Aaron heeft de eerste 4 maanden in een bakerzak geslapen en daarna in een slaapzak. Maar toen de zomer begon het het zo heet werd, hebben we hem ook geen slaapzak meer aangetrokken. Aangezien het weer frisser is geworden en hij de dekens altijd er af trapt, wilde ik hem weer in een slaapzak leggen, maar dat was echt GEEN succes! Hij is elk uur wakker geweest en toen we de slaapzak weer uit deden, sliep hij als een blok. Momenteel is een pyjama met lange mouwen en pijpen nog voldoende ook al trapt hij de dekens weg, maar hoe moeten we dit gaan oplossen in de winter? Zijn kamer heeft maar enkel glas en in de winter is het erg echt heel koud. Vorige winter lag hij dus in een winterslaapzak met 2 dekens. Ik heb ook al geprobeerd de dekens heel strak in te stoppen onder het matras, maar ook dan vind ik hem boven de deken. Heeft iemand nog een slim idee?
Ik zou eerst even afwachten tot het wat koeler wordt. Vannacht was natuurlijk ook hardstikke warm weer he? (Op Thirza's kamertje iig 26 graden weer...) Dikke kans dat als ie het koud krijgt, hij toch wel onder de dekens wil blijven liggen...
Ik denk ook dat het een kwestie van wennen is. Als het straks weer kouder is en je hem aan doet zal hij misschien een paar keer protesteren maar het zal al gauw weer een gewoonte worden denk ik
Zou het? Heb nogal een eigenzinnig kind namelijk Waar je je niet al druk om kan maken met zo'n kleintje he? Hier in huis is het trouwens ook echt niet warm. Zelf lig ik 's nachts ook onder een dekbed met een pyjama aan.
wacht het ff af, probeer het gewoon nog een keertje met wat frisser weer, en anders van de winter een dikke pyjama en eventueel sokjes aan (als ie dan nog boven alles uit kruipt? en je zou zijn bedje ff beetje voor kunnen verwarmen met een kruikje (niet als hij erin ligt, maar dat de dekens en matras niet meer zo koud zijn) en als het heel koud is op zijn kamer zou je aan een elektrtisch kacheltje kunnen denken, voor t slapen gaan ff aan om de kamer wat te warmen?
Wij dachten afgelopen winter met hetzelfde probleem te zitten, maar toen 't echt zo koud was, bleef meneertje gewoon netjes onder de dekens liggen .
Ik zou het ook even aankijken. Het is nu nog niet echt koud. Als het kouder wordt, merkt hij vanzelf dat dat niet aangenaam is, en meld hij zich wel voor warmte.. Waarschijnlijk gaat het dan vanzelf.. Ons jochie is trouwens ook een warm-bloedje. Hij slaapt vaak met minder kleding/dekens dan wij. Niet omdat wij hem minder aandoen, maar omdat hij gewoon weigert. Nu hij ouder wordt steeds duidelijker. Ze voelen zelf wel aan wanneer ze het koud of te warm hebben.. En dan liever koud, omdat ze bij warm erg suf kunnen worden..
Toen ik klein was bestonden er pyama's die eigenlijk een soort slaapzakken waren, zeg maar extra gevoerd. Misschien bestaat er nog steeds wel zoiets. DAn heeft hij gewoon een hele dikke pyama aan. Dat bevalt hem misschien wel. Sowieso weet ik dat er slaapzakjes bestaan die zowel een slaapzak als pijpjes kunnen hebben. Er zit dan een rits tussen de benen. Zie site Duimeland - Slapen - Slaapzakken - Ducky Beau - Baby Travel Suit Misschien is dat iets, er bestaan vast meerdere soorten, maar dit was de eerste die ik tegenkwam
als je nou de slaapzak aan doet maar de beentjes eruit laat... en steeds meer het ritsje dicht doet dan went hij er misschien weer aan doen wij ook hier