dit is onze badkamer (nu 2 jaar oud). Beige/grijze tegels op de wanden en antraciet op de vloer. In combinatie met wit sanitair vind ik het echt prachtig. Jammer dat we gaan verhuizen, onze nieuwe badkamer is lang zo mooi niet. ;) 7D54AB5F-D1F2-47BB-8B05-2E9ECBB3C400.jpeg

Zeebra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina