Hai, Aangezien ik weet dat er hier veel dames zijn die ook af en toe een weekendje of iets alleen weggaan. Ik ben heel erg benieuwd wat je dan allemaal doet? Ik ga komende zondag bijna een weekje alleen weg, ik vind het super spannend om te doen maar kijk er ook enorm naar uit. Ik ga sowieso een film zien in mijn eentje, heel lief van mijn vriend een kaartje gekregen die hij bij elkaar gespaard heeft via zijn fit programma op zijn horloge. maar voor de rest heb ik nog veel open staan. Dus wat doen jullie als je tijd voor jezelf hebt ?
Sporten doe ik graag zelf, lekker mountainbiken in de bossen, wielrennen, of hardlopen. Ik lees graag boeken. Heerlijk om dat zonder afleiding te kunnen doen. Wandelen is ook fijn. In de natuur of lekker met een podcast op. Verder zou ik een dag gaan shoppen zonder afleiding van kinderen. Lekker overal rustig kijken. Een leuk museum bezoeken van je eigen interesse een mooi kunst museum waar ik de kinderen niet mee naar toe neem bijv.
Winkelen, wandelen, yoga, boek of tijdschrift lezen, lekker tv kijken of op m’n telefoon zitten, iets wat de kinderen niet lusten koken of afhalen, idd museum/theater/opera en vooral heel veel genieten van de rust
Wat leuk dat je dat gaat doen! Nadat ik dat voor het eerst gedaan had, vond ik het zo geweldig dat ik er meteen een halfjaarlijkse traditie van heb gemaakt: iedere mei en november ga ik een weekend weg. Over twee weken ga ik ook bijna een week weg, want ik heb dit keer het hemelvaart weekend geboekt (wo tm ma). Wat ik vaak doe: naar een dierentuin, museum, bioscoop, shoppen, natuurwandeling, uiteten, lunchen, veel lezen, films/series kijken, uitgebreid voor mezelf koken, etc. En wat ik dan heel belangrijk vind, is dat ik er goed op let dat ik doe waar ik ook echt zinin heb, en niet omdat het op mijn ‘to do’ lijstje staat. Ik kijk vaak wat er in de omgeving te doen is en noteer al ideeën van wat ik kan gaan doen. Meestal te veel om daadwerkelijk te doen en uiteindelijk kies ik ter plaatse wel wat ik wanneer ga doen. Soms met uitzondering van het uiteten. Ik vind het ook leuk om naar een sterrenrestaurant te gaan en dan reserveer ik die wel op voorhand. Met hemelvaart ga ik naar Zeeuws Vlaanderen en zit ik op loopafstand van het strand. Dit keer ga ik lunchen bij een sterrenrestaurant in Breskens, daar fiets ik dan naar toe over de dijk. Verder ga ik wandelen, fietsen, met de pont naar Vlissingen, misschien shoppen, lunchen, naar de bios, oid. En verder ga ik weer lekker koken, veel lezen (ik hoop op het strand), en natuurlijk filmpjes en series kijken.
Ik ben afgelopen weekend alleen weg geweest. Wat was dat heerlijk en nodig zeg! . Heb me geen moment verveeld en de dagen zijn omgevlogen. De ochtenden zijn sowieso al snel voorbij. Eer dat ik eens uit bed kwam en op mijn dooie gemak ging douchen, eten en make up was het al 12.00u. In de middag in het bos gewandeld, fotograferen of boek lezen. s’ Avonds iPad meegenomen en series waar ik niet aan toe kwam allemaal af ook avondje aan verzorging besteed dmv gezichtsmasker, nagels lakken etc. Was een voldaan weekend. Vooral omdat ik eindelijk tijd voor mezelf had. Zo belangrijk. Veel plezier in ieder geval.
Ik zou ook graag een keer een weekend alleen weg willen. Maar ik zie er enorm tegenop om dan alleen ergens te gaan eten, of alleen naar een film te gaan bijvoorbeeld. Hoe is dat voor jullie (geweest)? @ TS alvast veel plezier gewenst!
Dankjewel, ik vind het ook echt spannend. Ik heb een behoorlijk pestverleden dus ik denk al vaak dat mensen wat van me denken. Voor mij word dit dus ook echt een leer
Top tips dankjewel, vooral het voelen waar ik echt behoefte aan heb is iets waar ik graag mee wil oefenen zodat ik dat ook thuis kan doen Jij ook alvast heel veel plezier !
Ja dat is gek genoeg iets wat ik echt moest oefenen. De eerste keer had ik bij voorbaat al allemaal plannen, maar toen werd ik wakker en merkte dat ik nog helemaal geen zin had om weg te gaan. En toen voelde het best gek om dat even over boord te zetten. Ben uiteindelijk inderdaad gewoon even thuis gevallenen en heb een filmpje gekeken en daarna wilde ik juist op pad. Sindsdien let ik daar dus echt op. Waar (ongeveer) ga je heen?
De eerste keer voelde het best een beetje ongemakkelijk, bv de sleutel van mijn huisje ophalen terwijl er allemaal gezinnen om me heen stonden. Maar dat is echt een kwestie van je overheen zetten en wennen. Het geeft mij iedere keer dat ik zoiets onderneem juist wel een tof gevoel om even uit mijn comfortzone te stappen. Sowieso is dingen alleen ondernemen veel gebruikelijker dan je zou denken. Zo zat ik afgelopen maandagochtend in de bios. Was heel rustig, we zaten met z’n 5’en in de zaal. Daarbij was er maar 1 stel en de rest (waaronder ik) was alleen. En mijn eerste etentje bij een sterrenrestaurant hadden ze wel voor 2 gedekt, maar kreeg ik de opmerking dat ze zo hun gasten hun plek lieten kiezen. Gebeurt echt vaker dat iemand alleen gaat eten. En ik was uiteindelijk zo blij dat ik het gedaan had. Heerlijk relaxed in mijn ereader zitten lezen, en toen de gerechten kwamen kon ik me echt daarop concentreren. Was echt genieten!
Als ik een huisje met een bad heb, neem ik ook bruisballen en een badkussentje mee. Maar dat is alleen leuk als je van houdt natuurlijk. En in mei neem ik altijd een tuinkussens mee, zodat ik wat lekkerder zit op die harde tuinstoelen
Goed vooruitzicht! Ik zou gaan: - wandelen (bos, strand, stadswandeling) - uiteten (lunch/diner) - musea bezoeken - bioscoop En zonder dat ik me schuldig hoef te voelen, heerlijk op tijd m'n bed in
Ik doe het andersom, ik stuur mijn gezin 1x per jaar weg. Zelf slaap ik vreselijk slecht ergens anders dus dan kom ik doodop terug van mijn trip. Dat zou zonde zijn. Wat ik altijd doe tijdens dat weekend is precies dat waar ik zin in heb. Lekker lang in bed, eten waar en wanneer ik zin heb, filmpje kijken. Gewoon echt even niets moeten.
Hahaha alleen weg zou ik niet doen maar zonder schuldgevoel optijd naar bed heb ik geen moeite mee. Lekker een stuk lezen en dan als een blok in slaap vallen.
Poeh nachten weg zou niks voor mij zijn, overdag de hort op voor een middag ofzo dat klinkt meer als mijn ding. Ben met mn werk met een uitje een nacht elders geweest, ik vond t echt afschuwelijk. Toen was dochter nog geen nachtbraker overigens, die sliep toen nog als een blok beton ruim de klok rond. Mij maak je niet blij met uitgebreid ontbijtje, lang bad al of niet met bubbels, manicure, shoppen etc. ik ben meer van de workshops. Tambour werk (met een speciale naald applicaties borduren voor bijv trouwjurken), lockworkshop, houtbewerken/houtdraaien, smeden, bob ross schilderstijl, kinderhaar vlechtwerk (ik ben er mega slecht in, t springt alle kanten uit), 3d tekenen met blender (voor 3d printing van miniatures), studiewerk Smeden en zelf een middeleeuwse boog en pijlen maken waren weekend dingen vond ik ook wel leuk, maar zou ik nu niet fijn meer vinden. Wacht wel tot ze mee kunnen. Ergens in de afgelopen jaren ben ik veranderd in een ongelofelijke huismus... Mja man en kinderen de deur uit, goed weer en voldoende energie gaat mn projectenlijstje ook lekker. Wilde toch ook geen deuren schilderen of behangen als mn dochter er is. Kan al voorspellen hoe dat gaat verlopen.
Ik zou in ieder geval een stukje gaan wandelen of fietsen bij den Treek in Leusden, mooi bos-, heidegebied. Er staan ook wat bankjes, dus een boek/lunch ofzo meenemen. Als je geluk hebt kom je ook reeen tegen. En Amersfoort is een leuke stad voor restaurantjes (voor lunch of taartje bijv Buuf in de Serre, of the Blueberry) en heeft ook wat leuke winkels.