Kan het niet uitstaan als mensen elkaar "mokkel" of "poes" noemen. Woorden net zoals luime, boutzooi kan ik niet uit staan. Bikken nog erger.. Zucht.. kan wel door blijven gaan..
Ja puuzel ipv puzzel en 'kietelaar'! Gadverdamme! En paprika ipv paaprika (al is paaprika fout natuurlijk) Vind ook 'het krat' of 'het flat' stom klinken,voor mij klinkt de flat en de krat beter. Hier hoor ik ook heel vaak 'ff sappie doen' als in een drankje doen en dat ge- 'echt he!' Brrr Maar echt wakker lig ik er niet van hoor
Of dialect en 'gewoon' nederlands door elkaar heen in 1 zin. M'n schoonvader kreeg laatst een cadeautje en zei tegen F; opa weet al wat daar in zit, een sukkelade letter.
ko-peren ipv kopieren achter elke zin mega of super zeggen. chick voet pedicure Mijn schoonmoeder noemt warm eten, middag eten. Dan zegt ze, ja wij eten tegenwoordig altijd 's avonds, middag eten. Het heeft even geduurd voor ik er achter was wat ze bedoelde.
Heel herkenbaar! Woorden als flamoes en tutje en voorbips.. Brrr! Al maak ik me ook schuldig aan het gebruiken van verkleinwoordjes. Ik had het zelf niet eens door toen een vriendin het tegen me zei. Ze stoort zich er heel erg aan maar ik wist het niet eens van mezelf..
Mag een zinnetje ook? ''In huis (aan) rommelen'' Ik zie daarbij voor me vaak een rommel waar je dan met je handen door heen wappert, gewoon, voor de lol/verveling
Hutspot. Erg lekker, maar klinkt niet in mijn ogen. En 'matties' vind ik echt een afschuwelijk woord.