Ja, er zit hier op zich wel een Turks winkeltje in het centrum, dus als ik weer wat vaker daar kom, zal ik ook eens kijken of ze daar yoghurt hebben (is niet zo’n grote winkel), ik haal er als ik er in de buurt ben vaak olijven.
Van die ik heb gehad, is de Turkse vaak nog wat dikker dan de Griekse en dat vind ik dus vaak ook lekkerder.
Dat kan ik wel een keer proberen. Wordt de yoghurt dan ook milder qua smaak? Zit het zure vooral in het vocht?
Hebben we wel hoor, als je wilt weten waar, stuur maar een pb. Zit niet in het centrum, maar in een woonwijk.
Ja, het wei dat eruit loopt is inderdaad het zure, dus het wordt gewoon neutraal. Maar wel minder vet dus dan die in de emmertjes. @sillies geen idee, want heel lang houdt ie het niet vol bij ons Maar sowieso minstens een aantal dagen.
Ik wil hem in principe juist wel vet, want dan vult hij beter, maar ik zou dan denk ik ook volle yoghurt proberen en dan kom je denk ik ook op een best hoog vetgehalte uit.
Heel volle zuivel kan ik na mijn laatste zwangerschap niet meer goed tegen, vandaar dat ik het zo ben gaan maken. Maar gewone volle yoghurt gaat dan nog wel. Ik heb verder qua verzadiging geen verschil gemerkt.