Hoelang in ledikant?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by winky, Dec 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winky

winky Bekend lid

May 12, 2013
    665
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden en slaapt nog in zn ledikantje. De reden hiervoor is dat hij het hele bed doorrolt in zn slaap. Ook zit hij soms rechtop te wiebelen in zn slaap. Durf hem eigenlijk niet in een gewoon bed te leggen ben dan erg bang dat hij eruit valt. Maar ja hij moet er toch een keer uit. We hadden bedacht dat als zn zusje niet meer in de wieg past we dan haar in zijn ledikant te leggen en zoontje in een gewoon bed, iemand ervaring met een druk kindje in een gewoon bed leggen

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Je hebt bedhekjes, die zorgen er voor dat je kindje er niet zo makkelijk uitvalt. Werkt hier goed, zonder valt ze er regelmatig uit (in de eerste week in het grote bed twee keer gebeurd, daarna een bedhekje, en afgelopen zomer op vakantie en laatst in ons bed zonder hekje is ze er uit gevallen).

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier het zwangerschapskussen onder het laken gestopt. Kan hij er niet uitvallen. Hij ligt nu nog alle kanten op
    bedhekje pastte niet omdat het een meegroeibed is

4. mama20121

mama20121 Lid

Nov 8, 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ging pas met 2 jaar en 10 maanden in een groot bed.Een bedje van Ikea met veligheidsplankje aan de zijkant.Eigelijk ook om wat jij aangeeft ze wiebelde haar hele bed door en was ook bang dat ze eruit zou vallen.Maar van af dag 1 ging het goed! Dus zou zeggen gewoon proberen! Succes👍

5. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Ja, sinds ze 1,5 is in een gewoon bed, ze ligt er zelfs rustiger in een zit gewoon tegen het hoofdeinde of de muur. Ze komt er zelfs niet uit tot wij zeggen dat het mag :$

Ik zou het wel in goed overleg doen zodat hij niet het gevoel krijgt dat zoon zusje zijn bed afpakt.

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Zl is pas een week na zijn derde verjaardag over gegaan. Hij dweilde ook de hele ledikant door maar doet dat van de ene op de advertentie nacht niet meer...

7. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Wij hebben dit bedje gekocht en voor de opening zelf nog iets gemaakt. Woelt zins dat hij in dit bedje ligt en dat was toen hij net twee was een stuk minder. Ze kunnen er ook echt niet uit vallen.

Peuterbed Wit 140x70 | Petite Amélie

8. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Zoontje ging met 2 jaar naar een peuter bed. Het was ook echt een draaikont in z'n ledikant en ook nog wel in z'n grote bed. Zonder bedhekje is geen optie. Sinds een maand ligt hij op een kussen en eigenlijk ligt hij sindsdien rustig. Maar hij is net 3 geworden.

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

Oct 1, 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hebben we voor beide kinderen in het begin een pool noodle onder het hoeslaken gelegd. Ze zijn daarmee nog nooit uit bed gevallen, en we hadden geen hekje nodig. Ook konden ze op die manier wel gewoon in en uit bed klimmen

10. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,590
    1
    36
    Female
    noord-brabant
    Hier lag dochter lief met 1,5 in een open ledikant en vanaf 2 jaar in een groot steigerhouten bed. Zonder hekje en is er nog nooit uitgevallen en is echt bewegelijk als ze slaapt.

11. misa

misa Niet meer actief

Gewoon doen. Vaak gaat het prima! Wij hebben de eerste tijd het ledikantmatras op de grond gelegd voor als ze eruit vielen. Is bij zoon een keertje voorgekomen en bij dochter heel vaak. Dus zij kreeg een bedhekje voor een periode.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier konden ze tot 7 mnd in de wieg dus dan is hij alweer bijna een half jr ouder. Beide kindjes snel in een open bedje gelegd ze hielden niet van de dichte zijkanten. Dl heeft eigenlijk maar van 7-10mnd in haar ledikant geslapen en toen ofwel bij ons ofwel op matras op de grond tot ze een peuterbed kreeg met 18mnd.

13. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

Feb 27, 2012
    992
    23
    18
    Female
    Fryslân
    Onze zoon is ruim 3,5 en sinds deze week over naar een groot bed.. Hij had een ledikantje waar 2 spijlen uit kunnen dus hij kon er zelf makkelijk in en uit komen toen hij oud genoeg was..
    De kleine komt eerst in het wiegje te liggen tot hij/zij begint te zitten.. Onze zoon heeft 9 maanden in het wiegje gelegen en toen over gegaan naar zijn ledikant..

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Hier is onze dochter sinds 2 weken over naar een peuter(meegroeibed). Ze is eind oktober 2 geworden. Ik moet zeggen dat ze een stuk beter slaapt nu. Hoewel ze op zich nog wel in het ledikant paste, voelde ze zich opgesloten denk ik. Vaak wakker, niet meer terug in het ledikant willen etc.

Ik was ook bang dat ze uit bed zou vallen oid, maar dat is nog niet gebeurd, ze kan er prima keurig zelf uitklimmen zonder problemen. En ik kan nu lekker naast haar zitten om voor te lezen, dat kon voorheen alleen op ons bed, met alle ellende van dien (niet meer naar haar eigen bed willen).

Stuk beter dus ...

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje ging ook het hele ledikant door. Hij ging met 2 jaar over naar een peuterbed en had de eerste nachten een matras ernaast gelegd en daar is ie 1x op gevallen...verder lag ie rustig.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Wij hebben een bedhekje dat ook prima op een peuterbed kan en bij een eenpersoonsbed kunnen ze er ook gewoon zelf langs in en uit bed klimmen (bij een peuterbed ook nog wel, denk ik).

17. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Mijn zoontje ging over op een peuterbed toen hij bijna 2 was. Ging prima!
    In zn ledikant ging hij ook alle kanten op, maar in zn bed is het eigenlijk nog maar 1x voorgekomen dat hij eruit rolde.. en toen sliep hij gewoon door :D

18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,309
    113
    Volgens mij past het hekje van de ikea op een meegroeibed, ledikant als gewoon bed.kost geloof ik 18/20 euro

19. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier ligt de jongste nog in haar ledikant, wel zonder zijkant. Gaan nu langzaamaan kijken naar een meegroeibed, maar ze past nog best ok.

20. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Hier is zoontje met 1,5 overgegaan naar een peuterbed. Ik heb aan de achterzijde en aan de ene zijkant (andere kant staat tegen de muur) een bed hekje geplaatst omdat hij enorm druk is in zijn slaap. Draait ook zijn hele bed door, ligt geen moment stil. Dat was voor mij ook de reden om over te gaan naar een groter bed.
    Maar door de bedhekjes is hij er nog nooit uitgevallen.

Share This Page