de titel zegt het al mijn vraag welke woordjes kunnen jullie kindjes al zeggen met 14 maand youame zegt da =dag kom mama papa op klaar po =poes dit zijn de woordjes van youame ben erg benieuwd wat julli kindjes al kennen
mama papa auto broem kikke (kikker) okke (sokken) aap bah boe en als je vraagt wat een hond doet dan gaat hij hijgen Groetjes Anita
Sarah is bijna 16 maanden en ze brabbelt pas sinds een maand dus dat is hier al een hele mijlpaal! Wel zegt ze mama, en papa soms. Grappig dat sommige kindjes hier al zoveel zeggen!
Haha Hier: Papa Mama Boe ( kiekeboe ) Hmmm ( Lekker ) Hebbe Eten Po ( van teletubbie ) Dagggggg En Ja en Nee natuurlijk
Leuk he als die kleintjes gaan kletsen? Alyssa is wel iets jonger dan 14 mnd, maar zij zegt: Papa, mama, oma, hoi, doei, poeh (van winnie de poeh) Als ik vraag wat doet het hondje zegt ze wa wa wa (waf) en als ik vraag wat de poes doet zegt ze miauw (op haar eigen manier) en bij de leeuw gaat ze grommen En als ik klaar ben met stofzuigen roept ze kaaaaarrr (klaar)
nou keira leek toen ze jonger was meer te praten, nu is het aleen nog mama, papa, ja, yaya(oma in het spaans), hola, daa(dag), bah, huh?, verder schut ze nee en schreeuwt ze veel. ook brabelt ze echt waar je geen woord van verstaat maar is ze heel serieus iets aan het vertellen...
tamer is 16 mnd en zegt mama ( baby voeding in het turks) baba (papa in het turks) dede (opa in het turks) hadi (op schieten in het turks) verder praat hij de hele dag maar je verstaat er niets van.
Jamie is nu bijna 16 maandjes. Deze woordjes kent hij allemaal; papa, mama, opa, oma, nee, ja, daha (dag), nana (nala, onze kat), bal, tinke (drinken), baby, op, aan, uit, die, koek, pakke, poes, vis, beer, auto, ennie (ernie of zijn oom danny), bumba, winnie (the pooh), eten, appel, happe (happen), apie (aap(je)), tinty (quinty), kim, (tante), emie (jamie of damian).
noa zegt: mama papa op boem(als ze valt) oh-oh(als zij iets laat vallen) nee ja dit( dicht) die auw as (jas) bal taatje ( nijntje) date ( speentje ) dada ( als in dag dag) aap bah (en knijpt haar neus dicht) lala en po (van de teletubbies) moee (als ik vraag wat een koe zegt) hoe hoe ( als ik vraag wat een hond zegt)
ferron is nu 12 maanden en brabbelt veel maar kan er niet altijd wat van maken. Nu horen we wel papa mama oma ato (auto) ps (poes) bah oh oh verder nog niet echt veel hoor
Stijn zegt deze woordjes allemaal: papa mama opa oma stijntje ernie die datte= dat eek= eekhoorn haai boem aap hap ham ete=eten Groetjes Vera
Martina zegt dit: -Papa -Mama -Mappa (verkleinwoord voor papa en mama) -Hap -Opa -Jaja -nee -bah -die -aap -dada -
leuk om te lezen. noa is maanden en zegt: papa mama bah hmmm (als ze haar eten lekker vind)' ze begint nu iets dada te zeggen daar bedoelt dag mee.