M'n dochter eet vreselijk goed sinds een tijdje (gelukkig!) en sinds vandaag ook een sneedje brood geprobeerd en alles is leuk lekker en nieuw en gaat er zonder enige moeite in. ...naja alles BEHALVE het avondeten dan! ze wil niet, vers niet, potje niet, proeven ook niet. Soms geef ik haar dan van mijn avondeten maar sperzieboontje ofzo en dat is nog wel interessant maar wortel dan weer niet! snap er niets van! verder snoept ze lekker mee, fruitje gaat er in maakt niet uit wat je erin stopt van aardbij tot koude wortels, appels peer banaan noem maar op. maar zodra je het warm maakt wil ze het niet! geef al avond eten sinds ze 5 maanden is en ze wil het nu nog steeds niet. CB raadde me aan om elke keer precies hetzelfde te geven zodat ze eraan kon wennen maar dat doet ze dus ook niet want dan moet ze na een maand wel gewent zijn toch? vind het maar raar. wie had dat nog meer? hoe hebben jullie dit aangepakt? want dit is echt zonde, ik gooi telkens zo'n potje weg of eet haar avond eten dan zelf maar op als ik het vers gemaakt heb. ik merk wel dat ze koud alles lekkerder vind. zelfs haar melk wil ze soms niet tot ik het laat afkoelen... is dit gewoon een rare tik die een fase aanhoud (dat ik het avond eten dus ook koud geef) of moet ik hier nu verandering in brengen en stug volhouden tot ze wil?
ik zou haar gewoon steeds stukken groente en aardappel geven (gewoon voor dr neerleggen) en dan zelf gaan eten. Laat dr maar lekker aanrommelen, mischien dat ze dan wel uiteindelijk van spelen naar eten gaat. Mijn dochtertje eet vers eten alleen in stukken, geprak weigert ze. Potjes eet ze wel, maar alleen die van 6+, zodra er stukjes inzitten weigert ze na de 3e lepel. Maar gewoon stukjes eten eet ze wel goed. Dus het is soms even uitvogelen wat ze het fijnste vinden
Als ze het koud wel wil eten, zou ik het gewoon koud geven. En af en toe een klein beetje proberen geven wat warm is.
Misschien gevoelig/pijnlijk tandvlees vanwege het doorkomen van tandjes...dan willen ze meestal ook geen warm eten...
idd wat minder warm maken is een idee. Wat wij in het begin ook deden: gewoon 30cc opvolgmelk erdoorheen gooien (deden wij om te zorgen dat hij genoeg vocht binnen kreeg op een dag ivm reflux, maar kun je natuurlijk ook doen omdat ze dat smaakje kent), is het lekker smeuig Verder als Thomas een keer niet wilde gaven we gewoon twee toetjes, dan had hij tenminste iets op... Heel soms als hij niet wilde probeerde ik dan wel eens een fles, met wisselend resultaat, dus daar ben ik ook mee gestopt. Misschiene en beetje zoeter (fruitig) maken door appelmoes oid erdoorheen te doen (en dat dan steeds wat minder)? Succes!
Ligt blijkbaar niet aan de smaak, maar aan de temperatuur... ik zou het lekker koud/lauw geven dan, als ze dat wel eet, Ik zou denken dat het vanzelf wel komt. Jouw bord wordt nog wel zo interessant dat ze dat ook wil,
Mijn dochter is ook niet echt makkelijk qua avondeten (van t begin af aan al niet), wat bij haar helpt is wat stukjes appel door t warme eten heen koken en dan meepureren; wordt t wat zoeter van en is verder niet ongezond oid. Verder gewoon maar proberen en niet teveel druk opleggen; moet leuk blijven aan tafel.
ik leg helemaal geen druk, misschien is dat het ook wel. als ze niet wil, wil ze niet, weg potje of weg eten... ik ga het inderdaad wat kouder geven kijken of het helpt en anders wat meeprakken. klein beetje met appel, klein beetje met melk kijken of ze een van de 2 opeet!
Hier precies hetzelfde!!! wat herkenbaar zeg... Het avondeten is echt een crime, altijd al geweest brood, bambix fruit gaat prima maar zodra het warme eten op tafel staat is het mis. Ik gooi ook veel eten weg, echt zonde vind ik dit. En heb al vanalles geprobeerd, fruit er door heen, kouder of warmer maken, pureren, eten afpakken en dan maar zonder op bed, geen toetje na het eten... maar echt niks helpt. Wat nu wel gaat is zelf laten aanrommelen, gewoon eten voor mijn zoontje neerleggen dan speelt hij er even mee maar dan uiteindelijk eet hij het wel op!!! Ik heb zelf het idee dat hij er aan toe is om met de pot mee te eten hij is nu bijna 1 jaar nl. dus ik laat hem maar lekker aanrommelen met eten van mijn bord brood eet hij inmiddels ook zelf dus waarom het warme eten dan niet en dan maar zonder vork toch? vind het belangerijker dat hij warm eten eet Misch. wil dit bij jou ook lukken? gewoon eens proberen.
Kan het zijn dat ze geen honger heeft om die tijd? Dat ze tegen die tijd nog een volle maag heeft? Dan kun je proberen om haar voor het avondeten iets minder andere dingen te geven. En niet teveel laten drinken net voor het avondeten. Endat je niet teveel druk erop legt vind ik juist heel erg goed. Laat het geen machtsstrijd worden! (daar is je dochter nu misschien nog te klein voor, maar over een paar maandjes niet meer)