wij hebben op ons geboortekaartje ook iedereen uitgenodigd te komen kroamschudd'n echt streektaal, hier is het een heel normaal woord!
Er komen hier een hoop woorden voorbij waar ik me ook soms wel aan kan ergeren. Maar ook wel woorden waar ik me schuldig aan maak. Deze had ik nog niet gezien; Twerken. Ik heb geen idee wat het betekend en volgens mij wil ik het ook helemaal niet weten. Verder vind ik afstandsbediening en aluminiumfolie stomme woorden omdat ik ze niet normaal kan uitspreken. En wat ik altijd al een rare uitspraak heb gevonden is: We krijgen mensen te eten. Je gaat toch geen mensen eten.
zo krijg ik de kriebels van "een broodje eten" Je eet een boterham, geen broodje. Een broodje is een zacht (wit) bolletje. Brrr.. mn vriend zn familie eet altijd "broodjes" maar Fem eet gewoon boterhammen, en met een verjaardag ofzo krijgt ze een broodje. Met hagelslag En lunchen idd. Maar het is beide iets voor stadsmensen denk ik. Ik kom van het platte land. Daar waar rode bietjes, kroten heten. En een ui is jun. Aah als ik toch bezig ben.. Hutspot!! Noem dat toch gewoon "peen en ui". Toen ik voor het eerst hoorde dat we hutspot gingen eten, vroeg ik of er ook brood was, want dat lust ik niet. (Ja heel erg.. wat de boer niet kent he..?!)
Nou heb ik juist moeite met het woord boterham. Krijg het niet m'n mond uit. Wij eten altijd heerlijk broodjes Ook peen doet me denken aan speen en klinkt het minder lekker als wortel
Waar ik echt niet tegen kan is als iemand vraagt hoe vaak mijn kind nog "ophuilt". Echt... om te kotsen!!!
Ik zei een keer voor de lol 'poepie' tegen mijn man, toen zei hij enigszins verontwaardigd: 'ja, pissie?' Ik heb volgens mij nog nooit zo had gelachen... Dat krijg je ervan als je rare dingen zegt, haha...
Haha zo noemde ik dat ook..... Had geen idee dat dat raar was. Tittie voor een fopspeen vind ik dan wel weer raar. Haha kom hier ook pissemuis tegen