Hoe vaak eten jullie 's avonds een kliekje/pizza/patat etc?

Discussie in 'Voeding' gestart door Merlijn, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    De vraag zegt het al, hoe vaak eten jullie "makkelijk" of "lui", een kliekje, pizza, patat, of een voorverpakte lasagne uit de oven?
    Je eet natuurlijk het liefste vers, maar hebt als drukke ouder misschien soms minder tijd dan je zou willen.
    Dus: hoe vaak eet jij "makkelijk".

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    1x in de 1-2 weken.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

1 keer per 2 a 3 weken. En ik zet er sowieso altijd rauwkost (komkommer, tomaat paprika etc) bij op tafel.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gemiddeld 1x per maand denk ik. Als we geen zin hebben om te koken bestellen we vaak :)

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.060
    2.555
    113
    Limburg
    1 keer in de week, zondag = frietdag.
    Als ik doordeweeks een keer lang moet werken dan maak ik een dag eerder wat meer zodat we daar 2 dagen van kunnen eten.

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij een keer in de 3 à 4 weken. Dan hebben we meestal geen zin om te koken dus dan halen of bestellen we wat

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm ligt eraan wat je er precies onder verstaat. Wij eten regelmatig pizza maar wel zelfgemaakt en met heel veel groenten enz...regelmatig plaatpizza van bladerdeeg..vol met paprika, courgette e.d.

friet is zelfgemaakt met vis en groenten en salade.

Echt fastfood 3/4keer per jaar

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Convenience zoals bedoel zelden. Er zijn voldoende snelle, lekkerdere en voedzamere alternatieven te bedenken.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Bijna nooit, 'makkelijk' betekent bij mij dat ik voor 2 dagen kook. Pizza maak ik zelf, dus dat is sowieso niet snel...

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.950
    113
    Vrouw
    Bijna nooit eigenlijk...
    De snelle makkelijke hap voor de kids, is een bak met tomaatjes, komkommer, paprika en vissticks.
    Dat gaat heel snel in de mondjes haha :)

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Friet eten we meestal wekelijks. Maar pizza e.d. eigenlijk nooit. Makkelijk eten is voor mij een bak pastasaus uit de vriezer opwarmen & macaroni koken. Of een potje groente opwarmen in plaats van verse. Of een broodmaaltijd met soep o.i.d.

Sommige gerechten kook ik dubbel, zoals pastasaus, Chili con carne, hachee. Dat gebruik ik in de week als mijn man late dienst heeft.

12. gusto

gusto Niet meer actief

Makkelijk eten is hier pastasaus uit de vriezer (ik maak altijd heel veel en vries het in porties in). Pasta kook ik er dan bij, zo klaar.

Fastfood of snackbar oid echt nooit. Dochter heeft het zelfs nog nooit gegeten. Pizza maken we zelf en frietjes maak ik zelf, maar daar is dochter niet gek op.

Kliekjes wel eens, maar dat zijn dan restjes kip of groenten waar ik dan iets anders bij kook.

Nooit, dus eigenlijk. Scheelt dat ik er zelf ook niet van hou en man er geen plezier mee doe, dus dat is makkelijk.

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Vrijwel nooit, een paar keer per jaar ofzo. Bijvoorbeeld als we een dagje naar een pretpark of dierentuin zijn geweest. Ik kook iedere dag vers. En ja, ook dat kan snel. Een roerbakschotel of pasta met groenten is zo gemaakt.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    1x per week friet/afbakpizza/anders afhaal

kliekjes in de zin van opgewarmd zelfgemaakt eten doen we wel 1-2 per week omdat ik vaak grotere porties kook zodat ik op werkdagen niet veel hoef te doen.

15. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

In de zin van afhaal/friet/afbak pizza.. 1 x per maand ongeveer.

Hier is makkelijk: inderdaad koken voor 2 dagen, heb voorraad in de vriezer, of brood met eieren. Zit wel altijd groentes bij hier..

Als we zin in "een vette hap" hebben maak ik bijvoorbeeld pita shoarma, friet uit de oven met kip en een broodje (veel lekkerder als friet halen als je het mij vraagt) of iets in die richting.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Als ik geen zin heb om te koken halen we vaak chinees. We hebben hier een supergoeie: geen bak vlees in slappe saus met anderhalf verdwaald erwtje, maar echt lekker veel groente erin, dus daar voel ik me nooit zo schuldig over ;)
    Friet eten we ook altijd alleen met groente erbij. En magnetronmaaltijden... amai, die zijn een belediging voor je smaakpapillen, dus die eten we ook nooit.
    Dus echt ongezond avondeten? Zelden.
    Daarentegen eet ik wel graag broodjes döner of vietnamese loempias als lunch *schaam*

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk nooit meer.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, vanavond toevallig.. en dat was een eeuwigheid geleden (afgezien als afsluiter van een dagje weg soms)...

yech, eigenlijk is dat ook niet lekker he? Wij hebben friet gegeten (kids met een visje en doperwten).. maar lekker vind ik het niet.

sushi is de enige take away die ik graag haal

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    In het weekend altijd 1 keer patat en pizza is eens in de 2-3 weken. Kliekjes/opwarmen van overgebleven eten is wel makkelijk maar vind ik niet onder de noemer 'ongezond eten' vallen. Het is gewoon opgewarmd eten van 1 of 2 dagen geleden.

20. 2jees

2jees Niet meer actief

Pizza eten we nooit, patat eens in de 8 weken ofzo, kliekjes is hier vaak over voor 1 persoon dus eet de ander bijv. gebakken aardappels.

Deel Deze Pagina