vandaag was ik voor de controle en de 11 maanden prik op het cb. Nu kregen we te horen dat ze links een hartruisje heeft. De arts maakte zich er geen zorgen om, omdat onze dame begin april een operatie heeft ondergaan en toen ook helemaal nagekeken is en na die tijd nog bij de kinderarts geweest is, maar toch wil de arts wel dat de kinderarts even na haar kijkt. In augustus hebben we weer een afspraak. Ik vroeg me af of er meerdere kindertjes zijn bij wie dit later ontdekt is en of dat toen ook vanzelf weer wegging..
Bij mijn oudste kind hoorden ze op het cb met 3 jaar een hartruisje.Toen zei ze direct al dat het onschuldig was.Een week later heb ik het bij de huisarts laten nakijken en die hoorde niets. Bij verdere onderzoeken bij schoolarts ed ook nooit meer iets gehoord.Ondertussen is die ruim 9 jaar.
Hier ook een hartruisje en dat ruisje is onschuldig. CB-artsen weten vaak onvoldoende van medische zaken om dat goed te kunnen beoordelen. Je kinderarts kan dat wel goed beoordelen. Als je je trouwens erg ongerust maakt, zou ik gewoon even bellen en vragen of je kA dat al gehoord had. Zoja, zal het onschuldig zijn, want anders had ie er vast wel iets van gezegd
Hier de oudste heeft een hartruis. Hij heeft wel een hartafwijking, maar niets ernstigs meer, moet elk jaar een ecg en echo van het hart. Ze zeggen dat hij nog een ruis heeft maar die zijn te verwaarlozen...en als ik dat mensen vertel is het eigenlijk niet te geloven maar er zijn heel veel mensen met zo n ruis, ook volwassenen.