Goedemorgen dames, Zijn er hier meiden die ook last hebben van een laag ijzervoorraad? Zo ja, wat doe je hier tegen? Ik heb al verschillende malen mijn bloed laten prikken. Steeds komt hieruit dat mijn hb goed is, maar mijn ijzervoorraad iets te laag is. Volgens de huisarts moet ik maar roosvice ferro drinken of floradix slikken. Naast vermoeidheid en hoofdpijn, is het vervelendste, dat ik tijdens de menstruatie zo'n wazig en suf hoofd heb, vergelijkbaar met chronische hyperventilatie klachten. Daarnaast heb ik een vrij lage bloeddruk, wat volgens de huisarts vervelend is, maar niets aan te doen (behalve drop eten enz). Ik eet gezond, genoeg groenten, fruit, water enz. Ik ga op tijd naar bed, sport voldoende, heb een gezond gewicht. Iemand misschien tips? Liefs
drink je de roosvicee of slik je de floradix? of heb je dat advies naast je neergelegd? misschien nog wat extra vitamines/mineralen in de vorm van pilletjes nemen waar ijzer inzit. of iedere dag brood met appelstroop, veel groene (blad)groentes, lever(worst), tarwezemelen door je yoghurt eten. Het zijn beide lastige problemen, zowel dat ijzer te kort als de lage bloeddruk. succes ermee!
Op welke waarde zit je? Los van ijzerrijk en gezond eten, en een goed supplement gebruiken (Floradix bvb) is er weinig verder wat je kunt doen. Heb je zware menstruaties, daar zou je dan nog wel iets mee kunnen want op die wijze verlies je meer 'ijzer' dan je zou denken.
Geen ervaring meer mee. Ze hebben mij een ijzerinfuus gegeven en ik was er toen vanaf. Ik zag voornamelijk lijkwit en was wat vermoeid. Ik slik overigens al 6 jaar diverse suplementen. Heb wel geleerd om calcium van ijzer te scheiden en een paar uur tussen te laten als je iets eet/drinkt met calcium of ijzer. Deze twee kunnen elkaar behoorlijk opheffen in de opname en werking.
Ik slik floradix. Heb zelf heel erg ijzertekort gehad. Vooral bij weersveranderingen heb ik er veel last van en als ik me niet fit voel slik ik het ook. Super fijn spul! Roosvice is ook fijn!
Hier ook vaak bloedarmoede ja idd wat heb ik eigenlijk nou niet. Mijn ijzervoorraad was 3 dacht ik ook ik heb hevige menstruatie.s. kreeg vorig jaar nog de pil maar ben er toch mee gestopt omdat ik toch wel wat natuurlijke angst heb voor trombose ook omdat het voorkomt in de familie. Mijn hb zit vaak tussen de 5 en net 7 hoger meestal niet.
Als je ijzervoorraad laag is en je drinkt/slikt netjes suplementen kan het goed zijn dat je lichaam dit niet opneemt. Ik had exact dezelfde klachten als jij en heb een ijzerinfuus gekregen uiteindelijk.