We willen voor onze beide kinderen graag een spaarrekening openen. Alleen we hebben geen idee welke. Zelf zitten we bij de Rabo. Welke hebben jullie en waarom? Wij zien door de bomen het bos niet .
Zilvervloot is 1 van de gunstige, mag je per jaar max 600 euro instoppen (bij SNS en/of Regiobank mogelijk) en krijgen ze als ze 18 zijn bonusrentes Verder heeft ze een ING rekening, kan ze in de toekomst haar eigen zakgeld op storten/sparen en met geld leren omgaan Verder spaar ik op mijn eigen rekening voor haar studie, maar dat ga ik haar dan gewoon jaarlijks betalen (collegegeld etc) als het zover is, daar hoeft ze niet voor te weten hoeveel geld er totaal is.
Wij hebben een Zilvervloot rekening voor meneer zelf. Daar mag hij met zn 18de (onder voorwaarden) zelf over beschikken, en een 'lopende' spaarrekening bij Leaseplan maar daar is rente wel erg gedaald.
Hier ook een zilvervloot bij de regiobank waarop het maximum van 50 euro per maand wordt gespaard.. ook nog een gewone spaarrekening bij ING en een ouderwetse spaarpot waar ondertussen ook al een behoorlijk bedag in zit haha..
Hier ook zilvervloot bij regiobank en een 1,2,3 spaarrekening. Zilvervloot sparen we standaard 50 en dan zitten we gelijk aan de max per jaar. Deze rekening krijgt ze van ons als ze het huis uit gaat. Soms krijgt ze geld van opa en oma of iets extra'set haar verjaardag. Dat gaat op haar 1,2,3 rekening. Hier kan ze later zelf ook op storten en krijgt ze een pinpas van. Zelf sparen we ook voor studie, rijbewijs maar dat geld blijft gewoon van ons en krijgt ze op het moment dat het nodig is.
Wij hebben de Rabo regenboog spaarrekening. We zitten zelf ook bij de Rabo, dus eigenlijk vandaar de keuze gemaakt om ook de spaarrekening bij de Rabo te doen.
Hier rekeningen bij de abn. De max inleg bij de zilvervloot houd ons tegen. Wij sparen onderandere de kinderbijslag en 50 per kind per maand. En dan hebben ze een spaarpot waar alle kleine beetjes in gaan. Houd dus in dat we binnen een half jaar over de 600 euro heen zijn en niks meer kunnen sparen.
Royaal rekening bij ABN Amro, het geld staat vast tot hun 30e maar wij kunnen als bewindvoerders van deze rekening altijd besluiten om het geld eerder aan ze te geven. Natuurlijk hoop je dat je kind als hij/zij 18 is goed terecht is gekomen en het spaargeld niet over de balk gooit, maar dat weet je gewoon nu niet. En om problemen in de toekomst te voorkomen beheren wij het geld uiterlijk tot hun 30e maar dus met de mogelijkheid om het eerder (in delen uitkeren is ook mogelijk) aan hen te geven.
Ook een regenboogrekening. En de twee oudsten hebben inmiddels een jongerenrekening incl pasje en pincode. Dat kan vanaf 9 jaar. Je moet met al die rekeningen wel opletten. Je spaart op naam van je kind.als ze 18 zijn heb je als ouders niks meer over die rekening te zeggen. Dus ik bekijk tegen die tijd wel even hoe we dat gaan doen. Of ik het geld dan toch op onze eigen rekening zet ofzo. Heb geen zin dat het verbrast gaat worden.
Dat willen wij inderdaad ook gaan doen tot de 18e op de spaarrekening en daarna bekijken waar we het geld dan gaan stallen.
Ben je daar bang voor dan? Mijn ouders hebben het op dezelfde manier gedaan als wij nu doen. Voor ons kind is het straks als ze het huis uit gaat een soort "verrassing" dat ze een aardig centje meekrijgt om bijv voor meubilair te gebruiken. Zou niet weten waarom ik mn kind al jaren van te voren zou gaan "lekker maken" met het geld dat wij sparen. Ben sowieso niet echt bang dat ze het verbrast. Gewoon niet te vroeg geven
De kinderen hebben een ING rekening. Mijn schoonouders hebben die voor hen geopend en storten er elk kwartaal geld op. Mijn man en ik zitten ook bij de ING en de rekeningen zijn gekoppeld aan onze rekeningen. Ik vind het voornamelijk erg makkelijk dat we bij het internetbankieren meteen alle rekeningen in kunnen zien. Onlangs hebben wij een spaarrekening voor onszelf geopend bij een andere bank, omdat de rente belachelijk laag werd. Dus nu hebben we dát overzicht niet meer op dezelfde plek. Dat is het enige nadeel.
Regenboogrekening van de Rabobank. Bij Zilvervloot konden we niet genoeg sparen en mijn man heeft goede ervaringen met de Rabobank.
Wij hebben kinderbonussparen van de ABN. Eigenlijk alleen omdat we daar zelf ook zitten en alles in één overzicht hebben als we inloggen.