Zwangerschapstrouwjurk ook vermaakbaar naar non-zwangerschapstrouwjurk na bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Enthusia, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enthusia

Enthusia Niet meer actief

Hi ZP'ers!
    Behalve een kinderwens hebben mijn partner en ik ook trouwplannen. Nu ben ik echt al dagen websites, blogs etc. aan het checken over "trouwen tijdens je zwangerschap", maar heb helaas niet de juiste antwoorden kunnen vinden op mijn onduidelijkheden. Ook ben ik er nog niet over uit of ik als zwangere het huwelijksbootje in wil stappen, of toch eerst wil wachten nadat de eerste baby is geboren.
    Van de "standaard" trouwjurken weet ik wel dat je ze na je bruiloft om kan toveren naar bijv. een mooi cocktailjurkje. Maar hoe zit dit met zwangerschapstrouwjurken? Kunnen die zodanig vermaakt worden, dat je er na je zwangerschap ook plezier van kan hebben (bijv. voor later om aan je dochter te doneren)? Mijn lichaamsmaten zijn op dit moment van boven 36/S, cup 70A en bij mijn billen ben ik een M/38. Dit gaat uiteraard veranderen wanneer ik zwanger raak. En dan is het ook natuurlijk de vraag of ik deze maatjes nog heb ná m'n zwangerschap. Zodoende ben ik het e.e.a. aan het oriënteren, ik zou het bijvoorbeeld erg jammer vinden als het niet mogelijk blijkt te zijn om een zwangerschapstrouwjurk "postnataal friendly" te kunnen maken... Ik kijk uit naar jullie antwoorden (ervaringen), tips etc.! :D

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Euh... je bent nog niet zwanger lees ik? Misschien kun je dit dan beter tzt bekijken want zolang je nog niet zwanger bent is er toch nog genoeg mogelijkheid om in een gewone jurk te trouwen? Dan hoef je hier helemaal niet over na te denken.

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    In principe is er veel mogelijk als er stof moet worden ingenomen. Maar het kan best kostbaar worden (tenzij je het zelf kan natuurlijk) ik zou dan wel een vrij simpel model rond de taille nemen

4. Enthusia

Ik ben inderdaad nog niet zwanger, maar ik was nieuwsgierig hoe het eraan toe gaat bij zwangerschapsjurken, zodoende dat ik mijn vraag even had neergelegd. En op zich snap ik jouw visie ook uiteraard :) !

5. Enthusia

Ah, dat is inderdaad iets om mee rekening te houden! Heel erg bedankt voor jouw input!

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Ik had een vrij traditionele trouwjurk ( niet zwanger)
    Na twee zwangerschappen en tien jaar later paste ik hem nog steeds.

Heb er nog nooit over nagedacht om m tot cocktail jurk te laten vermaken Ken ook niemand die dat wel heeft gedaan.

Tenzij je een zwarte of een gekleurde jurk hebt blijft het toch een hoog bruidsgehalte houden maar goed dat moet iedereen zelf weten.

Om jezelf niet teleur te stellen zou ik eerst maar eens zien hoe het allemaal loopt.

Wel hartstikke leuk een bruiloft in het verschiet!!

7. Enthusia

Ohh na twee zwangerschappen en 10 jaar later, wowie :D ! Ja ik vind het stiekem wel spannend hoor, een bruiloft...

Ik ben heel erg blij met jullie reacties tot nu toe, dit neemt al wat onduidelijkheden weg! :)

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ken ook niemand die de trouwjurk heeft laten vermaken tot "gewone" jurk. Daarbij: nagaan welke kosten daar aan zitten, kan je waarschijnlijk beter een nieuwe cocktailjurk kopen :D

Of je een zwangerschapsjurk kan vermaken hangt helemaal van het model af. Daar kan je zin zn algemeenheid niets van zeggen.

9. Enthusia

Hier een voorbeeld van iemand die haar trouwjurk heeft omgetoverd. Maar ik wil het zelf niet, het was meer om aan te geven dat het bij "gewone" trouwjurken mogelijk was om ze aan te passen. :)

Ik denk dat ik met jullie heldere input nu verder kan! :) Even samengevat: het is wel mogelijk (afhankelijk van model), maar het is daarnaast ook erg kostbaar. Ik zal het advies van Bailief en Chrystel73 aan nemen om e.e.a. terzijner tijd aan te kijken/kijken hoe het loopt om inderdaad teleurstellingen te voorkomen.

Mag ik jullie allen heel erg bedanken voor het reageren! :D

Bijgevoegde bestanden:

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik denk niet dat alle stoffen te verven zijn. Ik zou het in ieder geval nooit doen met mijn jurk. Ik zou kiezen voor de mooiste jurk en niet wat je er eventueel mee kan doen.

Een vriendin van mij had haar droomjurk gekozen en daarna kwam ze erachter dat ze zwanger was. Toevallig had ze een jurk uitgekozen die dat heel goed kon hebben. Geen strakke taille vanaf de middel. Dus het kan wel dat je een jurk kiest die in beide situaties draagbaar is, maar ik zou dat wel lastig vinden. Indien je droomjurk nauwsluitend is (had ik) en je kiest voor een praktische jurk maar je zwangerschap laat even op zich wachten, dan zou ik die jurk steeds minder leuk vinden.

Deel Deze Pagina