Sinds 2 weken zet ik onze dochter van 2,5 jaar iedere dag 1x op de w.c. (altijd na de boterham) Ze mag zelf kiezen tussen de pot en wcverkleiner en kiest altijd voor het laatste. Ze vindt het allemaal prima, maar tot nu toe is er nog geen druppel in de w.c. terechtgekomen Ik maak hier absoluut geen probleem van en zeg iets in de trant van 'morgen proberen we het nog een keer'. Maar ik vraag me nu wel af of dit de juiste methode is! Ben ik te vroeg? Of gewoon nog zo volhouden? Of op een ander moment van de dag? Ze geeft altijd tijdens en na het poepen aan dat ze een vieze luier heeft. Ze wil dan ook absoluut niet meer zitten. Af en toe roept ze ook dat ze aan het plassen is.
Nee, je bent niet te vroeg. Ik vind het eerder laat. Maar goed. Misschien eens een keertje extra proberen, zodat je de kansen verhoogt dat er eens een succesje is.
Nou te laat is het ook niet hoor Ik zou gewoon de luier uit laten. Misschien heeft ze net vantevoren in de luier al geplast. Dan is het logisch dat er niks meer uit komt op de toilet. Als de luier uit is weet ze ook hoe het voelt als ze in haar broek plast.
Ik zou de luier uitdoen en uitleggen dat ze vanaf nu op de wc gaat plassen. Waren hier een paar ongelukjes en daarna (bijna) nooit meer. Ze was toen 2.
Vaker op de wc zetten. Direct na het eten is op zich prima maar misschien moet ze net een kwartiertje later plassen. Of heeft ze net geplast. Direct na de vieze luier ook op de wc zetten en daar de billen afvegen, ze krijgt vanzelf door dat het op de wc moet gebeuren.
Als het lekker weer is, lekker luier uit, een stapeltje onderbroeken en leggings kopen ( Zeeman! ) en lekker buiten spelen. Op den duur merk je wel wanneer ze moet plassen, de eerste dagen zal het heel vaak zijn en op den duur gaan ze het langer ophouden. Ik heb een zoontje van 3,5 die nog niet zindelijk is. Hij loopt wel zonder luier en is merendeels ook droog maar hij gaat alleen op mijn verzoek plassen, hij voelt het zelf niet aan. Poepen doet hij nog in de broek. Maar zindelijk is hij dus nog niet. 1x per dag vind ik zelf wat weinig, ik zou na het wakker worden, voor en na het eten sowieso doen.
overdag de luier uit en regelmatig op de wc/potje zetten. zo heb ik het met de oudste gedaan. ze had het vrij vlot door dat plasjes daar hoorden. ze was wel iets jonger dan jouw meisje maar ik vind 2,5 niet te laat hoor. vind zelf tussen 2 en 2,5 een hele mooie leeftijd om er mee te starten
Wij zijn ook met 2,5 gestart. Maar eind volgende maand wordt ze 3 jaar maar het vlot nog niet echt. Af en toe doet ze wel wat op het potje maar sinds afgelopen zondag wil ze s avonds niet meer op het potje. Ze wordt dan helemaal panisch. Bij de opvang overdag gaat ze wel op het potje. Kan hier een reden voor zijn dat ze plots niet wil?
Ben met me kindje gestart met 2.5 jaar Ik liet d'r lopen in leuk ondergoed en legging en elk uur a 1.5 uur op potje! Ben er intensief mee bezig geweest met allerlei creatieve manieren - potje beplakken met leuke plaatjes - baby born aangeschaft die plast en ermee spelen dat t gaat leven - meegenomen naar wc als ik ging plassen - veel prijzen ook als er niks uitkomt gewoon positief blijven - boekjes en filmpje over zindelijk worden laten zien - beloon systeem - bij oma's en kdv ook doorgezet Ze was zindelijk daarna had ze er geen zin meer in en opnieuw begonnen! Veel geduld en was met 3 jaar en 2 mnd echt zindelijk zowel thuis bij oma's als kdv Je kan t kindje begeleiden erin is me ervaring maar moeten er ook Zelf aantoe zijn! Grotere plassen gaan ze dan doen kunnen beter plas inhouden en gaan broek plassen vies vinden Goede weer komt er straks weer aan lekker in onderbroekje laten lopen en oefenen oefenen en oefenen t komt wel !!!
Ik denk dat je gewoon moet volhouden. Ze begint het aan te geven en dat is al heel goed. Hier met zoonlief werkt het nog niet, hij is nu net 2 geweest (december) Hij geeft het wel aan als hij gepoept heeft of soms met plassen maar als hij dan zonder luier rondloopt boeit het hem weinig of hij in zijn broek plast of niet. Hier wacht ik op het betere weer
Nog bedankt voor alle reacties! Zaterdag hebben we samen mooie broekjes en hempjes gekocht bij de Zeeman! @Shakes: ik wilde rond 2 jaar beginnen, maar toen werd broertje geboren en had ik niet de energie (en het geduld) om ermee te beginnen Mja, misschien ook wel een voordeel dat ze wat 'ouder' is, ze begrijpt nu zoveel meer dan een half jaar geleden!