Welke woonwensen belangrijk voor grotere kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door julia80, 24 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisi

dorisi Nieuw lid

29 mei 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Wij wonen in een klein dorp op een klein half uurtje fietsen van de "stad" (Veenendaal) en voor de oudste 2 van de middelbare school. De oudste heeft vriendinnen in Veenendaal, maar ook op het dorp. De middelste zit net pas in de 1e en is nog veel in de buurt.
    We hebben een diepe tuin, maar bewust niet allerlei dingen erin gezet voor de kinderen. Voetbalveld is 5 minuten fietsen en een panna veld is om de hoek. Voor de jongste zijn er speeltuintjes genoeg in de buurt. Voetballen mogen ze niet meer in de tuin want dat heeft al een keer het raam van de schuur gekost en hoe beter ze kunnen voetballen hoe harder ze schieten.
    Tafeltennistafel is wel een leuk idee trouwens.
    Wij hebben achter in de tuin een overkapping en een loungeset dus daar kunnen ze prima zitten. Ze vinden het meestal ook niet erg als wij erbij komen zitten of ze komen bij ons zitten.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.807
    7.405
    113
    Wat voor mij het belangrijkste is is dat we geen overlast veroorzaken of buren dichtbij hebben. Wij wonen buitenaf, maar niet in the middle of nowhere. In het donker fietsen is geen probleem.
    Maar we hebben geen buren die alles kunnen horen. En daar ben ik elke dag zo blij mee.
    Ik zal geen harde muziek aanzetten in mijn tuin, maar als we binnen 2 jaar een zwembad in de tuin hebben en een jeugdhonk in de schuur, kunnen alle vrienden zo vaak komen als ze willen want de plek van het zwembad en jeugdhonk tot het huis van de buren is 90 of 100 meter, waardoor de buren er echt geen last van hebben.

Afstand tot school word minder belangrijk merk ik bij ons. Ze fietsen zo makkelijk overal heen op de middelbare. Al hangen ze het liefst bij de Appie in het winkelcentrum ;)

Mijn man is opgegroeid buitenaf, met zwembad en honk, en daar waren elk weekend feestjes. Niemand had last van ze doordat de buren ver weg woonden. Zijn ouders konden mooi een oogje in het zeil houden.
    Zoiets wil ik ook graag. Hoewel ik het voor onze basisschoolkinderen niet altijd leuk vind om buitenaf te wonen (meer op elkaar aangewezen. Al staat daar wel een grote tuin met alles wat hun hartje begeerd tot voetbalveld aan toe tegenover) vind ik de voordelen die het heeft als ze ouder zijn er wel tegen op wegen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij wonen dicht bij school, dus als er afgesproken wordt na school of iets samen gedaan moet worden aan school, is dat altijd hier. Met goede wifi en een goed gevulde snoepla :)
    Maar logeren doen ze dan weer liever bij het vriendinnetje 10 km verderop :). Die hebben meer ruimte, zodat de ouders er ook minder last van hebben als ze langer wakker blijven ;)

4. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.117
    1.191
    113
    Vrouw
    In mijn jeugd woonde ik op een boerderij buiten de bebouwde kom. Vreselijk vond ik het.vrienden die spontaan afspraken en ik kon daar nooit bij zijn.

Ruimte voor een keet was er maar maakte het echt niet goed. Het sociale leven was toch vooral binnen de bebouwde kom.

Voor mij is dat dus ook belangrijk dat de kids makkelijk spontaan bij vrienden langs kunnen. En dat dan al vanaf jonge leeftijd. Onze kids van 8, 9 en 10 kunnen zelfstandig heel het dorp door en ik geniet zo van die koppies. Hoe trots ze zijn dat ze dit kunnen

5. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.117
    1.191
    113
    Vrouw
    Overigens wonen mijn neefjes en nichtje van 16, 15&12 nu op de boerderij en die ervaren hetzelfde. Hoewel mijn oudste neefje heel blij is dat hij kan boeren vindt hij het voor de contacten echt niet tof. Ze hebben tot 5,5 jaar geleden altijd in de bebouwde kom gewoond maar toen het bedrijf van mijn ouders over genomen

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Bedankt voor alle reacties .dit helpt heel erg!

Deel Deze Pagina