Mijn dochtertje is gek op liedjes en zingen. Ze gaat dan heen en weer 'wiebelen' en in haar handjes klappen en lachen. Maar als slaap kindje slaap klinkt dan wordt ze ineens heel verdrietig.. Ze gaat dan echt trillen met haar mondje en als het te lang duurt gaat ze huilen, net al wordt ze er heel emotioneel van. Bij andere liedjes heeft ze dat helemaal niet. Als er daarna weer een vrolijk stukje komt lacht ze ook gelijk weer en soms kruipt ze me even aan, net al weet ze niet helemaal wat ze er mee aan moet. Herkenbaar?
Zing je dat altijd voor t naar bed gaan? Misschie assosieert ze t daarmee en wil ze niet naar bed enngaat ze daarom huilen?
Nee we zingen het eigenlijk nooit... Maar huilen omdat ze iets niet wil klinkt bij haar ook heeeeeeel anders! Ze huilt ook niet echt, ze wordt gewoon heel verdrietig..
Het zou best kunnen dat ze sommige woorden herkent? Wij zeggen altijd voor het slapen gaan tegen haar 'gaan we slapie doen'. Kan het zijn dat ze het woord 'slaap' kent of ergens mee associeert? Of dat iemand anders dan jullie het zegt voor het slapen gaan (oma/opa/etc.)? Misschien vindt ze het anders niet zo'n leuk liedje. Hier wil ze niet alle liedjes horen voor het slapen gaan. Slaap kindje slaap weer wel want dat werkt rustgevend voor haar.
haha mijn schoonmoeder vertelde laatst hetzelfde. Mijn vriend ook ging vroeger ook huilen als zij dat voor hem zong. Zij dacht dat het gewoon door de melodie kwam.
haha ahh ik vind het wel heel schattig klinken...onze dochter heeft dat nooit gehad. Al heb ik dat liedje ook niet zo vaak gezongen voor haar.
Dat denk ik eigenlijk ook, het is ook wel wat een 'zielige' melodie en dan met zo'n galmende stem van zo'n kinderliedjescd.. Gevoelig meisje denk ik
Een paar maanden terug had mijn jongste dit ook en is van de ene op de andere dag ook weer overgegaan. Weet ook niet waarom het was.