Nu wil ik deze zomteen allemaal gaan wassen maar hoe doe je dat met de knuffels met muziekjes erin? Die kun je toch zeker niet in de wasmachine doen he? En gewoon op 30 graden denk ik dan he? Hoe doen jullie dat?
Gevonden tips - Albert Heijn Niet-wasbare knuffels weer schoon? (AH tip) Mogen knuffels niet in de wasmachine? Stop ze een paar uur in de vriezer. Ze ... worden er niet schoon van, maar huismijt overleeft de kou in elk geval niet. Ze worden wel schoon als je ze in een plastic zak opschudt met wat soda. Daarna goed stofzuigen.
dat is dus de reden waarom ik niks met muziekjes erin heb van knuffels. alleen plastic wat je af kunt poetsen.of gewone knuffels die in de machine kunnen. als je de knuffels echt wil wassen is er maar 1 oplossing voor de muziekdingen.(ding eruit knippen) buiten die vieze soda dan.
als het muziekje er niet uit kan , was ik ze meestal voorzichtig op de hand. gaat muziekje stuk jammer dan. de rest kieper ik in de wasmachine, vaak met de gewone kleding ook mee hoor 40 graden redden ze makkelijk. 60 zelfs wel dan wel aleen de licht of donker gekleurde anders is je was ook blauw of roze of paars of.... Ik heb zoiets overleven ze het niet. jammer vuilnisbak. Maar ik tot nog toe maar 1 x een knuffeltjes gehad die niet helemaal hetzelfde was dat ie er uit kwam.. miste een oor..die zat vast aan mijn bh sluiting.. o ja bacterieen gaan niet dood he van 40 graden.. dus als je lichte knuffies hebt gewoon met een hydrofiel of 4 op 60 graden (of donkere met de spijkerbroeken mee), dan gaan bacterieen wel dood nl. je kan ze evt. eerst in vriezer leggen wil je bacterieen eruit hebben bij de knuf's die op 40 graden kunnen. maar goed je kan het ook overdrijven, ik zelf denk meestal onkruid vergaat niet en weestand is alleen maar makkelijk.
Ze worden wel schoon als je ze in een plastic zak opschudt met wat soda. Daarna goed stofzuigen. Vindt ik niet zo`n fijn idee......straks krijgen ze soda binnen?
Ik heb ze gewoon in de wasmachine op 30 graden gewassen en ze hebben het overleefd. Ik doe over het algemeen niet aan wasvoorschriften die zeggen dat iets niet in de wasmachine mag. Vrijwel alles gaat erin en het is maar zelden dat iets echt kapot gaat en dat is dan jammer maar helaas.
Ik gooi ook knuffels met muziekdingetjes in de wasmachine, tot nu toe alles overleefd, wel in een waszak want als er onderdeeltjes kapot gaan dan overleefd de wasmachine het misschien niet.